Forum » Microsoft Train Simulator » Andet
Hjælp

Udskriv debat

Hjælp
Skrevet af Bab, 19/5-2006 20:51 (#41)

Den med sidesporet på den ene japanske rute kender jeg godt.

Du kan brug G til at skifte sporene, så du kommer over på et andet spor og ud af byen.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert

Antal indlæg: 1577
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

SV: Hjælp
Skrevet af Bent-K, 19/5-2006 23:25 (#42)

er der nogen som kan give mig en forklaring på hvorfor min lyd forsvinder når jeg passere noget ?? hvis jeg så trykker 2 og tilbage på 1 så er lyden der igen indtil næste ting jeg passere ??
Brugers avatar
Bent-K

Lidt øvet

Antal indlæg: 26
Alder: 70
Status:

Skrevet af BlackChart, 20/5-2006 07:42 (#43)

Der kan være flere årsager...

Bl.a. kan din maskine være for lille til at håndtere den givne mængde lyde på een gang, men det kan også være fordi dine lyddetaljer er sat for lavt under options i spillet.
Disse skal være sat til max.
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Antal indlæg: 3322
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

Skrevet af Bent-K, 20/5-2006 09:29 (#44)

BlackChart skrev: Der kan være flere årsager...

Bl.a. kan din maskine være for lille til at håndtere den givne mængde lyde på een gang, men det kan også være fordi dine lyddetaljer er sat for lavt under options i spillet.
Disse skal være sat til max.
Hej Morten
min maskine er ikke for lille og heller ikke mit grafik kort og alle lyde i options er sat til max
Brugers avatar
Bent-K

Lidt øvet

Status:

Skrevet af Steamhammer, 20/5-2006 09:57 (#45)

Hej Torben,

Du skal ikke give op! Wink

Er det på alle ruterne din lyd forsvinder eller er det kun et enkelt tog/rute det sker?

Jeg har et lille fif eller to vedr. kørslen:

Når du er startet på den rute som du vil køre, så tryk på f8, så dukker der et lille vindue op som viser dig hvordan det næste sporskifte står og, som Bab skriver, så kan du skifte det med G-tasten.

Derudover er der flere vinduer du kan kalde frem med f-tasterne, f.eks. f10, som viser dig næste station og ank. og afg.tid, hvis det er en aktivitet du kører.

Men prøv dig frem, f1 og f2 er hhv. hjælp(på engelsk) og gem, som gemmer det sted du er kommet til på din rute, så du kan afbryde spillet og vende tilbage til det, uden at skulle starte forfra.

God fornøjelse og mist nu ikke modet, vi har alle været igennem den tur du er på nu og de fleste af os er da kommet helskindet igennem det! Wink Grin
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator

Antal indlæg: 2332
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

Skrevet af Bent-K, 20/5-2006 11:02 (#46)

ja det er galt på de 3 ruter som jeg har prøvet ind til nu de 2 Japanske og en Amerikansk jeg har også konstateret at jeg ikke har nogen lyd på mit horn og al lyd forsvinder når jeg aktivere hornet men som sagt hvis jeg skifter til at se toget ude fra og så skifter tilbage i kabinen igen så er lyden der igen
Brugers avatar
Bent-K

Lidt øvet

Status:

Skrevet af Steamhammer, 20/5-2006 11:16 (#47)

Kunne lyde som om MSTS ikke er inst. ordentligt, jeg har oplevet det samme hvis et lokomotiv ikke er inst. ordentligt og det har som regel hjulpet at geninstallere lokomotivet.

Jeg ville prøve at geninst./reparere MSTS, det gør du ved at indsætte cd'en med MSTS og vælge "repair" i menuen.

Grunden til at jeg foreslår dette er, at det jo er de indbyggede lokomotiver du har problemer med, så du kan ikke nøjes med at inst. selve lokoerne, da de jo ligger inde i selve spillet. Havde det været et add-on, så havde det været lidt nemmere.

Prøv mit forslag og vend tilbage, det er jo alligevel ikke vejr til andet i dag... Smile
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator

Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

Skrevet af Bent-K, 20/5-2006 11:18 (#48)

[quote="Steamhammer skrev:[/b] Kunne lyde som om MSTS ikke er inst. ordentligt, jeg har oplevet det samme hvis et lokomotiv ikke er inst. ordentligt og det har som regel hjulpet at geninstallere lokomotivet.

Jeg ville prøve at geninst./reparere MSTS, det gør du ved at indsætte cdnej det har du ret i jeg begynder også at forstå det med de grå hår har lige prøvet en tur i USA lige pludselig så havde jeg mistet mit nr. 2 lokomotiv og alle vognene
Brugers avatar
Bent-K

Lidt øvet

Status:

Skrevet af Bent-K, 20/5-2006 11:20 (#49)

[quote="Steamhammer skrev:[/b] Kunne lyde som om MSTS ikke er inst. ordentligt, jeg har oplevet det samme hvis et lokomotiv ikke er inst. ordentligt og det har som regel hjulpet at geninstallere lokomotivet.

Jeg ville prøve at geninst./reparere MSTS, det gør du ved at indsætte cd

nej det har du ret i jeg begynder også at forstå det med de grå hår har lige prøvet en tur i USA lige pludselig så havde jeg mistet mit nr. 2 lokomotiv og alle vognene
Brugers avatar
Bent-K

Lidt øvet

Status:

Skrevet af Steamhammer, 20/5-2006 11:29 (#50)

Lige en lille ting Bent:

Når du vælger citat, så skriv nedenunder og efter [/quote]

Ellers bliver det noget underlig tekst... Wink
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator

Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

Skrevet af Bent-K, 20/5-2006 11:57 (#51)

Nu har jeg prøvet at geninstallere MSTS med samme resultat ingen horn og lyden forsvinder når jeg passere noget så som en overskæring eller en bro
Brugers avatar
Bent-K

Lidt øvet

Status:

Skrevet af Steamhammer, 20/5-2006 12:03 (#52)

Underligt, så må jeg nok melde pas, er der ikke nogen af jer andre "gamle" som har et forslag til en løsning?
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator

Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

Skrevet af knudbe, 20/5-2006 12:26 (#53)

Jeg ved ikke om jeg er gammel nok Wink men jeg har heller ikke nogen løsning. Jeg har aldrig oplevet at lyden forsvinder som beskrevet.

Jeg kan blot bidrage med, at MSTS ikke er et fejlfrit program. F.eks. sker det tit at hormet ikke siger noget når jeg står i ext. view 1. Så hopper jeg bare ind i cab-viev og aktioverer hornet her, hvorefter det virker fint i ext. view 1.

Dette blot for at illustrere at der ikke altid er en åbenlys logisk løsning.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af lbr40, 20/5-2006 12:36 (#54)

Jo måske, "Steam" og Bent,
1. Er CD/DVD-skiverne helt rene for fingeraftryk?
2. Er MSTS-installationen foretaget i drev C:\programmer\Microsoft Games\ ? Hvis programmet ligger andre steder også - eller dele deraf - giver det alvorlige problemer. Fjern derfor MSTS manuelt og restart PC'en. Installer igen fuld version uden ændring af stien.
3. Er der fejlmeldinger, og hvad siger de ?
4. Kan det evt. skyldes drivere til grafik-/lydkort ?

Det er de muligheder, jeg vil kigge på, men har dog aldrig selv oplevet nævnte lydproblem.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Antal indlæg: 1993
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Skrevet af BlackChart, 20/5-2006 13:02 (#55)

lbr40 skrev: 2. Er MSTS-installationen foretaget i drev C:\programmer\Microsoft Games\ ? Hvis programmet ligger andre steder også - eller dele deraf - giver det alvorlige problemer. Fjern derfor MSTS manuelt og restart PC'en. Installer igen fuld version uden ændring af stien.

Den der skal man se HELT bort fra, da det IKKE passer...

Har flere maskiner hvor hele svineriet er installeret på D:\Games\Train Simulator og det virker fint...

Problemet kommer hvis man installerer i standard mappen og derefter FLYTTER det installerede til et andet sted, SÃ… virker det ikke...
Hvis blot du installerer det direkte til det sted du ønsker at det skal ligge er der ingen problemer, og har heller aldrig hørt om nogle problemer der har været forskyldt af at den ikke har installeret i standard mappen...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin

Skrevet af , 20/5-2006 13:22 (#56)

Hejsa

Må jeg komme med et bud, kan der ikke være fejl på selve skiven som han har fået, burde man ikke teste skiven på en anden pc, for at se om der er samme fejl der.........bare et forslag........
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

Skrevet af BlackChart, 20/5-2006 13:31 (#57)

Tvivler på at det er en fejl på skiven...Jeg er nu mere interesseret i at høre hvad hans maskine består af, et eller andet siger mig at den er for lille eller at der er et driverproblem...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin

Skrevet af Steamhammer, 20/5-2006 13:52 (#58)

Jeg er enig med Morten i at stien er underordnet, har selv kørt med MSTS inst. på andre drev en default og det virkede upåklageligt.

Tror ikke Bents problem er andre inst. da jeg ikke tror han har andet end én inst. har jeg ret Bent? Wink
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator

Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

Skrevet af Bent-K, 20/5-2006 14:10 (#59)

Hej
min maskine er en 1700 Mhz med 512 Mb ram grafikkort er geforce 4 og ikke med de sidste driver opdateringer
jeg har installeret programmet på D drevet da jeg har pladsproblemer på mit C drev og jeg har kun installeret MSTS og ikke andre ting endnu da jeg gerne vil ha den til at virke rigtigt inden jeg prøver med det som jeg helst vil nemlig danske baner og materiel
Brugers avatar
Bent-K

Lidt øvet

Status:

Skrevet af BlackChart, 20/5-2006 14:14 (#60)

Hvad med dit lydkort?

Det andet lyder ganske fint.
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin