fleizch skrev: Jamen K-74 var jo den køreplan der kom frem i 1974 hvor Dsb blandt andet begyndte med Intercity tog imellem landsdelene og der kom timedrift på de fleste strækninger , og der skulle derfor bruges mange folk da der skulle køre mange flere tog , der blev derfor ansat rigtig mange folk til at kunne imødekomme den hyppigere trafik , og det er så dem der er ved at gå hjem nu , så der skal jo ansættes tilsvarende for at dække dem den dag i dag ...
Om DBSS selv vil til at uddanne folk skal jeg ikke gøre mig klog på , men tror de bliver nødt til det på et tidspunkt , men om det bliver i snarlig fremtid aner jeg simpelthen ikke , men syntes da at have læst et sted at vi da vist har 2 elever nu , men det er vist nok stationsbetjente der er ved at blive omskolet til lokomotivfører ...
men ellers kunne en mulighed jo være at tage uddannelsen hos en privatbane operatør , da det jo er samme uddannelse i får , så kan du jo søge over til det firma du lyster bagefter ... det var sådan jeg gjorde , tog ligesom bagvejen ind som man siger .... og har du først foden indenfor er det hele altså meget nemmere ... men kræver jo nok at du er villig til at flytte efter det medmindre du kan få ansættelse hos nordjyske privatbaner , det er ihvertfald en mulighed
Ahh ja så ka jeg godt forstå der er en del der smutter på pension nu!
Har faktisk overvejet det med at blive stationsbetjent til at starte med.. ved du om der mangler nogle af disse hos DBSS?
Ja har det også lidt sådan, at jeg bare ska ind et eller andet sted nu efterhånden og faktisk så har jeg både mulighed for og er villig til at flytte efter det. Har prøvet hos NJ, men der kom jeg ikke ind, og de søger vist først 2 nye elever til 2010. Men lige pt har jeg en ansøgning ude hos Regionstog på sjælland, så dem mangler jeg bare at høre fra.
Mener du at det er "nemmere" at komme ind hos en privatbaneoperatør end f.eks. DSB? Hvem startede du ud hos?