Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
IC4 kommer snart

Udskriv debat

  IC4 kommer snart
Skrevet af Ghosttrain, 30/5-2008 07:42 (#541)

Det kunne jo også være en idé at elektrificere Sydbanen og Kalundborgbanen, og så bruge ER togene på disse strækninger, og så køre dieseldrift i Jylland. Smile Og det er vel lige på kanten af at der er ER-togsæt nok til at dække dette behov. Smile
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<


SV: IC4 kommer snart
Skrevet af stigc, 30/5-2008 09:06 (#542)

For dem der kan høre P4-københavn, så har de hele ugen,
gjort lettere grin med IC4 ....
"Vi stiller om til kbh's hovedbanegård for at høre hvordan testkørslen af IC4 går"
herefter afspillede de en lyd fil, med et damplokomotiv der starter Wink
Brugers avatar
stigc

Erfaren bruger



Antal indlæg: 680
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 65
Status:


SV: IC4 kommer snart
Skrevet af kenkari, 30/5-2008 09:20 (#543)

Frankenstein skrev: Det kunne jo også være en idé at elektrificere Sydbanen og Kalundborgbanen, og så bruge ER togene på disse strækninger, og så køre dieseldrift i Jylland. Smile Og det er vel lige på kanten af at der er ER-togsæt nok til at dække dette behov. Smile


Om ca. 20 år vil Sydbanen selvfølgelig være elektrificeret, da femern-forbindelsen åbnes, og de internationale tog til Tyskland køre denne vej.
Kalundborgbanen kan også blive elektrificeret, hvis man vælger at lave en Kategat-forbindelse, men det synes jeg er en dårlig idé.
Brugers avatar
kenkari

Meget øvet



Antal indlæg: 276
Tilmeldt: 16/12-2007
Bopæl: Ballerup
Alder: 30
Status:

vh
Kenny

SV: IC4 kommer snart
Skrevet af Ghosttrain, 30/5-2008 11:52 (#544)

Og det må du jo så lige definere hvorfor at det skulle være en dårlig idé ???
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: IC4 kommer snart
Skrevet af Marc, 30/5-2008 12:04 (#545)

En Kattegat forbindelse ville slet ikke være nogen dårlig ide. Tværtimod! Så længe der ville blive lavet dobbeltspor på hele strækningen, ville det virkelig give et skub i rejsetiden, og der ville blive frigjort mere plads på den nuværende hovedstrækning.
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 37
Status:


SV: IC4 kommer snart
Skrevet af AndreasM, 31/5-2008 00:43 (#546)

Marc skrev: Hvis der på et tidspunkt blev tale om at føre strøm til Århus/Aalborg, kunne man jo passende levere flere ET-togsæt, som trods deres tidelige børnesygedomme, også kører udemærket.

Det ved du da tydeligvis ikke en sk*d om! ET har langt flere værkstedstimer end MF/ER, det er de kolde facts! :roll:

Derudover ville det da være hul i hovedet at bruge ET til landsdelstrafikken, den har næsten flere døre end sæder, fleksrum i snart en tredjedel af toget, ingen "seriøs" mulighed for catering, et toilet i underskud (i forhold til MF)... (ja, overdrivelse fremmer nogen gange forståelsen) Grin
Brugers avatar
AndreasM

Erfaren bruger



Antal indlæg: 681
Tilmeldt: 26/2-2005
Bopæl: Brønshøj
Status:


SV: IC4 kommer snart
Skrevet af AndreasM, 31/5-2008 00:50 (#547)

kenkari skrev: Om ca. 20 år vil Sydbanen selvfølgelig være elektrificeret, da femern-forbindelsen åbnes, og de internationale tog til Tyskland køre denne vej.

Hint: De internationale tog kører allerede den vej Wink (hvis man lige ser bort fra 483)..

Eller mener du DanLink, når du siger internationale tog?
Brugers avatar
AndreasM

Erfaren bruger



Antal indlæg: 681
Tilmeldt: 26/2-2005
Bopæl: Brønshøj
Status:


SV: IC4 kommer snart
Skrevet af Thomas_, 31/5-2008 00:54 (#548)

kenkari skrev:
Om ca. 20 år vil Sydbanen selvfølgelig være elektrificeret, da femern-forbindelsen åbnes, og de internationale tog til Tyskland køre denne vej.


Ja for faen, det vil lige være sagen..

Århus - Fredericia - Odense - Ringsted og så syd over.. Der får vi vist brug for noget højhastigheds tog med den omvej. Smile
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 43
Status:


SV: IC4 kommer snart
Skrevet af kenkari, 31/5-2008 01:17 (#549)

AndreasM skrev:
kenkari skrev: Om ca. 20 år vil Sydbanen selvfølgelig være elektrificeret, da femern-forbindelsen åbnes, og de internationale tog til Tyskland køre denne vej.

Hint: De internationale tog kører allerede den vej Wink (hvis man lige ser bort fra 483)..

Eller mener du DanLink, når du siger internationale tog?


Jeg mener selvfølgelig højhastighedstog!!! Desuden går det alt for langsomt med EC/ICE i dag. Når strækningen skal elektrificeres, skal der først bygges dobbeltspor mellem Vordingborg og Rødby Færge.
Brugers avatar
kenkari

Meget øvet



Antal indlæg: 276
Tilmeldt: 16/12-2007
Bopæl: Ballerup
Alder: 30
Status:

vh
Kenny

SV: IC4 kommer snart
Skrevet af AndreasM, 31/5-2008 01:22 (#550)

kenkari skrev: Jeg mener selvfølgelig højhastighedstog!!! Desuden går det alt for langsomt med EC/ICE i dag. Når strækningen skal elektrificeres, skal der først bygges dobbeltspor mellem Vordingborg og Rødby Færge.

Hvis du skal køre højhastighedstog, skal der sq mere til end udvidelse til dobbeltspor! Det kræver anlæg af en helt ny højhastighedsbane. Det vil aldrig nogensinde være forsvarligt at ligge og køre højhastighedstog blandet med alt det ragelse, vi ellers kører rundt med.
Brugers avatar
AndreasM

Erfaren bruger



Antal indlæg: 681
Tilmeldt: 26/2-2005
Bopæl: Brønshøj
Status:


SV: IC4 kommer snart
Skrevet af Marc, 31/5-2008 07:46 (#551)

AndreasM skrev:
Det ved du da tydeligvis ikke en sk*d om! ET har langt flere værkstedstimer end MF/ER, det er de kolde facts! :roll:


Jeg kan kun gå ud fra hvad tallene har sagt på Kystbanen de seneste år. Og der har været langt færre forsinkelser end da togene først blev sat ind, hvor det var aflysning efter aflysning.
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 37
Status:


SV: IC4 kommer snart
Skrevet af AndreasM, 31/5-2008 10:48 (#552)

Marc skrev: Jeg kan kun gå ud fra hvad tallene har sagt på Kystbanen de seneste år. Og der har været langt færre forsinkelser end da togene først blev sat ind, hvor det var aflysning efter aflysning.

Og deraf konkluderer du, at det er fordi togene kører udemærket? Uden at tage højde for, at der er andre faktorer i det spil?
Brugers avatar
AndreasM

Erfaren bruger



Antal indlæg: 681
Tilmeldt: 26/2-2005
Bopæl: Brønshøj
Status:


SV: IC4 kommer snart
Skrevet af Jimbow, 31/5-2008 11:10 (#553)

Marc skrev: En Kattegat forbindelse ville slet ikke være nogen dårlig ide. Tværtimod! Så længe der ville blive lavet dobbeltspor på hele strækningen, ville det virkelig give et skub i rejsetiden, og der ville blive frigjort mere plads på den nuværende hovedstrækning.


Det ville virkelig være spild af penge hvis man byggede en stor og dyr Kattegatforbindelse, men stadig ville sende togene via en udvidet Nordvestbane!

Jeg tror ikke man får lokket ret mange bilister til at tage toget, med mindre man bygger en rigtig højhastighedsbane det meste af vejen mellem Århus og København, så rejsetiden kommer i nærheden af en time.
Brugers avatar
Jimbow

Meget øvet



Antal indlæg: 216
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Ballerup
Alder: 39
Status:

Jimi Hansen

SV: IC4 kommer snart
Skrevet af Triton, 31/5-2008 12:01 (#554)

AndreasM skrev:
Marc skrev: Jeg kan kun gå ud fra hvad tallene har sagt på Kystbanen de seneste år. Og der har været langt færre forsinkelser end da togene først blev sat ind, hvor det var aflysning efter aflysning.

Og deraf konkluderer du, at det er fordi togene kører udemærket? Uden at tage højde for, at der er andre faktorer i det spil?


ET toget kører absolut ikke som det skal. Uden jeg vil hænges op på det. Mener jeg faktisk det blev nævnt på et møde vi havde i sidste uge, at de kun kører cirka 30-35000 km pr nedbrud. Hvor MF ligger langt langt højere.
Brugers avatar
Triton

Erfaren bruger



Antal indlæg: 927
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 43
Status:

Hilsen Triton.

SV: IC4 kommer snart
Skrevet af Thomas_, 31/5-2008 17:58 (#555)

Ikke i følge marc.. Det tyder jo på, at han ved en hel del om det..
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 43
Status:


SV: IC4 kommer snart
Skrevet af Marc, 31/5-2008 22:24 (#556)

AndreasM skrev:
Marc skrev: Jeg kan kun gå ud fra hvad tallene har sagt på Kystbanen de seneste år. Og der har været langt færre forsinkelser end da togene først blev sat ind, hvor det var aflysning efter aflysning.

Og deraf konkluderer du, at det er fordi togene kører udemærket? Uden at tage højde for, at der er andre faktorer i det spil?


Som almen passager kan man ikke andet end at gå ud fra hvad DSB melder ud. Og det blev sagt i sin tid, at de fleste problemer med togene var løst. At de så stadig åbenbart HAR problemer som du siger, er en ting, men i mindste har man så åbenbart fået så meget kendskab til dem, at det ikke går lige så meget ud over driften.
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 37
Status:


SV: IC4 kommer snart
Skrevet af AndreasM, 1/6-2008 01:35 (#557)

Marc skrev: Som almen passager kan man ikke andet end at gå ud fra hvad DSB melder ud.

Det var vel sådan set også det jeg skrev, at det vidste du tydeligvis ikke noget om! Wink

Det går da også den rigtige retning, men det er jo ikke det samme som at de kører udemærket, der er rigeligt med rum for forbedringer, før de kommer på linje med MF/ER...
Brugers avatar
AndreasM

Erfaren bruger



Antal indlæg: 681
Tilmeldt: 26/2-2005
Bopæl: Brønshøj
Status:


SV: IC4 kommer snart
Skrevet af PeterFrost, 2/6-2008 21:29 (#558)

Min gode ven Jesper er i Italien med hele familien, han har sendt dette billede hjem...


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 40
Status:


SV: IC4 kommer snart
Skrevet af KH, 4/6-2008 06:30 (#559)

Så er Ingeniøren igen leveringsdygtig i nye artikler:

IC4-sagaen: Nu må DSB også på jagt efter nye lokomotiver

Er lidt i tvivl om hun blander lidt rundt på begreberne togsæt og vogne. De 40 togsæt der nænves i starten er vel de før omtalte vogne. Er lidt i tvivl om de 40 togsæt der nævnes i forbindelse med Bombardier virkelig er togsæt eller om det bare er vognene....

Regningen for at få eltog i hele Danmark: 6,9 milliarder kr.

DSB også klar til at dumpe regionaltoget IC2
Brugers avatar
KH

Erfaren bruger



Antal indlæg: 586
Tilmeldt: 22/7-2007
Bopæl: Ishøj
Alder: 38
Status:

__________________
Kaj A. Holdt
www.train-spotter.dk


SV: IC4 kommer snart
Skrevet af Ghosttrain, 4/6-2008 13:01 (#560)

Hvis det virkeligt ikke er dyrere at få kørestrøm over hele Danmark, så ville jeg da mene at man skulle se at komme igang hurtigst muligt. Jeg ville gætte på at det ikke ville være en helt umulig opgave at elektrificere samtidigt med sporrenoveringen.
Smile
PS Jeg er godt klar over at der vil komme udgifter til udskiftning af lokomotiver og andet, men disse udgifter står jo for døren under alle omstændigheder.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Stjernejul i Vig St. - pjerrot og Nisser kommer med tog? Real-Life-Tog 7 06-12-2009 13:24
Microsoft Train Simulator 2 kommer! Andet 6 31-10-2009 19:23
Snart forår... Snik-Snak 18 02-03-2009 15:58
Kineserne kommer Modeltog 7 27-01-2009 11:11
Kommer der en msts2? Andet 12 23-12-2008 18:02
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: