Så er screeningen af havneforbindelser og restbaner afsluttet. For tre Sønderjyske gods/rest baner gælder følgende i grove træk.
Tønder - Tinglev
Pris for reaktivering for godstransport med akseltryk på 22,5 tons og hastighed 40 km/t: 225 mio kr.
På 50 år vil udgifterne være 540 - 600 mio. kr. hvorimod indtægterne vil være 50 - 150 mio. kr.
Moderat godspotentiale
Ej samfundsøkonomisk rentabel.
Antal adspurgte virksomheder i undersøgelsen: 4
Antal adspurgte operatører: 1
derudover har Tønder kommune, Aabenraa kommune og erhvernes hus i Aabenraa deltaget.
Røderkro - Aabenraa
Pris for reaktivering til godstransport med akseltryk på 22,5 tons og hastighed på 40 km/t: 45 mio. kr.
Ingen gods potentiale
Ej samfundsøkonomisk rentabelt.
Antal adspurgte virksomheder i undersøgelse: 0
Antal adspurgte operatører: 0
Derudover har Aabenraa kommune, Aabenraa Havn samt Erhvervenes hus i Aabenraa deltaget.
Vojens - Haderslev
Pris for reaktivering til godskørsel med akseltryk på 22,5 tons samt hastighed på 40 km/t: 60 mio. kr.
Ingen godspotentiale.
Ej samfundsøkonomisk rentabel.
Antal adspurgte virksomheder i undersøgelsen: 2
Antal adspurgte operatører i undersøgelsen: 0
Derudover har Haderslev kommune og Udviklingscenter Haderslev deltaget
Læs mere på:
http://www.trafik...d-lav.ashx