Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
EC 37 - ICE-TD

Udskriv debat

  EC 37 - ICE-TD
Skrevet af Tramconsult, 15/1-2009 00:13 (#21)

Ja, men da tog 37 udgår fra Berlin, og MFer næppe kan køre mellem Berlin og Hamburg, rejser det et par spørgsmål.
1. Hvilket materiel er turen begyndt med?
2. Hvor har passagererne måttet skifte tog: Hamburg, Lübeck, Oldenburg, Puttgarden eller Rødby færge. (En mulighed kunne vel også være Grossenbrode, hvor tog 32 og 37 krydser. Hvis tog 32 kommer med MF og 37 med 605, kan man vel lade passagererne bytte tog her?
Brugers avatar
Tramconsult

Meget øvet



Antal indlæg: 336
Tilmeldt: 10/6-2007
Status:



SV: EC 37 - ICE-TD
Skrevet af DVG, 15/1-2009 01:58 (#22)

Jeg så sidste år billeder af MF som ICE 37 på Berlin Hbf, Skal prøve at se om jeg kan finde det en af de nærmeste dag.
Brugers avatar
DVG

Ekspert



Antal indlæg: 1571
Tilmeldt: 16/5-2005
Bopæl: Bispebjerg
Alder: 35
Status:


SV: EC 37 - ICE-TD
Skrevet af Tramconsult, 15/1-2009 03:19 (#23)

Kan de det? Fritrumsprofilen?
Brugers avatar
Tramconsult

Meget øvet



Antal indlæg: 336
Tilmeldt: 10/6-2007
Status:


SV: EC 37 - ICE-TD
Skrevet af ic3dk, 15/1-2009 08:44 (#24)

Hvis de kan kører til Hamburg, kan de vel også kører til Berlin? Den pulje af MF-sæt der benyttes til EC-togene har jo alle fået tilpasse dørene, netop for at passe til de tyske forhold.
Brugers avatar
ic3dk

Ekspert



Antal indlæg: 1822
Tilmeldt: 30/7-2004
Status:


SV: EC 37 - ICE-TD
Skrevet af Tramconsult, 15/1-2009 17:24 (#25)

Kan det tænkes, at tog 38 og 37 er gennemført til og fra Berlin med MF?
Er der tyske lokoførere, som både kan køre MF og køre til Berlin?
Brugers avatar
Tramconsult

Meget øvet



Antal indlæg: 336
Tilmeldt: 10/6-2007
Status:


SV: EC 37 - ICE-TD
Skrevet af Anonym Bruger, 15/1-2009 20:23 (#26)

Men hvad så med det ICE sæt der kommer fra Århus, der skal kobles på? Bliver det så bare aflyst fra Hamburg?
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert



Antal indlæg: 2729
Tilmeldt: 8/5-2005
Status:

SV: EC 37 - ICE-TD
Skrevet af lbr40, 15/1-2009 23:19 (#27)

Hvis et tog er aflyst eller meget forsinket, bliver folk bedt om at tage det næste tog til deres rejsemål. Det har jeg da hørt indtil flere gange togførerene har meddelt i højttaleren.
Hvis forsinkelsen ikke er ret stor, kan forbindelsestog godt vente. Har været ude for dette på Hamburg Hbf. ved en kørsel til Danmark.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: EC 37 - ICE-TD
Skrevet af Tramconsult, 15/1-2009 23:35 (#28)

Spørgsmålet handlede ikke om forsinkelse, men evt. benyttelse af MF mellem Hamborg og Berlin.
Brugers avatar
Tramconsult

Meget øvet



Antal indlæg: 336
Tilmeldt: 10/6-2007
Status:


SV: EC 37 - ICE-TD
Skrevet af Desezar, 16/1-2009 00:37 (#29)

Hej alle!

Hvorfor kører 605éren ikke til Danmark?

Sandsynligvis fordi den BR 605 som skal til Kh kun har to motorer at køre på hvilket giver godt 20% trækkraft mod de normale 100%.

Vi vil ikke have "dårlige" sæt til København eller Århus!

Derfor er det så blevet "normalt" at man så bruger EC 36´s 2 MFér ankommet kl 1616 til at kører ICE 37 afgang 1728 hjem med.

Det er det normale når man tager et sæt BR 605 ud.

Så vil ICE 38 dagen efter jo bestå af 2 MFér som jo skal ned og køre EC 35 fra Hamborg.

Da man jo ikke har stammen stående overnattende dernede.

Normalt bliver EC 36´s 2 MFér stående natten over til EC 35 dagen efter

Omkring Berlin:

Det kan de da sagtens. Men det er deres "Indusi" som sætter begrænsningen. På BR 605 har man det som hedder PZB og bruges til hastigheder over 160 km/t og på en tysker MF har man det som hedder LZB og bruges indtil hastigheder på 160 km/t.

Hvilket gøre at de ikke er "ønsket" på højhastigheds strækninger!

Iøvrigt har der været en MF været i Berlin i 2007 i forbindelse med et særtog for et firma.

Mange hilsner

Dennis (togfører med BR 605 uddannelse)
Brugers avatar
Desezar

Medlem



Antal indlæg: 128
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Gyngemose Parkvej 57. 4TV
Status:


SV: EC 37 - ICE-TD
Skrevet af Tramconsult, 16/1-2009 07:28 (#30)

Tak for god orientering. Og så er der passagererne, der formentlig må skifte tog i Hamborg.

Hos DB er det dyrere at køre med tog 37 (ICE-Zuschlag) end med tog 35 (EC/IC).
Får passagerer, der har løst billet til tog 37, penge tilbage, når turen gennemføres med EC-materiel i stedet for ICE-materiel?

I mange år kaldte DB sarkastisk MFerne for "dänische Qualitätszüge".
Brugers avatar
Tramconsult

Meget øvet



Antal indlæg: 336
Tilmeldt: 10/6-2007
Status:


SV: EC 37 - ICE-TD
Skrevet af DVG, 16/1-2009 17:04 (#31)

Nu har jeg siddet og søgt rigtigt længe på "drehscheibe-online" som var der jeg så billedet og kan ikke finde det. Selvom jeg er helt sikker på at jeg har set det, kan se det for mit indre øje.. Men da jeg intet kan bevise må jeg jo trække min påstand tilbage.

->Dennis: Har du ikke fået byttet om på PZB og LZB?
Brugers avatar
DVG

Ekspert



Antal indlæg: 1571
Tilmeldt: 16/5-2005
Bopæl: Bispebjerg
Alder: 35
Status:


SV: EC 37 - ICE-TD
Skrevet af clauslr, 17/1-2009 16:53 (#32)

Havde også en dårlig tur i sommers med ICE TD fra København til Berlin, Det var varmt, og det blev dobbelt så varmt i toget. Ventilationen virkede ikke. Ydermere var der problemer på strækningen mod Hamburg, så vidt jeg husker havde der været en afsporing et eller andet sted i Tyskland. Så vi kørte via en anden strækning direkte ind på banen mod Berlin uden at komme til Hamburg. Passsagererne mod Hamburg skulle stå af og benyttet en bus.

På vej mod Berlin gjorde vi holdt på en station i ca. en halv time for at vente på vores afgangstid. Der stod de flest ud for at få luft og kiosken i stationsbygningen blev oversvømmet af passagerer der skulle have is, is, is og drikkevarer. Det stakkels togpersonale havde været igennem toget igen og igen med sved under skjorten og dele alt hvad de havde af drikkevarer ud til os passagerer.

Det kunne tyde på at det med ventilationen er et uløseligt problem eller hvad?
Brugers avatar
clauslr

Medlem



Antal indlæg: 126
Tilmeldt: 15/4-2004
Bopæl: Rødovre
Alder: 52
Status:

Mvh Clauslr
 
Redigeret af , 17/1-2009 16:56

SV: EC 37 - ICE-TD
Skrevet af clauslr, 17/1-2009 16:54 (#33)

Ups! hvordan dælen kom jeg til at poste et svar på en forkert tråd?!


Rettelse: Undskyld min forvirring Grin Det var jo den rigtige tråd alligevel.
Brugers avatar
clauslr

Medlem



Antal indlæg: 126
Tilmeldt: 15/4-2004
Bopæl: Rødovre
Alder: 52
Status:

Mvh Clauslr

SV: EC 37 - ICE-TD
Skrevet af Tramconsult, 17/1-2009 17:08 (#34)

Der er intet, der hindrer dig i at slette den sidste besked.
Brugers avatar
Tramconsult

Meget øvet



Antal indlæg: 336
Tilmeldt: 10/6-2007
Status:


SV: EC 37 - ICE-TD
Skrevet af hec, 17/1-2009 17:14 (#35)

Tramconsult skrev: Tak for god orientering. Og så er der passagererne, der formentlig må skifte tog i Hamborg.

Hos DB er det dyrere at køre med tog 37 (ICE-Zuschlag) end med tog 35 (EC/IC).
Får passagerer, der har løst billet til tog 37, penge tilbage, når turen gennemføres med EC-materiel i stedet for ICE-materiel?

I mange år kaldte DB sarkastisk MFerne for "dänische Qualitätszüge".


nu kalder de tyske lkf, 605 for et skrot tog
Brugers avatar
hec

Meget øvet



Antal indlæg: 206
Tilmeldt: 30/3-2008
Status:


SV: EC 37 - ICE-TD
Skrevet af Tjalfe, 17/1-2009 17:19 (#36)

Og de danske kalder det fætter BR. Så kan man så tænke lidt over, om legetøj eller skrot er godt at køre i.
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 33
Status:


SV: EC 37 - ICE-TD
Skrevet af hec, 17/1-2009 17:22 (#37)

Tjalfe skrev: Og de danske kalder det fætter BR. Så kan man så tænke lidt over, om legetøj eller skrot er godt at køre i.


fætter br er et gammelt udtryk for 605
det gør jo ikke at alle lkf er begejsteret for 605
Brugers avatar
hec

Meget øvet



Antal indlæg: 206
Tilmeldt: 30/3-2008
Status:


SV: EC 37 - ICE-TD
Skrevet af Tramconsult, 17/1-2009 17:27 (#38)

BR er en forkortelse for Baureihe og kan anvendes om enhver littrering, som hos DB er en nummerering, fx BR 218, BR 628 osv.
Brugers avatar
Tramconsult

Meget øvet



Antal indlæg: 336
Tilmeldt: 10/6-2007
Status:


SV: EC 37 - ICE-TD
Skrevet af me1510, 19/1-2009 00:13 (#39)

->Dennis: Har du ikke fået byttet om på PZB og LZB?

Joee......det har Dennis, han kommer nok selv her og undskylder når han kommer hjem. Smile
Brugers avatar
me1510

Lidt øvet



Antal indlæg: 41
Tilmeldt: 16/10-2006
Status:



SV: EC 37 - ICE-TD
Skrevet af Tramconsult, 19/1-2009 00:46 (#40)

Bare de nu ikke kommer til at køre mere end 160 km/t med en 605, inden Dennis når at få byttet tilbage.
Brugers avatar
Tramconsult

Meget øvet



Antal indlæg: 336
Tilmeldt: 10/6-2007
Status:


Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: