Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
Køreplansskift..

Udskriv debat

  Køreplansskift..
Skrevet af Rasmus, 27/10-2009 18:14 (#41)

nye skinner, nye sveller, nye skærver og nyt underlag det løber meget hurtigt op, det var nu nok bedre at kaste 600 mill efter bm-tdr hvis man endelig skal ud og bruge den slags penge
Brugers avatar
Rasmus

Ekspert



Antal indlæg: 1007
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 39
Status:

Rasmus S.


SV: Køreplansskift..
Skrevet af Greforb, 27/10-2009 23:19 (#42)

Hvis man lægger helt nyt hvorfor koster det så 300 mio i vedligehold over de næste 50 år? Det gør man jo ikke. Det lugter for mig langt væk af bestilt arbejde. Tønder vil meget hellere have en stor fed motorvej så de kan få pløjet endnu flere personbiler og lastbiler afsted. Regering er på ingen måde interesseret i at udbygge offentligt transport og gods på skinner for miljøets eller de lokale borgeres skyld. De er udelukkende interesserede, når det økonomisk kan betale sig, og så passer det jo fint med en fuldstændig urealistisk høj pris, så er man sikker på den sag er lukket i al evighed. Langsigtede investeringer i infrastruktur og offentlig transport bliver ikke lavet, hvis det ikke kan betale sig her og nu på trods af det ville være billigere i længden. Tag f.eks. sagen om Kastrup Station, omtalt her: http://ing.dk/artikel/103456-trods-ny...ke-skinner . Og jeg bor ikke engang i Tønder, faktisk ikke engang i Sønderjylland, så jeg har ingen personlig interesse, når jeg skriver dette.

Det tager jo uendelig lang tid at komme fra stationer nord for trekantsområdet til bm. Det er en uendeligt dårlig løsning for folk der skal til og fra Tønder. Det er langt hurtigere for både personer og gods at tage over Te.
Brugers avatar
Greforb

Meget øvet



Antal indlæg: 309
Tilmeldt: 25/2-2009
Status:


SV: Køreplansskift..
Skrevet af Marc, 28/10-2009 09:35 (#43)

Jeg tror ikke det er fordi at politikerne er LIGEGLADE. Jeg tror bare prioriteten ligger et andet sted.
Nu har man jo vedtaget at der skal bygges en ny bane fra Kbh til Ringsted over Køge. Nu er der en del flere rejsende i det område. Så jeg kan godt forstå hvis man hellere vil skyde penge ud til sådan et projekt, da det vil gavne langt flere mennesker og øge kapaciteten på den mest trængte strækning i landet.
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 37
Status:


SV: Køreplansskift..
Skrevet af Greforb, 28/10-2009 12:53 (#44)

Ja, skyd alle pengene i Kbh området og lav 3 km skinner i Jylland, så bliver de nok glade... Og sådan er det bare HVER gang der skal lukkes op for pengekassen. Kbh, Kbh, Kbh... Nej, spøg til side og forstå mig ret: Der bor 1 mill i Kbh, men resten bor altså i resten af DK, så måske skal 1/5 af pengene bruges i Kbh området. Ja, jeg er jo selvfølgelig ikke så godt inde i de præcise tal og prioriteter, indrømmet, men det virker virkelig som om DK = Kbh næsten altid, når der skal lukkes op for store projekter og store penge, måske lige på nær motorveje, men dem vil regeringen jo generelt bare gerne have så mange af som muligt, så er det jo meget passende, der så også er lidt bedre plads i Jylland Smile Måske skulle jeg bare flytte til Kbh, så er der også flere tog Smile
Brugers avatar
Greforb

Meget øvet



Antal indlæg: 309
Tilmeldt: 25/2-2009
Status:


SV: Køreplansskift..
Skrevet af DVG, 28/10-2009 18:39 (#45)

Ikke for noget men København-Ringsted er ikke en bane til københavnerne men til alle fra Fyn og Jylland der skal hurtigt til/fra hovedstaden... Men det er vel ligesom vi også "fik" Storebæltsbroen Wink
Brugers avatar
DVG

Ekspert



Antal indlæg: 1571
Tilmeldt: 16/5-2005
Bopæl: Bispebjerg
Alder: 35
Status:


SV: Køreplansskift..
Skrevet af AndreasM, 29/10-2009 00:38 (#46)

DVG skrev: Ikke for noget men København-Ringsted er ikke en bane til københavnerne men til alle fra Fyn og Jylland der skal hurtigt til/fra hovedstaden... Men det er vel ligesom vi også "fik" Storebæltsbroen Wink

Helt enig, jeg ved sq ikke hvad jeg skal bruge en ekstra Kh-Rg bane til som københavner, så ville jeg da lagt hellere have en masse letbane f.eks.... Grin
Brugers avatar
AndreasM

Erfaren bruger



Antal indlæg: 681
Tilmeldt: 26/2-2005
Bopæl: Brønshøj
Status:


SV: Køreplansskift..
Skrevet af Wix, 29/10-2009 16:20 (#47)

Hvad angår nattogene mellem Danmark og Sverige, så vil jeg SE dem før jeg tror det. Ifølge TKØ skulle de have kørt allerede for flere måneder siden.
Og går vi længere tilbage, har man talt så mange gange om skitog via Øresund osv. Det er aldrig blevet til noget...

I øvrigt, EN 1283, er det et chartertog eller ekstra nattog? Sjovt at man bruger EA på den, men BR 185 på de andre nattog

Det er rigtigt, at de også var med i TKØ09, men der skulle de overnatte i Helsingør, og det ville/kunne DSBFirst ikke skabe plads til. Da TKØ09 var i støbesken, var Helgoland under ombygning, så der var man heller ikke sikker på at de kunne vende. så turen mellem malmö og kh blev aflyst. Med hensyn til skitoget, så kommer det næsten til Danmark, det udgår nemlig fra svågertorp og kører via malmö gb.
Brugers avatar
Wix

Begynder



Antal indlæg: 6
Tilmeldt: 7/8-2004
Alder: 47
Status:


SV: Køreplansskift..
Skrevet af Greforb, 29/10-2009 16:25 (#48)

Jeg vil nu vove den påstand at de fleste rejsende på den strækning er københavnere. Jeg ved heller ikke hvad jeg skal bruge den til som Jyde i hvert fald.
Brugers avatar
Greforb

Meget øvet



Antal indlæg: 309
Tilmeldt: 25/2-2009
Status:


SV: Køreplansskift..
Skrevet af Anonym Bruger, 29/10-2009 17:19 (#49)

Jeg tror de fleste er Sjællandere, der pendler til København.
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:

SV: Køreplansskift..
Skrevet af Rasmus, 29/10-2009 17:19 (#50)

pendlerne fra især syd-sjælland og fyn får glæde af den, resten der åbenbart rejser københavn-jylland uden behov har altså ikke glæde af det...


hvor har du i øvrigt fundet ud af at der er en kæmpe trafik mængde til/fra tønder? gods undtaget
Brugers avatar
Rasmus

Ekspert



Antal indlæg: 1007
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 39
Status:

Rasmus S.

SV: Køreplansskift..
Skrevet af Greforb, 29/10-2009 19:35 (#51)

"resten der åbenbart rejser københavn-jylland uden behov" ? behov for hvad?

Rasmus, jeg ved ikke lige hvor jeg har skrevet det henne og er ikke helt med på hvad du mener? Persontrafik? Grundlæggende forstår jeg bare ikke, hvorfor det skal være så bøvlet at bo i udkantsområder og bruge offentlig transport. Hvis offentlig transport var ordentligt i udkantsområderne ville det nok være en pæn slat lettere at lokke folk til at bo der? Men det kræver man laver ordentlig transport først (og nej det kan ikke betale sig de første mange år, det er en såkaldt investering), der kommer ikke flere mennesker på landet af sig selv (bor selv i en større by, gudskelov).
Brugers avatar
Greforb

Meget øvet



Antal indlæg: 309
Tilmeldt: 25/2-2009
Status:


SV: Køreplansskift..
Skrevet af Rasmus, 29/10-2009 20:55 (#52)

Greforb skrev: "resten der åbenbart rejser københavn-jylland uden behov" ? behov for hvad?


vi snakker her om den nye bane, alle de passagerer der ikke pendler i forbindelse med arbejde rejser altså unødigt mellem jylland og københavn, dvs de ikke har et behov for at rejse?

hvorfor skal folk tvinges til at tage toget, hvis det af hensyn til økonomi, miljø, rejsetid og rejsebehov er bedre med en bus?
Brugers avatar
Rasmus

Ekspert



Antal indlæg: 1007
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 39
Status:

Rasmus S.

SV: Køreplansskift..
Skrevet af Greforb, 30/10-2009 11:58 (#53)

Rasmus skrev:
Greforb skrev: "resten der åbenbart rejser københavn-jylland uden behov" ? behov for hvad?


vi snakker her om den nye bane, alle de passagerer der ikke pendler i forbindelse med arbejde rejser altså unødigt mellem jylland og københavn, dvs de ikke har et behov for at rejse?


Jeg forstår det stadig ikke. Man sætter sig vel ikke ind i et tog hvis ikke man har behov for at rejse?

Du drejer den med tog vs. bus lige lovligt synes jeg. Jeg har aldrig sagt folk skal tvinges til at køre i tog fremfor bus. Jeg har sagt jeg synes der skal laves flere togruter fordi jeg synes offentligt transport er langt mere behagelig med tog, det kan transportere langt flere mennesker end bus og det er desuden langt lettere at elektricificere og dermed gøre transporten CO2 neutral. Batteribusser findes men det kræver store omkostningstunge batterier, der jævnligt skal skiftes med CO2 udledning til følge. Desuden går der en del strøm tabt ved opladningen. Mit budskab er: Invester i togtrafik fordi det er det mest behagelig transportmiddel og det kan let gøres CO2 neutralt. Når man så har lavet investeringerne og det ellers er attraktivt at bruge (f.eks. kunne man lave hurtige tog, som faktisk kunne transportere dig hurtigere end biler (især elbiler) og sørge for prisen er lav), så skal kunderne nok komme.
Brugers avatar
Greforb

Meget øvet



Antal indlæg: 309
Tilmeldt: 25/2-2009
Status:


SV: Køreplansskift..
Skrevet af Greforb, 30/10-2009 21:55 (#54)

Så dumpede "Jernbanen" lige ind ad brevsprækken. I lederen er der på en meget fin måde gjort rede for præcis hvad jeg mener.
Brugers avatar
Greforb

Meget øvet



Antal indlæg: 309
Tilmeldt: 25/2-2009
Status:


SV: Køreplansskift..
Skrevet af kenkari, 11/12-2009 16:05 (#55)

På søndag den 13. december kører det sidste blå tog på sydbanen af DJK fra KBH kl. 09.07 med ankomst til Nykøbing F kl. 10.45 og ankomst Gedser kl. 14.00. Fra den 14. december køres der tog kun med IC3, ICE-TD eller dobbeltdækker-materiel:

Kortere rejsetid på Sydbanen
Om morgenen mod København kommer der nu hurtige tog uden stop mellem Næstved og Høje Taastrup. Der bliver også kortere rejsetid mellem Nykøbing F og København med timetoget som standser alle steder. Derudover kommer der flere afgange på Sydbanen med ICE-TD togene, blandt andet om morgenen kl. 5.44 fra Nykøbing F med ankomst i København kl. 7.11. Det vil også være helt slut med blå vogne på Sydbanen, og med baggrund i 2009's store sporarbejde, sættes hastigheden mellem Vordingborg og Ringsted nu op til 160 km/t

Se mere her: http://www.dsb.dk/Om-DSB/Presse/Nyhed...n/[/quote]
Brugers avatar
kenkari

Meget øvet



Antal indlæg: 276
Tilmeldt: 16/12-2007
Bopæl: Ballerup
Alder: 30
Status:

vh
Kenny


SV: Køreplansskift..
Skrevet af Anonym Bruger, 11/12-2009 16:18 (#56)

Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:

Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: