Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
IC4 kørekontroller

Udskriv debat

  IC4 kørekontroller
Skrevet af Walker, 29/5-2009 21:09 (#41)

IntercityDK skrev: Nej så er det nok ik en go ide at starte på den uddannelse ka jeg godt se! Hvis der ligefrem står nogle uddannede og mangler job.

Lokalbanen sir du.. så har du kørt Lint? Smile eller var det før de fik sig disse maskiner? Jeg har sjovt nok faktisk lige haft ringet til lokalbanen her til formiddag for at forhøre mig om det Smile Så er sådan ved at ha været hele vejen rundt og forsøgt at gøre lidt opmærksom på mig selv. Nu jeg lige tænker over det, så mangler jeg egentlig også at høre fra Hectorrail som jeg har haft skrevet til. Men nu du er inden for Godstransporten, ved du som om de selv uddanner lkf?



Har du egentlig forhørt dig hos Arriva Wink ?
Brugers avatar
Walker

Medlem



Antal indlæg: 77
Tilmeldt: 15/3-2009
Status:



SV: IC4 kørekontroller
Skrevet af Walker, 29/5-2009 21:13 (#42)

fleizch skrev: men ellers kunne en mulighed jo være at tage uddannelsen hos en privatbane operatør , da det jo er samme uddannelse i får , så kan du jo søge over til det firma du lyster bagefter ... det var sådan jeg gjorde , tog ligesom bagvejen ind som man siger ....



Jeg har faktisk hørt om denne mulighed før.
Men er det så lige til, som folk fortæller? Kan man virkelig godt få uddannelsen hos en operatør også stoppe lige bagefter og søge over til et andet sted?
Synes egentlig det er lidt "fejt", hvis det er tilfældet...
Brugers avatar
Walker

Medlem



Antal indlæg: 77
Tilmeldt: 15/3-2009
Status:


SV: IC4 kørekontroller
Skrevet af Rasmus, 29/5-2009 21:33 (#43)

det er fejt men der er mig bekendt ikke nogen der har lavet begrænsninger i den retning
Brugers avatar
Rasmus

Ekspert



Antal indlæg: 1007
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 39
Status:

Rasmus S.

SV: IC4 kørekontroller
Skrevet af Kurt666, 30/5-2009 04:35 (#44)

De var så småt ved at få Lint da jeg stoppede hos Lokalbanen , men nåede aldrig at køre dem , men fik senere attest til dem hos Arriva ....
Jeg ved ikke om Hectorrail uddanner egne førere , men tvivler da de brugte MEV (lokomotivfører vikarbereau) da det stadig eksisterede , og tog nogle førere fra MEV da det gik på røven , men det kan Rasmus nok bedre svare på end jeg kan ...

Altså der er ikke noget der forhindrer dig i at søge væk dagen efter du er færdig uddannet , men det er nok ikke skide pænt gjort og du bliver nok heller aldrig ansat hvis operatøren ved det på forhånd , i mit tilfælde var jeg allerede ved at flytte til Sjælland da jeg var så "uheldig" at møde en sød pige her i Fredericia , og så må jeg indrømme at det blev en kende svært at fortsætte hos Lokalbanen hvis jeg skulle rejse 2.40 t dagligt i hver retning og samtidig møde veludhvilet efter en 11 timers overgang ... jeg sagde op 3 mdr efter uddannelsens slutning , men jeg var også led ved det ... men kunne ikke rigtig forsvare det længere
Brugers avatar
Kurt666

Medlem



Antal indlæg: 135
Tilmeldt: 14/9-2004
Alder: 61
Status:


SV: IC4 kørekontroller
Skrevet af svadosa, 30/5-2009 08:34 (#45)

fleizch skrev:
men ellers kunne en mulighed jo være at tage uddannelsen hos en privatbane operatør , da det jo er samme uddannelse i får , så kan du jo søge over til det firma du lyster bagefter ...


Ikke alle accepterer den fremgangsmåde. Du kan ikke komme til DSB med en 'fremmed' uddannelse. I hvert fald ikke hvis du er uddannet før uddannelsen kom i offentligt regi.
Brugers avatar
svadosa

Medlem



Antal indlæg: 107
Tilmeldt: 11/7-2007
Status:


SV: IC4 kørekontroller
Skrevet af IntercityDK, 30/5-2009 12:42 (#46)

Walker skrev:
Har du egentlig forhørt dig hos Arriva Wink ?


Ja dem har jeg også været omkring Smile For et års tid siden skrev jeg til dem, for at høre om det, og blev næsten lovet at komme til møde hos dem næste gang de søgte, men ja igen, så kom krisen jo og vendte op og ned på dette desværre Sad
Brugers avatar
IntercityDK

Meget øvet



Antal indlæg: 232
Tilmeldt: 23/11-2008
Status:


SV: IC4 kørekontroller
Skrevet af Rasmus, 30/5-2009 15:40 (#47)

fleizch skrev:
Jeg ved ikke om Hectorrail uddanner egne førere , men tvivler da de brugte MEV (lokomotivfører vikarbereau) da det stadig eksisterede , og tog nogle førere fra MEV da det gik på røven , men det kan Rasmus nok bedre svare på end jeg kan ...


da MEV gik konkurs var vi 6 førere der blev ansat og det dækker det nuværende behov i danmark.
Brugers avatar
Rasmus

Ekspert



Antal indlæg: 1007
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 39
Status:

Rasmus S.

SV: IC4 kørekontroller
Skrevet af IntercityDK, 30/5-2009 18:47 (#48)

Det er MEV, hvordan fungere det lige helt præcist, er det noget danskejet eller noget internationalt? Jeg mindes ikke lige at ha støt på det nogle steder!
Brugers avatar
IntercityDK

Meget øvet



Antal indlæg: 232
Tilmeldt: 23/11-2008
Status:


SV: IC4 kørekontroller
Skrevet af Rasmus, 30/5-2009 21:54 (#49)

http://www.m-e-v.dk - http://www.m-e-v.de

det var sådan set bare et virkarbureau med lokomotivførere
Brugers avatar
Rasmus

Ekspert



Antal indlæg: 1007
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 39
Status:

Rasmus S.

SV: IC4 kørekontroller
Skrevet af IntercityDK, 30/5-2009 23:06 (#50)

Rasmus skrev: http://www.m-e-v.dk - http://www.m-e-v.de

det var sådan set bare et virkarbureau med lokomotivførere


Ahh okay har jeg ik lige hørt om før Smile så det er sådan set kun for arbejdsløse lkf´er?
Brugers avatar
IntercityDK

Meget øvet



Antal indlæg: 232
Tilmeldt: 23/11-2008
Status:


SV: IC4 kørekontroller
Skrevet af Rasmus, 30/5-2009 23:19 (#51)

nej man var ansat ved MEV og så derfra udlejet til div firmaer som Contec, CFL, Arriva, Railion, Hectorrail, og hvem der ellers måtte mangle en lkf ofte med kort varsel
Brugers avatar
Rasmus

Ekspert



Antal indlæg: 1007
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 39
Status:

Rasmus S.


SV: IC4 kørekontroller
Skrevet af IntercityDK, 31/5-2009 12:43 (#52)

Walker skrev:
fleizch skrev: men ellers kunne en mulighed jo være at tage uddannelsen hos en privatbane operatør , da det jo er samme uddannelse i får , så kan du jo søge over til det firma du lyster bagefter ... det var sådan jeg gjorde , tog ligesom bagvejen ind som man siger ....



Jeg har faktisk hørt om denne mulighed før.
Men er det så lige til, som folk fortæller? Kan man virkelig godt få uddannelsen hos en operatør også stoppe lige bagefter og søge over til et andet sted?
Synes egentlig det er lidt "fejt", hvis det er tilfældet...


Ja i så fald man kommer ind et sted langt fra sin bopæl, så skylder man aligevel operatøren at blive syns jeg. Der kan selvfølgelig ske en masse rent privat der gør det er umuligt, men ellers ja. Det er alligevel mange penge de skyder i hver enkelt elev der skal igennem uddannelsen. Jeg mener faktisk at ka huske, at de på infomødet hos First sagde det kostede omkring 750.000 kr at få den enkelte elev færdiguddannet. Om det så gælder alle operatører ved jeg ikke, men det er i hvert fald noget af en investering!
Brugers avatar
IntercityDK

Meget øvet



Antal indlæg: 232
Tilmeldt: 23/11-2008
Status:


Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: