Jeg gad ikke at pendle så langt.. men 2 timer og 5 minutter er nu ikke så lang tid i vores tider hvor køres fradrag gør det fordelagtigt at bo langt væk kombineret med de priser på fast ejendom der er i det meste af Nord/Øst Sjælland. Har da i øvrigt hørt om flere der arbejdede i København og bor i Nf.. Det kan jo også være at der er nogle der arbejder i Nykøbing F, Vordingborg eller Næstved som bor i Gedser, har aldrig og håber aldrig jeg er nødsadiget til at tage bussen på daglig bassigt.
Derudover kan jeg i øvrigt sige at 8 passager på det tidspunkt er ikke helt dårligt, har da tit kørt i S-tog på det tidspunkt hvor der var færre med. Modsat tænker jeg da også at hvis der kører så mange busser som der gør, må der være et passagergrundlag for tog på bestemte tidspunkter. Faktisk tænker jeg netop at det tidspunkt hvor toget kører nu, skatens kunne springes over i senere kørerplan. I øvrigt 112 mio. hvornår blev den sidst lave sporfornyelse på Gedser-banen og ikke bare en nød reparation som for et par år siden? Prøv lige at regne ud hvor få penge det så er i forhold til at der ikke skal laves noget i 20, 30, 40 år. Så vidt jeg husker er skinnerne på gedser-banen blandt de ældste i landet.
Så hvis vi siger 16 passager*(365 dage-52 Søndage)*30 år=150.240
Hvis vi herefter dele de 112 millioner.
112.000.000/150.240=745.672 Kr. per passager. altså ikke billigt.
Men nu når nogle påstår at de har lært at regne, kan de vel godt se at der ikke skal mange gange flere passager før at prisen per passager bliver bedre
(I beregningen er der ikke taget højde for Trafikministres betaling af DSB for drift af banen da jeg ikke kender denne).
Tillsidst vil jeg sige at 112 mio er samfundsøkonomiske Peanuts og dette mere er en princip beslutning og ikke en økonomisk, jeg går ud fra at Gedser ikke har sit eget valgdistrikt :evil: