Togtossen skrev: Dem som har prøvet at køre med lok. trukne IC tog i Tyskland, vil kunne give mig ret i at den samme firm for IC tog skal vi også have herhjemme, vognene ligger lige så godt i sporet (alt afhængigt af sporets tilstand) som DD-vognene og de vejer omkring det samme (ca. 50 t.) det vil lyde rigtigt godt med en ME. Dog skal sæde opstilingen være lige som i MF'erne desuden medbringer de tyske tog også en bistro vogn, eller en som vi vil kalde det, en kiosk vogn, i Tyskland er vognene også indrettet både med kupé og storrum i samme vogn.
Og hvordan ville du så have at man hurtigt skulle kunne dele togene, så at nogle vogne kørte til Struer, andre til Århus, plus evt. tilkobling af ekstra vogne i Odense, Fredericia?
Det ville kræve ranger-mandskab, inklusiv maskiner til at rangere med. Derudover vil rejsetiden blive endnu længere pga. den tid det ville tage at få vognene koblet af og på.
Man skal huske ikke at blande interessen for tog, sammen med det rent praktiske.
Lokomotivtrukne IC-tog ville ikke fungere med den IC-køreplan vi har idag.