Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
DB IC 144

Udskriv debat

  DB IC 144
Skrevet af lbr40, 28/6-2009 20:37 (#21)

Når vi nu taler om tog fra land til land, er der også forbindelse fra Tyskland til Frankrig. Her så jeg også en førerumsfilm fra Neustadt til Forbach (F). Her er der tale om et EC 54 med en DB 181 210-6 som trækkraft. Dette lok (BR 181) må være godkendt til kørsel i Frankrig, men i den tyske fjerntogsfortegnelse står dette tog ikke nævnt. Denne film er fra september 2006, så der kan være sket ændringer til nu i køreplanen.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9


SV: DB IC 144
Skrevet af ozzie, 29/6-2009 00:56 (#22)

jeg var i Paris sidste sommer der var tog fra gare de l´est med en tysk BR 406 der som 4 systemtog der især anvendes til grænseoverskridende trafik hvor 403 er et etsystemstog. (ICE)

mvh. Ozzie
Brugers avatar
ozzie

Lidt øvet



Antal indlæg: 36
Tilmeldt: 20/2-2009
Status:


SV: DB IC 144
Skrevet af Marc, 29/6-2009 03:29 (#23)

lbr40 skrev: Når vi nu taler om tog fra land til land, er der også forbindelse fra Tyskland til Frankrig. Her så jeg også en førerumsfilm fra Neustadt til Forbach (F). Her er der tale om et EC 54 med en DB 181 210-6 som trækkraft. Dette lok (BR 181) må være godkendt til kørsel i Frankrig, men i den tyske fjerntogsfortegnelse står dette tog ikke nævnt. Denne film er fra september 2006, så der kan være sket ændringer til nu i køreplanen.


Strækningen som du nævner, er blevet helt overtaget af TGV og ICE.
BR 181 kører dog stadig med Autotog på ruten. De kører dog ikke længere end til Forbach

Det er faktisk ret sjovt.
Selvom at BR 181 efterhånden er en gammel dame med en top hastighed på kun 150 km/t, så bliver de faktisk stadig anvendt i rigtig mange hurtigtog. De kører dagligt med IC-tog til Luxembourg, plus diverse nattog
http://www.181er....r_2009.jpg

Hvorfor de ikke kører længere ind i Frankring ved jeg ikke, men jeg kunne godt forstille mig, at det havde noget at gøre med hastigheden.
Der er visse IC afgange som går fra Luxembourg til Koblenz og videre til Norddeich Mole.
I disse løb får lokomotivet også kun lov til at køre til Koblenz, hvor en BR 101'er bliver koblet på istedet.
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 37
Status:



SV: DB IC 144
Skrevet af lbr40, 29/6-2009 12:03 (#24)

Marc skrev: Der er visse IC afgange som går fra Luxembourg til Koblenz og videre til Norddeich Mole.

Et par gange har jeg kørt fra Koblenz Hbf til Luxemburg og retur, dog med togskift på Trier Hbf. Den første tur fra Trier til Luxemburg med noget gamment materiel, anden gang med noget nyere.
Link til et par billeder fra Mosel og Koblenz Hbf.: http://www.lbr40.dk/Ferie_2008_Trier_...ier_2.html
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: