coca2 skrev: Triton skrev: Nu skal det her ikke forståes som om jeg er hellig ........
også har fri hver weekend..........................
Blot min mening om tingene, dog det de fleste folk snakker om på depoterne i tiden. God Søndag til jer.
Hej Triton.
Først vil jeg også lige ønske dig en god søndag også .
Og uden at nedgøre alle dem som allerede er ansatte ved etaten. har jeg lyst til at spørge......:
Hvorfor skulle en bager eller kok ikke have teknisk indsigt?
Det er trods alt, "blot" en grunduddannelse som "vi" tog i tidernes morgen,
Og ærligtalt føler jeg ikke jeg er dum - ligesåvel som du sikkert kan koge et æg og lave mad uden at sulte til døde,
Ja så er er jeg sikker på at jeg kan lære alle sikkerheds regler, lære at "føle" togets fremfærd. Uden det går galt.
Men kan du ikke, være venlig at fortælle mig hvor al den tekniske viden, som os udenforstående ikke har, skal bruges?
mvh
coca2
Jamen jeg er da også sikker på at du nok kunne lære det uden, at det går galt, men det er bare ikke det det handler om.
Man har på et eller andet tidspunkt valgt, at opsætte nogle krav til uddannelse, for at kunne blive lkf.
Det er muligt at det oprindeligt har været tænkt sådan at lkf kunne gøre et eller andet ved toget, hvis det ikke virkede.
Hvis man ensidigt fokuserer på dette, så holder din argumentation selvfølgelig, men der er mere i det end som så.
Det er med til at sikre en rimelig løn, omend Triton har ret i at den kunne være bedre, det tror jeg alle lønmodtagere ønsker sig.
Men samtidig sikre det, at de folk som kommer gennem nåleøjet har vist at de tidligere har kunnet gennemgå en krævende uddannelse, og dermed kan man holde den samlede uddannelsestid nede.
Som nævnt i den tidligere tråd om dette emne, så bliver jeg irriteret når "udenforstående" nedgør uddannelsen og jobbet som lkf, uden egentlig at have et reelt kendskab til hvad det indebærer.
Jeg har intet imod togentusiaster overhovedet, men når man begynder at udtale sig negativt om noget man reelt ikke har indsigt i, i forsmåethed over at man ikke selv opfylder de stillede krav, synes jeg man går over stregen.
Jeg kan se af de links som coca2 har postet, at han nu har vendt hele sin harme mod DJ, som åbenbart er den helt store skurk i det her spil.
Desværre deler jeg ikke den holdning, nævn mig et andet fagområde, hvor man har slækket på kravene fordi man mangler folk.
Alle fagforeninger vil benytte en sådan situation til at forbedre løn og ansættelsesvilkår for de medlemmer man allerede har.