Undskyld at jeg må påpege det, men jeg ser netop ud i fremtiden på baggrund af de udmeldinger jeg hører og læser, så nu beklager jeg meget, men jeg finder det nødvendigt at citere mig selv:
knudbe skrev: "
Dele af DSB kan laves til et aktieselskab og splittes op i datterselskaber. Det lægger transportministeren nu op til.
Transportministeren lægger op til, at størstedelen af DSBs opgaver og aktiver puttes i datterselskaber i aktieselskabsform - og disse datterselskaber kan sælges til private og eventuelt helt frasælges. "
http://epn.dk/bra...826417.ece
Der er efter min overbevisning her ikke et spørgsmål om "hvis det sker", men "når det sker", og i så fald vil der være nogle investorer som skal have et afkast af deres investering.
Og hvis ikke dette her er at se længere ud end en måned, så ved jeg sgu ikke hvad det er.
Og hvad der bliver kanaliseret ud i Banedanmark... Ja, men det er sgu da først nu hvor man har indset at det hele er ved at brænde sammen. Det er både af CO2-hensyn, økonomiske hensyn, trafikale hensyn. Alt er jo ved at bryde sammen, så de er tvunget til at gøre de store investeringer nu. Hvis ikke det var tilfældet, så villle de bare blive stakket op inde i finansministeriet.