Nu er der igen en status på IC4, denne gang af Carina Christensen af 28. november og offentliggjort 4. december:
http://www.ft.dk/.../index.htm
Direkte:
http://www.ft.dk/samling/20072/almdel...409386.HTM
Det er ikke fordi der står så meget nyt, men lidt nyt er der alligelvel.
Man vil typegodkende sæt 13, hvilket for mig lyder lidt sjovt, da det er det togsæt der sidst er kommet til landet (ankom 03.10.07) Har man da allerede rettet de fejl/problemer man har erfarret ved prøvedrift med sæt 4, 6, 7 og 8 på 13'eren?
Man har også ansøgt om at udvide driftssimuleringen, så den nu omfatter Frederikshavn-Padborg, Fredericia-Nyborg, Korsør-Østerport og Vigerslev-Kastrup. Man har fået en godkendelse, for IC4 var på Fyn i går.
Det fremgår også af teksten at man vil typegodkende enkeltkørende togsæt og så derefter arbejde på godkendelse til sammenkobling.....
Har man overhovedet prøvet på at sammenkoble eller tør man ikke?
Som tillæg er også offenliggjort dette dokument fra ministeren:
http://www.ft.dk/samling/20072/almdel...409383.HTM
Omtalte planche:
http://www.ft.dk/samling/20072/almdel...409911.PDF
Der står lidt om noget af det DSB sagde på pressemødet.
"DSB har den 24. november 2007 ansøgt Trafikstyrelsen om tilladelse til gennemførelse af typetests i lukket spor. Når tilladelsen foreligger gennemføres disse test med det første togsæt."
Jeg tror man har modtaget tilladelsen da der for tiden testes på livet løs, i lukket spor i Sønderjylland, med netop sæt 13......