Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
X2000 Kh-Od

Udskriv debat

  X2000 Kh-Od
Skrevet af Marc, 17/7-2010 10:16 (#21)

MÃ¥ske fordi Padborg har forbindelse til Tyskland hver 2. time?
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 37
Status:



SV: X2000 Kh-Od
Skrevet af knudbe, 17/7-2010 11:18 (#22)

ThomasH skrev: Så længe du ikke kender årsagen til hvorfor man har valgt Odense, så kan jeg ikke se hvordan du kan gøre dig klog på at Fa eller Pa havde været et bedre valg??


Der er jo ikke noget med at "gøre sig klog på"...
Jeg har som sagt også spurgt efter den dybere mening med at vælge Odense som destination. Med min ringe indsigt, så ville Fredericia eller Padborg, for mig, give bedre mening.
Og som jeg kan se, så er der heller ikke andre som umiddelbart har set lyset i forbindelse med Odense som destination...?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: X2000 Kh-Od
Skrevet af DVG, 17/7-2010 15:05 (#23)

Odense er stadigt Danmarks tredje største by, det burde være grund nok!

Derudover så med de tidspunkter det skal kører på kan det næsten være lige meget at kører længere, på det tidspunkt toget ville være i eksempelvis Padborg så er det sidste tog til Hamborg kørt for timer siden!
Brugers avatar
DVG

Ekspert



Antal indlæg: 1571
Tilmeldt: 16/5-2005
Bopæl: Bispebjerg
Alder: 35
Status:


SV: X2000 Kh-Od
Skrevet af jacobchr, 17/7-2010 16:36 (#24)

Nu er svenske Postvagnen ikke nødvendigvis den endegyldige kilde til sandheden, men åbenbart vil SJ markedsføre forbindelsen som "Universitetsexpressen" (Der ligger universiteter mv. i Odense, Roskilde, København, Malmö, Lund, Växjo (Alvesta), Jönköping (Nässjö), Linköping, Norrköping og Stockholm), så forbindelsen kunne passe med at man rejste fra Danmark om morgenen og tilbage sent på eftermiddagen (sandsynligvis med overnatninger i Sverige).

For øvrigt synes den eventuelle start at være udsat.

http://postvagnen...?id=316017
Brugers avatar
jacobchr

Begynder



Antal indlæg: 3
Tilmeldt: 17/7-2010
Status:


SV: X2000 Kh-Od
Skrevet af Anonym Bruger, 7/10-2010 20:27 (#25)

Hvis man har set nyhederne på DR eller TV2 i dag så vil man også vide at SJ nu begynder at køre efter de får angivne tider fra på mandag mellem Stockholm og Odense.

En billet uden ombooking og pladsbillet koster 199 SEK Kh-Od til 2. klasse, og kan købes på SJ.se, i toget eller pr. SMS. Der vil desuden være åben bistro ombord.

SJ har udtalt at man vil forlænge ruten til Bruxelles og/eller andre sydlige destinationer indenfor 1-2 år.

Det vil ikke være muligt at benytte DSB billet, og billetten til toget kan ej heller købes i noget betjent salg i Danmark, medmindre rejsen går til/fra Sverige.
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:

SV: X2000 Kh-Od
Skrevet af Rasmus, 7/10-2010 21:37 (#26)

det skulle vidst være noget med overnatningen skal have en vis længde for det svenske personale, odense er vel et godt sted at starte hvis man vil prøve at køre på det danske marked, på SJ's hjemmeside kan man bestille billet Kh-Od for 199 kr på 2 klasse, sammenlignet med DSB's 244 (voksen)

det er dog uden pladsreservation
Brugers avatar
Rasmus

Ekspert



Antal indlæg: 1007
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 39
Status:

Rasmus S.

SV: X2000 Kh-Od
Skrevet af Anonym Bruger, 7/10-2010 21:50 (#27)

Ja og uden mulighed for ombookning, selvom DSB nu også tager 40,- for at refundere billetter.

