For det første rakker jeg ikke ned på MSTS - tværtimod. Jeg er blot lidt skeptisk over for uofficielle opdateringer, - og det er vel ikke usundt.
Det kunne måske være til gavn for andre brugere, hvis der kom noget konstruktivt ud af det.
Jeg har nu - endelig - igen for 20 gang - fået BIN-patchen installeret på en frisk MSTS platform med de rigtige officielle opdateringer.
Den fra tog-sim.today kunne jeg ikke få til at virke. Jeg forsøgte at installere den 2 gange, men uden held. Der placeres godt nok filer i MSTS, men BIN-patchen havde overhovedet ingen effekt i MSTS.
Så prøvede jeg med den seneste work-version (1.
og den virker. Det første jeg opdagede var at BIN-patchen tilsyneladende "æder" lidt af FPS.
Microsoft henviser til afprøvning af grafikmotoren i deres egen bog "Editor and Tools", ved at man vælger den strækning og det tog som vil belaste MSTS mest på grund af bl.a. mange objekter. Nemlig Tokyo-Hakone med et Serie 2000 tog og indsætter FPS tælleren med shift+Z.
Uden BIN-patchen kan jeg køre strækningen med FPS det meste af tiden fast på 60 og enkelte gange falder den ned til ca. 45. Med BIN-patchen starter den omkring 50-55 og falder hurtigt - og ofte ned til 35. Det kan man selvfølgelig godt køre med. Men hvis man har en svag PC og kører med en af de store ruter kan det betyde noget hvis man pludselig mister ca. 5-10 FPS.
Jeg har forsøgt tre gange - med og uden - og det gav samme resultat hver gang. Så hvad det angår ydelsen, er der ikke sket en forbedring.
OK- jeg ved godt jeg stadig har et valg, - som en venlig debatør nævnte, men det har jeg alligevel ikke, hvis jeg vil fortsætte med at bygge ruter i MSTS-1, når alle tilsyneladende bruger BIN-patchen.
M.h.t. X-tracks må jeg nok hellere skifte til en anden tråd.