Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
Autotog fra Ringsted - Noget nyt ?

Udskriv debat

Autotog fra Ringsted - Noget nyt ?
Skrevet af PeterFrost, 27/1-2009 18:50 (#41)

Nu er min ferie så ment som en "Road-trip" hvor jeg gerne vil prøve min egen bil på de fede strækninger nede i Alperne, men samtidig også blot for at nye områderne der nede. Så var det ikke lige fordi jeg gerne ville ha min egen bil med der ned, og det var en af grundende til ferien, så er det bestemt også intresant at leje en bil, når man er fyldt de 25-26 år man skal være for at må leje dem.
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert

Antal indlæg: 1879
Alder: 40
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !

SV: Autotog fra Ringsted - Noget nyt ?
Skrevet af Anonym Bruger, 27/1-2009 18:56 (#42)

SJakobsen skrev: Du har fat i noget der Anders (for en sjældengang skyld). Det eneste der er galt er i benyttede dagtog, og dermed spildte meget tid. Men en sammenligning hvor man tog Nattoget Kh-Munchen, og lejede en bil dernede, ville være yderst interresant. Hvormange kilometer var der inkl. de 1600, Anders

Det var fri kilometer og med Hertz. Hvis man skal til Østrig er det meget billigere at leje den i München eller Freilassing (tysk forstad til Salzburg), man skal så bare være obs på at man ikke må kører på de Østriske motorveje uden gyltig "billet"

Peter: Ok.
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert

Antal indlæg: 2729
Status:

Skrevet af stigc, 28/1-2009 12:27 (#43)

Helt ærlig Peter 9 kr. pr. kørt kilometer, så ville jeg sgu skifte bilen ud,
det er godt dyrt i rep... det er rigtigt at man skal regne evt. slid med når man
kører til udlandet, men hvis man kører 50.000 om året til/fra arbejde,
så koster det ikke ret meget ekstra at køre de 3000 Km i en ferie..
kørte selv til Berlin i December, det kostede 600 kr i Diesel, hertil
kom så færgebilleter på Rødby - Puttgarden , og Rostock - Gedser.
Og som ekstra overraskelse 1.10 € i tunnelafgift i Lübeck.
Brugers avatar
stigc

Erfaren bruger

Antal indlæg: 680
Alder: 65
Status:

Skrevet af PeterFrost, 28/1-2009 14:00 (#44)

Hej helt ærlige Stig...

Det kan godt være du havde det, men den første reperation kom 3 mdr efter jeg købte bilen, det var en defekt køler, der tog gearkassen med sig, det var de første 36.000 kr. De penge brugte jeg fordi jeg på det tidspunkt troet bilen ellers var i top stand, og der ikke ville komme flere store udgifter. Bilen have kun kørt 180.000 km og var som sådan også dyr nok. Da de 36K var brugt, syntes jeg ikke jeg ville sælge en defekt bil da motoren begyndte at lave lyde, så besluttet at få fundet de 21.000 kr og bide i det sure æble og få skiftet motoren, lige før Jul, skete der der så da at medbringerpladen til 16.000 kr. valgte at gå i stykker af sig selv. Derudover er den blevet panisk vedligeholdt på diverse sliddele, komplet bremser, bærerarme, bøsninger, hjullejer, manchetter, drivled, Aircon renovering, ECC styring, kabine blæser, el-antende, radiator, pakninger, tændkabler, rotor og dæksel, tændrør, motorstyring. Så der alle de unødige ting, som læderkabine, el-hejs til bagvinduerne, 95- knapper, køre-computer, V70 håndtag, fjernbetjening til alarmen, armlænd med kopholder, kæmpe anlæg, nye lygter hele vejen rundt, 18 tommer alu, BSR udstødning osv osv Grin Det jeg måske prøver at sige er, ud over jeg har været ualmindelig estremt uheldig, eller blot dum, og få en bil med så mange skjulte eller lige op over fejl, så er va 3-4 kr / km mit eget valg. Jeg har rigtig mange kammerater med samme bil, der ikke har brugt mange basøre på deres 850'ere... For mig er bilen jo også en intresse, så man kan nok ikke sammenligne mit regnskab med noget.

Nu kører jeg kun ca 15.000-20.000 km om året, det gør jo også mit regnskab dyrere, og mere følsom overfor 3000-5000 km sommerferie ture Smile

Men nu det jo ikke et off-topic, om min bil, så vil man læse om den foreslår jeg man kikker forbi en side til den slarks : http://www.bilgalleri.dk/html/gal_vis...p?ID=52401
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert

Antal indlæg: 1879
Alder: 40
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !

Skrevet af stigc, 28/1-2009 18:01 (#45)

som du selv siger vi er lidt off-topic, og hobby kan være dyrt Wink
Brugers avatar
stigc

Erfaren bruger

Antal indlæg: 680
Alder: 65
Status:

Skrevet af knudbe, 29/1-2009 23:59 (#46)

SJakobsen skrev:
knudbe skrev:
mhv_omjk skrev: - Nå det ser sandelig ud til at danske ferierejsende, som har valgt at tage den "firehjulede" med på ferien, og benytter vejene til Hamburg og derfra med toget, skal så sandelig til at betale mere for det!

Læs her:
http://politiken.dk/politik/article63...636933.ece

- godt nok bliver det billigere at have miljørigtig bil, jaja godt så.

Jamen det var jo det jeg sagde - Og så kan det godt blive en økonomisk fordel at sætte sin bil op på et tog hvis man skal fra København til Kolding Smile

Det var da ikke at håbe, det ville jo være dybt til grin at skulle have bilen på tog for 150 km!

Det er altså 230 km.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]