Dog vil jeg sige at passagergrundlaget er begrænset på de tidspunkter, da det ofte er pendlere der rejser om morgenen, som ikke kan benytte afgangen.
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:

SV: X2000 Kh-Od
Skrevet af TorbenD, 12/10-2010 12:17 (#28)

Som jeg kan fornemme her i tråden så er der mange meninger i forbindelse med at SJ skal kører X 2ooo Stokholm-Odense.
SJ har længe ville kører på denne strækning for at komme ind på den danske marked. På lige fod som DSB er i Sverige.
Hvis der er nogle der har lyst til og tage turen enten Stokholm-Odense eller omvendt ?, ja så kræves der SJ billet.
Hvad enten man ønsker det eller ej så kan man kun tage toget København-Odense ikke Roskilde-Odense. Når der køres København - Odense er der kun afsætning og imod Stokholm er der kun påstigning til en station i Sverige.
Billet prisen på 199 SEK er det kun til den afg. Den kan ikke bruges i DSB tog. (Bliver man billetteret i et DSB tog med en SJ billet? ja så koster det 600,00 i kontrol). Den refunderes heller ikke af SJ.
Jeg tror at SJ bruger deres ret til og kører tog i Danmark og om få år kommer Ariva (DCool til og kører Odense fra Århus og Padborg til Odense hvor der er omstigning til SJ.
SJ og DB har samarbejde.
TorbenD
Brugers avatar
TorbenD

Medlem



Antal indlæg: 137
Tilmeldt: 23/6-2004
Bopæl: Solrød Strand
Alder: 64
Status:

TorbenD

SV: X2000 Kh-Od
Skrevet af Anonym Bruger, 12/10-2010 17:04 (#29)

Du kan godt køre lokalt i Danmark med X2000 toget: http://www.sj.se/...mp=1150866

Arriva har flere gange været ude med forskellige planer om at køre Århus-København, Århus-Aalborg og Århus-Odense, men indtil videre har det bare været for at få medieomtale.

Jeg ser SJs forsøg som et prestigeprojekt, for hvor mange vil benytte sig af de to afgange, som iøvrigt ligger helt skævt i forhold til hvor der er flest passagere. Jeg kan godt forstå hvorfor DSB intet frygter.
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:

SV: X2000 Kh-Od
Skrevet af TorbenD, 12/10-2010 17:45 (#30)

Kommer til og rette dig lidt. Anders.
Der er kun afsætning af passager fra København og der er kun optagelse af passager fra odense til København. Lokalt EKS Korsør-Slagelse kan ikke lade sig gøre.
Forøvrigt er det meget dyrt og kører København-Høje Taastrup
Brugers avatar
TorbenD

Medlem



Antal indlæg: 137
Tilmeldt: 23/6-2004
Bopæl: Solrød Strand
Alder: 64
Status:

TorbenD

SV: X2000 Kh-Od
Skrevet af Ghosttrain, 12/10-2010 19:11 (#31)

Her er et billede


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<
 
Redigeret af Ghosttrain, 12/10-2010 19:13

SV: X2000 Kh-Od
Skrevet af Ostseerailer, 23/10-2010 12:25 (#32)

Hvordan er passagertallet så på disse afgange?
Aner folk overhovedet at disse afgange eksistere?
Brugers avatar
Ostseerailer

Lidt øvet



Antal indlæg: 24
Tilmeldt: 15/8-2010
Status:



SV: X2000 Kh-Od
Skrevet af Holbrook, 23/10-2010 15:58 (#33)

Ostseerailer skrev:
Hvordan er passagertallet så på disse afgange?
Aner folk overhovedet at disse afgange eksistere?

Den ene gang jeg har set den kører fra København mod Odense var der ikke mange med. Personalet har vel udgjort næsten 50 % af dem som kørte videre efter København.
Toget var i øvrigt 1 time forsinket da det kørte fra København.


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
Holbrook

Ekspert



Antal indlæg: 1657
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Ballerup
Alder: 37
Status:

Hilsen Bjarke Hvass
www.holbrook.dk

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Ny aktivitet om X2000 tåg nr 537 Malmö-Odense Aktiviteter 26 16-04-2011 17:44
X2000-uheld i Malmö Real-Life-Tog 6 02-01-2011 15:58
X2000 til Fredericia? - Korridorer skulle være tildelt. Real-Life-Tog 3 03-05-2010 23:06
X2000 Materiel 15 15-04-2009 00:08
SJ X2000 i København Real-Life-Tog 5 25-02-2009 22:45
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: