Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
Hvor er denmark 1.0b?

Udskriv debat

Hvor er denmark 1.0b?
Skrevet af , 20/9-2005 13:46 (#41)

Hejsa br40
Jeg har også fulgt denne tråd uden at blande mig, men vil lige komme med et lille indlæg.

Jeg er sikker på, at en del af jer har gjort den fejl, ikke at tage back-up af de ruter, I vil bruge

Det er jo meget rart, men nu er tråden "hvor er denmark 1.0b?" og for de nye som kommer til kan man alså bare ikke gemme ruten, og det er jo nok et problem.........SmileSmile
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

SV: Hvor er denmark 1.0b?
Skrevet af lbr40, 20/9-2005 15:26 (#42)

Ja, det er et problem, Per, men stadigvæk er der risiko for, at et eller andet bliver taget af DL-serveren. Ellers må man finde noget andet godt og gemme det. :top:
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Antal indlæg: 1993
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Skrevet af KimEast, 20/9-2005 16:28 (#43)

Det er jo det der er hamrende farligt! Een laver en rute, men på et tidspunkt synes vedkommende ikke ruten bør være til download længere -- istedet kunne man jo bare sige man ikke mere har support på ruten, og gi den til en anden, der gider ha noget med pågældende rute at gøre. Bare et tænkt eksempel Smile Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Antal indlæg: 1344
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:

Skrevet af Steamhammer, 20/9-2005 20:56 (#44)

Jamen ideen er da god nok Kim, men den holder jo ikke i virkeligheden!

Forestil dig at f.eks en bilfabrik laver en dårlig bil som de så trækker tilbage pga. de mange fejl den er behæftet med, tror du de vil forære den væk til en anden fabrik eller lign.? det er jeg ret sikker på at de IKKE vil.
Og jeg kan da heller ikke fortænke Erich i at han ikke vil ligge navn til noget som han mener er dårligt.
Det er hans gode ret og så må folk jo bruge noget af det andet han har lavet.

Vi må lære at respektere folks ophavsret, som indebærer at man kan tilbagekalde noget man ikke er tilfreds med, surt for dem som har ofret tid på forbedringer, men sådan er det! Smile
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator

Antal indlæg: 2332
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

Skrevet af knudbe, 21/9-2005 23:15 (#45)

Steamhammer skrev: Forestil dig at f.eks en bilfabrik laver en dårlig bil som de så trækker tilbage pga. de mange fejl den er behæftet med, tror du de vil forære den væk til en anden fabrik eller lign.? det er jeg ret sikker på at de IKKE vil.

Nu er årsagen til at biler, fødevarer og andet bliver trukket tilbage som regel fordi de udgør en fare eller en sundhedsrisiko Smile
Steamhammer skrev: Og jeg kan da heller ikke fortænke Erich i at han ikke vil ligge navn til noget som han mener er dårligt.
Det er hans gode ret og så må folk jo bruge noget af det andet han har lavet.

Det er korrekt at det er hans ret. Det er nu bare trist at han åbenbart er den eneste der mener at den er dårlig. Det er nok den rute som jeg har benyttet mest, både bare til at køre på men jeg har også hygget mig med at lave forskellige aktiviter, hvoraf nogle er ude i omløb. Jeg har endnu ikke prøvet nogen dansk rute som står mål med denne med hensyn til muligheder. DK2000 kan jeg desværre ikke bruge da den myrder min MSTS i Malmø uden noget varsel og uden nogen meddelelse. Det er kun DK2000 der gør dette og kun i Malmø. Det er ikke nogen kritik af DK2000 men blot en anmodning om hjælp til at løse problemet.
Steamhammer skrev: Vi må lære at respektere folks ophavsret, som indebærer at man kan tilbagekalde noget man ikke er tilfreds med, surt for dem som har ofret tid på forbedringer, men sådan er det! Smile

Helt klart. Ophavsret SKAL respekteres ganske som ved enhvert anden software, men det at komme med konstruktiv kritik, forslag og idéer er absolut ikke et brud på ophavsret. Hvis jeg videredistribuerede min kopi af Denmark 1.0b så ville det være et brud på Erichs ophavsret, men det er faktisk også det eneste og det kunne jeg aldrig drømme om at gøre.
Men når snakken nu går på ophavsret, men har så retten til de forbedringer der er lavet? SÅ vidt jeg har erfaret, så er det Kim der står for alle patchene, og det må i så fald være ham der har ophavsret til disse? Det ser imidlertid ud til at disse også er fjernet så det er nu heller ikke muligt at hente patchene, så hvis nogen har Denmark 1.0b men ikke fået patchene, så kan de ikke få dem nu. Det mener jeg er forkert.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af KimEast, 21/9-2005 23:32 (#46)

Nu vi er ved alle dårlig-dommene på ruterne, starter jeg med Denmark1b's dårligdomme. Ææhm, de værste er at Nørrebro-linien er over dobbelt så lang som i virkeligheden Smile Så er der afstandene på Kalundborg-banen der er hen i vejret Wink Så er der KøbenhavnH , hvor man ikke kan komme ind i højre sporet fra spor 1-2-3-4 Smile --- Nå, så var det jo jeg lavede nogle forbedringer, hele 8 styks.. Selve afstandende kunne jeg nu ikke gøre noget ved, men lavede da muligheder for Venstre-kørsel ud af KbhH indtil Vigerslev, (som in real), så gør man da bare det fra spor 1-2-3-4, og mod Kalundborg lavede jeg et par AM-blokke (som in real), så det ikke blev alt for kikset. Desuden en masse hastigheds nedsættelser ved ALLE sving på Sjælland-Fyn-Jylland. Og nu gentager jeg mig selv: Denmark1b uden opdateringer er slet ikke den samme som DK1b v.8, eneste der ikke er ændret på er sporene og bygningerne. Smile Og ved godt det er hamrende irriterende at der visse steder helt er blokeret for at lave nogetsomhelst om. -- Udover disse dårligdomme, er den en god gammel rute med S.togs-ruter med HKT og det hele. ---- Og så glemmer jeg helt NDK-ruten, der er nr.1 over alle de super-GODE ruter. (Når man lige ser bort fra et par signal-ulogiske placeringer) hæh ! Smile Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af knudbe, 21/9-2005 23:59 (#47)

Nu ved jeg ikke hvorfor du nævner alle de dårligdomme som har været der, når de nu er udbedret i et stort omfang? Selvfølgelig kan det være godt at se bagud indimellem, men det primære må vel være at der faktisk er kommet noget godt ud af det efterhånden, selv om afstandene ikke er lige realistiske alle steder. Jeg tror også at du selv en gang har sagt at man ikke kan forvente at en rute er 100% identisk med life-versionen?
Jeg tror ikke at der er nogen som har forventning om at noget skal være 100% perfekt og realistisk, det skal bare være tilnærmelsesvist og det er et ekstra plus hvis man så endda kan genkende noget på vejen som man har selv har set på stedet. Smile

Den optimale løsning ved rutebyggeri - og udvikling i det hele taget - må vel være at man er nogel stykker der går sammen og yder et bidrag på de punkter hvor man har sin styrke og viden, men det skal på den anden side ikke forhindre en enkelt i at lave noget for sig selv. Personligt synes jeg at det vil være fint, hvis man kan acceptere at andre yder et bidrag - måske allerede under selve udviklingen, men ellers senere som f.eks. med denmark 1b.

Ellers vil jeg da sige, at allerede når man under udviklingen har fået nogen til at teste, så har man åbnet for muligheder for at få indføjet nogle forbedringer. Hvorfor dog lukke stejlt af for den mulighed når man går public? Det eneste argument kan vel være at man har set så meget på objektet under udviklingen at man har fået nok af det projekt, men er det et argument som er fair overfor de andre?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af KimEast, 22/9-2005 01:42 (#48)

Hej Knud. Tja, Denmark1b har været et problembarn alle dage. Da jeg testede i sin tid da den kun var DenmarkEast var der allerede trackdata-problemer. At den idag ikke er til at røre ved KbhH, Hellerup, Malmø, Århus og vist et par steder mere, gør jo bare, at man så ikke udvikler en meter mere på den. Det er da også ok, det er da også flot, at jeg så fik lov at lave hele 8 opdateringer, der virkelig fik den op at stå. Det triste er bare, at den nu er besluttet at skal helt væk, Så forfærdelig er den nu heller ikke. Og det er selvfølgelig unfair så det basker, først og fremmest overfor den der har brugt OCEANER af tid på den rute, dernæst for alle dem der trods alt bruger ruten. Smile Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hvor kan jeg finde MSTS (uden for internettet) Andet 9 16-04-2014 18:15
Hvor kan jeg lave min egen tog Andet 5 11-10-2012 00:40
Hjælp til København H - Århus H (DK2000 H & Northen Denmark) Ruter 9 01-04-2012 17:42
Og hvor blev den nu af ? Ruter 6 15-12-2011 17:57
HVOR KAN MAN FINDE DK2000F OG DK 2000D Materiel 6 17-04-2011 01:00
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: