Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
Sporvognsrute

Udskriv debat

Sporvognsrute
Skrevet af knudbe, 26/11-2005 12:48 (#41)

Hvis der er nogen som kan sætte signaler på, så kan jeg godt lave et par aktiviteter med trafik. (Jeg prøvede lidt indtil jeg opdagede at der ikke var signaler, men uden disse så går det helt galt med trafiken - det giver simpelthen sammenstød da ingen venter på de andre.)
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Sporvognsrute
Skrevet af KimEast, 26/11-2005 14:56 (#42)

Signaler?? Er igang, når de rette filer kommer på engang. Der mangler bare alt, ref filerne er væk, og signal-shapes er væk. Kan se der i sigcfg er forberedt til specielle sporvogns-signaler, eller hvad det nu er..! Sad Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Antal indlæg: 1344
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:

Skrevet af MartinH, 26/11-2005 16:35 (#43)

Specielle sporvognssignaler er vel dem der findes i forbindelse med lyskurve. De signalerer: s hvid på sort bund, samt lodret streg for kør.
De findes endnu til brug for HTs busser.
Brugers avatar
MartinH

Medlem

Antal indlæg: 95
Bopæl: Albertslund
Alder: 85
Status:

Skrevet af knudbe, 26/11-2005 19:27 (#44)

KimEast skrev: Signaler?? Er igang

Med Pers accept?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af , 26/11-2005 19:45 (#45)

Hejsa Knud

Det kan du tro at i må.........Alt for at den bliver bedre. :lol: Wink
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

Skrevet af andreas, 27/11-2005 01:19 (#46)

hvorfor kan man ikke downlaode den på hjemmesiden her.
Den kommer ikke op med filen.

Mvh Andreas
Brugers avatar
andreas

Medlem

Antal indlæg: 119
Bopæl: Brøndby
Alder: 34
Status:

Skrevet af KimEast, 27/11-2005 02:06 (#47)

Knud: Jeg har tæt kontakt med Per på flere kanaler. Per kunne ikke sætte signaler op selv, og det tror pokker, når der ikke er nogen. *GG* Og jeg tilbyder at finde nogle signaler der ligner dem der blev brugt til sporvognene dengang. Og Martin har fat i det rigtige. de bruges skam stadig i København mange mange steder. -- Hygge KimE --
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af knudbe, 27/11-2005 11:25 (#48)

Ja, de er almindeligt brugt på Amagerbrogade Smile
Der er i øvrigt antenne på toppen så bussen (jeg var lige ved at skrive sporvognen) kan få fremskyndet et signalskift.

Men ud over disse, så må der vel også skulle sættes nogle PU-signaler af en slags...
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af MartinH, 27/11-2005 11:39 (#49)

Iøvrigt kan jeg huske at linje 6 udadgående mod Valby skulle til venstre ved Pile Alle. For ikke at kolidere med modkørende trafik var der et signal \ der betød at sporvognen bare kunne svinge uden problemer.
Brugers avatar
MartinH

Medlem

Antal indlæg: 95
Bopæl: Albertslund
Alder: 85
Status:

Skrevet af Tjalfe, 27/11-2005 12:04 (#50)

En skå streg betyder bare at der er et sporskifte som er sat til den side stregen viser, og kør.
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert

Antal indlæg: 2073
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:

Skrevet af knudbe, 30/11-2005 21:35 (#51)

KimEast skrev: Knud: Jeg har tæt kontakt med Per på flere kanaler. Per kunne ikke sætte signaler op selv, og det tror pokker, når der ikke er nogen. *GG* Og jeg tilbyder at finde nogle signaler der ligner dem der blev brugt til sporvognene dengang. Og Martin har fat i det rigtige. de bruges skam stadig i København mange mange steder. -- Hygge KimE --

Hej Kim, har du fundet nogle signaler?

Og... Kan jeg på den nuværende rute allerede nu påbegynde forskellige aktiviteter og vil disse så kunne køre på en ny version med signaler?

Jeg ved godt at de ikke kan bruges til noget her og nu, men jeg kan da sætte de forskellige linier op som jeg forventer at de skal køre...
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af Jørgensen, 1/12-2005 00:09 (#52)

Egentlig tror jeg ikke, at det er ulejligheden værd at bakse med signaler, for det brugte de danske sporvejsbyer generelt ikke. Der kørtes normalt på sigt, i det man naturligvis fulgte færdselslovens bestemmelser omkring lys- og færdselsbetjentregulerede kryds. Ser man på gamle sporvognsbilleder, ser man kun sjældent signaler men til gengæld en række tilfælde, hvor to-tre sporvognstog holder eller kører lige efter hinanden nøjagtig som busserne i dag.

De signaler, der var, var enten for at give sporvognene et trafikalt forspring i udvalgte kryds (ligesom busserne i dag), eller hvor særlige forhold berettigede det - f.eks. ved enkeltsporede stykker, ind- og udkørsler ved remiser, sløjfer og andre svært overskuelige steder hvor andre sporvogne og almindelige trafikanter ikke kunne forventes at være forberedt på, at der pludselig kom en sporvogn. Lyssignaler, som vi kender dem i dag var jo ikke så udbredte dengang, så selv om færdselsloven gav sporvognene forkørselsret, måtte man nogle gange hjælpe dem lidt på vej.

Apropos forkørselsret så må vi i øvrigt heller ikke glemme den gamle københavnske regel om, at linier med højere linienummer skulle vige for linier med lavere linienummer. Linie 14 skulle altså vige for linie 3 og så fremdeles.

Med venlige forkørselsret-hilsner
Leif Jørgensen
Brugers avatar
Jørgensen

Meget øvet

Antal indlæg: 381
Bopæl: København Ø.
Alder: 42
Status:

Skrevet af knudbe, 1/12-2005 00:21 (#53)

Synsmæssigt set så har du ret, men set fra et MSTS-teknisk synspunkt så er det tvingende nødvendigt at der er signaler til at holde afstand på de enkelte sporvogne.

Hvis der ikke er nogle signaler, så kan du ganske simpelthen ikke have flere sporvogne kørende rundt i byen - i hvert fald ikke på samme spor.

Så uden signaler, så bliver det en rimelig tom by med kun en enkelt sporvogn, og det er så sandelig noget kedeligt at køre rundt i.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af Tjalfe, 1/12-2005 00:24 (#54)

Lav nogle skjulte signaler, der kun kan ses i track monitor.. Samt de rigtige sporvognssignalere der hvor de skal være.
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert

Antal indlæg: 2073
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:

Skrevet af , 1/12-2005 13:03 (#55)

Hejsa
vil lige komme med en bemærkning som, hvis man har glemt det.

Jeg vil lige fortælle en ting, går man ind i Rute Editoren for at rette eller ændre noget, så går ruten ned, og laver fremtidige fejl ved at Tile forsvinder helt hvis det er i Havne eller Banegårdstile man forsøger sig....... Så nu er i advaret

Der er en måde, og det er nok noget mere besværligt, og det er at skrive signalerne ind i selve world filen, så vil det fungere, det er også derfor at bilerne ikke stopper nede for enden af bakken ved Motorvejen, eller oppe på bakken hvor Linie-14 drejer op mod DR, da det er samme Tile som havneområdet.
Jeg håber virkelig at det vil lykkes for jer....... :lol:
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

Skrevet af Ghosttrain, 1/12-2005 13:38 (#56)

Hej Per

Det er langt fra nok at indskrive et interaktivt objekt ( Signal ) i en world fil. Det der sker er, at du kan se selve signalet, men ikke signalmarkøren ( Den lille røde trekant ). Det eneste du får ud af det er en fejlmelding når du kommer i nærheden af signalet. Signalerne skal også indskrives i både TDB og TIT, samt at div config filer også skal være på plads. Personligt vil jeg ikke råde nogen til at pille inden i selve databasefilerne med mindre man har et overordentligt godt kendskab til hvordan de virker.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Antal indlæg: 3395
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

Skrevet af 95mira, 3/12-2005 23:38 (#57)

knudbe skrev: Synsmæssigt set så har du ret, men set fra et MSTS-teknisk synspunkt så er det tvingende nødvendigt at der er signaler til at holde afstand på de enkelte sporvogne.

Hvis der ikke er nogle signaler, så kan du ganske simpelthen ikke have flere sporvogne kørende rundt i byen - i hvert fald ikke på samme spor.

Så uden signaler, så bliver det en rimelig tom by med kun en enkelt sporvogn, og det er så sandelig noget kedeligt at køre rundt i.

Det kan udemærket lade sig gøre. På ruten "Sporvejsmuseet" er der ingen signaler og der kører der i nogle aktiviteter rigtig mange sporvogne rundt på samme spor Wink
Brugers avatar
95mira

Ekspert

Antal indlæg: 1238
Alder: 35
Status:

MVH
Mikkel

Skrevet af KimEast, 4/12-2005 02:01 (#58)

Halløjsa. Har lige lidt travlt med andre ting end lige MSTS. -- Men jeg skal nok finde nogle signaler af en art, der kan bruges. -- det sker, at man via ARD om natten kigger med i en sporvogn i en tysk by, og der ser man da en masse specielle signaler. De er enten vandret streg, eller lodret streg. Det var kun i København man brugte S som øverste, og det er man gået helt bort fra nu ang busser og deres forkørselsret. Der er nu 2 lamper. -- Og den med at man godt kan køre uden signaler, tja men dem der skal holde tilbage fordi de skal svinge ind tværs over ens rute, de kommer altså for tæt på, så man ikke kan komme forbi, og de holder så og spærrer alt. Signaler kan da i det midste få dem til at holde det rigtige sted.. -- JuleHygge KimE --
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af KimEast, 4/12-2005 18:12 (#59)

...og fortsætter. Har lige fundet signaler, der kan bruges. Og JA, man kørte in real dengang i 60'erne på sigt. Kunne man alligevel ikke idag med den trafik vi har nu! Men signalerne er der for MSTS's skyld, ikke så meget for vores skyld. -- Laver lige en opgradering, og så kommer der en BETA fidus op til gipper. Wink Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af KimEast, 4/12-2005 23:43 (#60)

... fortsat.. det går fint fremad. Efter en del puslespil, der skal gå op i en højere enhed, har jeg nu de redskaber jeg har valgt til den Beta version der er på vej. Der kommer signaler med lodret og vandret streg (bruger man også idag ved busserne) , og skrå streg tilvenstre hvis der er skiftet spor tv, og skrå tilhøjre hvis mod højre. Desuden kommer der lige animerede lyskurve rød/gul/grøn ved krydsene, de skifter sandelig farve og det hele, men det blæser bilerne nu på, de kan ikke kodes så de stopper ved rødt lys, og de lyssignaler kan ikke kodes så de stopper trafikken . Æv. Sad ... nå, fortsætter lige det store puslespil... Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Sporvognsrute Ruter 61 25-03-2005 17:18
Del denne tråd