Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
IC4 - så godt som opgivet!

Udskriv debat

  IC4 - sÃ¥ godt som opgivet!
Skrevet af IntercityDK, 4/5-2009 14:19 (#41)

Ja så ka man både få en go´ omgang GM lyd og et ordentlig væs af brændstoffet Grin blir det meget bedre! Er der så nogen der ved noget om, hvor mange DD-vogne der kommer med til det nordjyske? Det er måske kun en ME + Abs når nu der kun skal måles?
Brugers avatar
IntercityDK

Meget øvet



Antal indlæg: 232
Tilmeldt: 23/11-2008
Status:



SV: IC4 - så godt som opgivet!
Skrevet af Sølvpilen, 4/5-2009 14:25 (#42)

IntercityDK skrev: Ja så ka man både få en go´ omgang GM lyd og et ordentlig væs af brændstoffet Grin blir det meget bedre! Er der så nogen der ved noget om, hvor mange DD-vogne der kommer med til det nordjyske? Det er måske kun en ME + Abs når nu der kun skal måles?


Fra en tidligere tråd angående perronmåling i Esbjerg, var det et standard DD togsæt (altså med tre B-vogne).
Anyway den med røgen er jeg ikke sikker på. I Århus vil ME stå inde under taget (og samtidig tættere på de røg-irriterede Post Danmark folk Wink ).
Brugers avatar
Sølvpilen

Meget øvet



Antal indlæg: 273
Tilmeldt: 29/11-2008
Bopæl: Århus
Alder: 36
Status:


SV: IC4 - så godt som opgivet!
Skrevet af DVG, 4/5-2009 14:27 (#43)

og hvor tit er det så lige at en ME er i Århus i forhold til på Kh?
Brugers avatar
DVG

Ekspert



Antal indlæg: 1571
Tilmeldt: 16/5-2005
Bopæl: Bispebjerg
Alder: 35
Status:


SV: IC4 - så godt som opgivet!
Skrevet af FC-leder, 4/5-2009 14:39 (#44)

IntercityDK skrev: Er der så nogen der ved noget om, hvor mange DD-vogne der kommer med til det nordjyske? Det er måske kun en ME + Abs når nu der kun skal måles?


Det er den vognstamme der normalt kører IR Kh-Ar/retur i weekenden, der bruges, med ME + 4 vogne.
MÃ¥ske Nick kan finde oprangeringen i MADS??
Brugers avatar
FC-leder

Erfaren bruger



Antal indlæg: 959
Tilmeldt: 17/6-2005
Bopæl: Aalborg
Alder: 47
Status:


SV: IC4 - så godt som opgivet!
Skrevet af Sølvpilen, 4/5-2009 15:03 (#45)

DVG skrev: og hvor tit er det så lige at en ME er i Århus i forhold til på Kh?


Cool running man! Jeg prøver skam bare at analysere lidt på det. Du har måske selv et svar?
Brugers avatar
Sølvpilen

Meget øvet



Antal indlæg: 273
Tilmeldt: 29/11-2008
Bopæl: Århus
Alder: 36
Status:


SV: IC4 - så godt som opgivet!
Skrevet af KimEast, 4/5-2009 15:05 (#46)

Det med styrevogn bagerst på Kbh er fra gamle dage, fra FØR styrevogne kom. Dengang ankom man til Kbh, loko blev spændt af og fortsatte ud mod Vesterport, og vendte der, og kørte så mod remisen. - Når man skulle FRA Kbh, kom først vognene med ranger-loko - derefter kom loko fra remisen og blev spændt på forrest. -- Idag er det også en god ide Loko er forrest, hvis noget går galt, så kan man hente noget at slæbe loko væk med og sætte nyt på, istedet for at rende rundt og ned i den anden ende.. Smile
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: IC4 - så godt som opgivet!
Skrevet af DVG, 4/5-2009 16:02 (#47)

KimEast skrev: Det med styrevogn bagerst på Kbh er fra gamle dage, fra FØR styrevogne kom.
Go'dav mand økseskaft, Det eneste du beskriver er bare at lokomotivet skal være forrest når man ikke har en styrevogn, og har sådanset intet med at gøre hvilken vej styrevognen vender. Det du har beskrevet sker jo stadigt med 482/483, og så vidt jeg husker så holder maskinen altså kun i 50% af tilfældene mod vest Wink
Sølvpilen skrev:
DVG skrev: og hvor tit er det så lige at en ME er i Århus i forhold til på Kh?
Cool running man! Jeg prøver skam bare at analysere lidt på det. Du har måske selv et svar?
Næ men jeg har bare meget svært ved at se relevansen af Århus i din analyse.
Brugers avatar
DVG

Ekspert



Antal indlæg: 1571
Tilmeldt: 16/5-2005
Bopæl: Bispebjerg
Alder: 35
Status:


SV: IC4 - så godt som opgivet!
Skrevet af IntercityDK, 4/5-2009 16:09 (#48)

FC-leder skrev: Det er den vognstamme der normalt kører IR Kh-Ar/retur i weekenden, der bruges, med ME + 4 vogne.
MÃ¥ske Nick kan finde oprangeringen i MADS??


Hva er det der MADS for noget? Vil gerne vide hva det er som er opkaldt efter mig Wink
Brugers avatar
IntercityDK

Meget øvet



Antal indlæg: 232
Tilmeldt: 23/11-2008
Status:


SV: IC4 - så godt som opgivet!
Skrevet af Sølvpilen, 4/5-2009 16:20 (#49)

DVG skrev:
Sølvpilen skrev:
DVG skrev: og hvor tit er det så lige at en ME er i Århus i forhold til på Kh?
Cool running man! Jeg prøver skam bare at analysere lidt på det. Du har måske selv et svar?
Næ men jeg har bare meget svært ved at se relevansen af Århus i din analyse.


Nej du kan jo altid argumentere for den grund, hvis man ser på det faktum at Kh jo nok er den destination, som har flest DD besøg. Modsat Århus som selvfølgelig ikke får så mange besøg. Det ændrer dog ikke på relevansen for hvordan toget vender andre steder.
Men som sagt kan du jo selv fiske op med forslag eller fakta, nu da du er så god til at feje andre af bordet Wink
Brugers avatar
Sølvpilen

Meget øvet



Antal indlæg: 273
Tilmeldt: 29/11-2008
Bopæl: Århus
Alder: 36
Status:


SV: IC4 - så godt som opgivet!
Skrevet af DVG, 4/5-2009 16:37 (#50)

Tja det kunne da også være den simple grund at det er det nemmeste for både personale og passagerer at vide hvor førsteklasses samt Cykelvognen er altid.
Der er heller ingen grund til at vende stammer unødigt "bare for sjov". I Tyskland vender stammer ofte forskelligeveje men der er også flere muligheder for at stammerne bliver vendt i løbet af den daglige drift.

Derudover så det der med at de ikke holder og oser inde i halen på kh gør så bare at de holder og oser ved Tietgensbroen i stedet for.

og nu når dette er en IC4 tråd Wink så bestod L 26 i dag ved ankomsten til Kh af MF 54 som var -40
Brugers avatar
DVG

Ekspert



Antal indlæg: 1571
Tilmeldt: 16/5-2005
Bopæl: Bispebjerg
Alder: 35
Status:


SV: IC4 - så godt som opgivet!
Skrevet af Triton, 4/5-2009 16:39 (#51)

IntercityDK skrev:
FC-leder skrev: Det er den vognstamme der normalt kører IR Kh-Ar/retur i weekenden, der bruges, med ME + 4 vogne.
MÃ¥ske Nick kan finde oprangeringen i MADS??


Hva er det der MADS for noget? Vil gerne vide hva det er som er opkaldt efter mig Wink


DSB´s materiel disponerings system.
Brugers avatar
Triton

Erfaren bruger



Antal indlæg: 927
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 43
Status:

Hilsen Triton.

SV: IC4 - så godt som opgivet!
Skrevet af xCBdk, 4/5-2009 16:45 (#52)

DVG ... det lyder som om man så har taget IC4 ud af driften til man har en afklaring eller er det for hurtigt at konkludere det?
Brugers avatar
xCBdk

Meget øvet



Antal indlæg: 307
Tilmeldt: 10/7-2007
Alder: 34
Status:


SV: IC4 - så godt som opgivet!
Skrevet af KH, 4/5-2009 17:00 (#53)

xCBdk skrev: DVG ... det lyder som om man så har taget IC4 ud af driften til man har en afklaring eller er det for hurtigt at konkludere det?


Nu svarer jeg for DVG, men det er nok lige at tage munden lidt for fuld. Fordi det ikke er MG der kører disse løb en enkelt dag, så kan den nok stadig køre, men alle tog kan jo få nedbrud.
Brugers avatar
KH

Erfaren bruger



Antal indlæg: 586
Tilmeldt: 22/7-2007
Bopæl: Ishøj
Alder: 38
Status:

__________________
Kaj A. Holdt
www.train-spotter.dk

SV: IC4 - så godt som opgivet!
Skrevet af FC-leder, 4/5-2009 17:37 (#54)

KH skrev:
xCBdk skrev: DVG ... det lyder som om man så har taget IC4 ud af driften til man har en afklaring eller er det for hurtigt at konkludere det?


Nu svarer jeg for DVG, men det er nok lige at tage munden lidt for fuld. Fordi det ikke er MG der kører disse løb en enkelt dag, så kan den nok stadig køre, men alle tog kan jo få nedbrud.


Præcis.
MG-sæt 13 lagde ud med som vanligt at køre IC105 Ar-Lih, men blev delaflyst Ab-Lih, samt materieltoget M7706 Lih-Ab blev aflyst. Dette grundet røg fra bagerste aksel/boggie. Personalet ombord fik styr på tingene, og MG-sæt 13 afgik derfor fra Ab med L26 præcis til tiden, men måtte i Fa erstattes med MF-materiel grundet problemer med MG-sæt 13.
Brugers avatar
FC-leder

Erfaren bruger



Antal indlæg: 959
Tilmeldt: 17/6-2005
Bopæl: Aalborg
Alder: 47
Status:


SV: IC4 - så godt som opgivet!
Skrevet af Tjalfe, 5/5-2009 16:01 (#55)

FC-leder skrev: Ifølge udkast til TA, skal en dobbeltdækkerstamme køre Ar-Fh/retur, for opmåling af dørtrinene ved perronerne, den 10/5 Angry


Der foreligger også TA for perronmålinger med MQ på Grenåbanen i morgen aften og natten til den 7/5.
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:


SV: IC4 - så godt som opgivet!
Skrevet af FC-leder, 5/5-2009 16:47 (#56)

Tjalfe skrev:
Der foreligger også TA for perronmålinger med MQ på Grenåbanen i morgen aften og natten til den 7/5.


Jep, kørsel bestilt for perronmålinger på Grenåbanen:

6/5

M6481 (2MQ)
Fa 20.00
Hs 20.43
Ar 21.04

M8083 (2MQ)
Ar 23.45
Gr 01.19

7/5

M8308 (2MQ)
Gr 01.30
Ar 02.58 (måling flere spor)

M8310 (2MQ)
Ar 03.30
Hs 04.01
Fa 04.35
Brugers avatar
FC-leder

Erfaren bruger



Antal indlæg: 959
Tilmeldt: 17/6-2005
Bopæl: Aalborg
Alder: 47
Status:


SV: IC4 - så godt som opgivet!
Skrevet af Tjalfe, 5/5-2009 16:53 (#57)

FC-leder skrev:
Tjalfe skrev:
Der foreligger også TA for perronmålinger med MQ på Grenåbanen i morgen aften og natten til den 7/5.


Jep, kørsel bestilt for perronmålinger på Grenåbanen:

6/5

M6481 (2MQ)
Fa 20.00
Hs 20.43
Ar 21.04

Jf. TA 5204 er M6481 aflyst og erstattet af M8281:
Fa 22:30
Ar 23:34
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:


SV: IC4 - så godt som opgivet!
Skrevet af ic3dk, 5/5-2009 16:57 (#58)

IntercityDK skrev: ahh glimragende, der er simpelthen en mening med galskaben :) nogen der ved hvorfor, at togene er vendt ens, og altså med styrvognen mod KBH? :)

Det er fra gammel tid af, da man begyndt at kører med styrevogne. Til at starte med, kørte man kun med styrevogne på Kystbanen, og man ville dengang ikke have at togmaskinerne stod og bankede helt oppe af stationsbygningen i Helsingør. Så derfor gik styrevognen altid mod nord - eller modsat Korsør om I vil.

Udover det, så passer det jo også fint på Hovedbanegården. Da togmaskinerne da altid vil holde i det fri under Tietgensbroen. Havde man i modsat ende, ved rulletrappen, skulle holde præcist i mellem hovedbygningen og perrontaget, ville det alt for tit være sket at man havde holdt for langt fremme eller tilbage.

Det er endnu for tidligt at sige hvilken togmaskine og stamme som skal kører prøvetogene i det Nordjydske. Det kan blive ændret mange gange endnu. Men det bliver med hele stammen fra IR 6555 (Kh-Ar) torsdag, som bliver til IR 1648 (Ar-Kh) søndag.
Brugers avatar
ic3dk

Ekspert



Antal indlæg: 1822
Tilmeldt: 30/7-2004
Status:


SV: IC4 - så godt som opgivet!
Skrevet af FC-leder, 5/5-2009 17:37 (#59)

Tjalfe skrev:
FC-leder skrev:
Tjalfe skrev:
Der foreligger også TA for perronmålinger med MQ på Grenåbanen i morgen aften og natten til den 7/5.


Jep, kørsel bestilt for perronmålinger på Grenåbanen:

6/5

M6481 (2MQ)
Fa 20.00
Hs 20.43
Ar 21.04

Jf. TA 5204 er M6481 aflyst og erstattet af M8281:
Fa 22:30
Ar 23:34


Du har ret - jeg skylder en kvajebajer Wink
Brugers avatar
FC-leder

Erfaren bruger



Antal indlæg: 959
Tilmeldt: 17/6-2005
Bopæl: Aalborg
Alder: 47
Status:



SV: IC4 - så godt som opgivet!
Skrevet af Tjalfe, 5/5-2009 18:12 (#60)

Det tror jeg også. Den slags sløseri bliver en dyr omgang. Grin
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hvad er godt at købe? Modeltog 5 26-10-2010 03:13
Hjælp / godt råd mht. webhotel Snik-Snak 14 14-09-2010 00:49
er msts noget godt? Snik-Snak 15 09-06-2010 23:00
God Jul og Godt Nyttår Real-Life-Tog 2 27-12-2009 23:34
Gammel Dansk gør godt - i sverige. Real-Life-Tog 2 10-11-2009 10:46
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: