Kan godt forstå du har problemer med grafikken, på den førstnævnte pc med ati 9250 grafikkort, jeg købte sådan et til en pc der udelukkende skulle køre windows xp og office , så at sige skulle fungere som en avanceret skrivemaskine, pris for sådan et var 200 kr for 4-5 år siden, men siden er prisen for agp grafikkort jo gået noget i vejret, men sådan er det altid når en standard er på vej i graven, og forlængst erstattet af en anden, bare prøv at gå ud og købe sd-ram idag
Og det sis kort du nævner, er et onboard grafikkort, dvs. det sidder på bundkortet, det er ikke meget bevendt når det kommer til 3d grafik, der er bedre grafikkort i min snart to år gamle bærbare, som absolut ikke kostede alverden.
Et nforce 6200 ville jeg ikke putte penge i, det er også et kort der efterhånden er langt ud over sidste salgsdato, afhængig af om der er agp, eller pci-express port i dine pc'er , ville jeg til agp vælge et ati radeon 3850, koster små 700 kr.
Og til pci-express et nvidia 9500gt eller 9600gt, så burde du kunne køre railworks, du kan godt købe et billigere kort, men så hakker grafikken meget da din framerate bliver for lav, da Gpu ikke har kræfter nok.
Du nævner 4 gb ram, det hjælper ikke, da jeg kan se du kører med en 32 bit's version af vista, hvilket din xp-pc også er, altså 32-bit, en 32 bit windows pc kan maksimalt allokere 4 gb ram, men det er inklusiv rammen der sidder på grafikkortet, så har du 512 mb på grafikkdelen, vil windows kun kunne finde 3,5 gb ram, hvis du vil arbejde med mere ram skal du have en 64-bit version af vista eller xp, og selvfølgelig en 64-bits processor/cpu.