Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
Merge (sammenkoble) 2 ruter, hvordan?

Udskriv debat

Merge (sammenkoble) 2 ruter, hvordan?
Skrevet af KimEast, 25/1-2006 18:54 (#21)

Hej Mogens. Jamen Skjern er på trapperne, det er Brian (VDK) der er på vej derop. De andre kan Brian så lige ta med også.. (Så er det lige om det er særligt spændende at sidde 30 minutter på en ensporet skrækning og bare.... tja, køre.. ) Smile -- Hygge KimE --
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Antal indlæg: 1344
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:

SV: Merge (sammenkoble) 2 ruter, hvordan?
Skrevet af knudbe, 25/1-2006 19:02 (#22)

Kim, tror du ikke det er det en lokofører gør for det meste? Altså bare kører og kører og kører?
Selvfølgelig opstår der noget en gang imellem, men for de fleste så kører det vel bare som det skal...
Og en ensporet strækning... tjah, modgående tog vil nok ikke være snå smart, men man kan da have et foran som sikrer at du får lidt røde lys når du kører for stærkt, og du vil jo gerne trykke farten op til liniens maksimum Smile
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af KimEast, 26/1-2006 02:40 (#23)

Hæhæ, Knud, jamen så er jeg lidt speciel, også i mine aktiviteter. Jeg har da nogle, jeg stadig gemmer på, og venter med at udgive. De er specielle ved ikke at være normale. Og det er jo det overraskende ved dem. Og du har da ret, flere toge foran gir røde lys, og så må man jo lige ned i fart, eller få det langsomme godstog foran smidt ind på et sidespor og vente. -- Udover det synes jeg det er sejt at vi ikke er ens allesammen , DET ville da være kedeligt !! -- Hygge KimE --
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af Steamhammer, 26/1-2006 08:20 (#24)

KimEast skrev: Hej Mogens. Jamen Skjern er på trapperne, det er Brian (VDK) der er på vej derop. De andre kan Brian så lige ta med også.. (Så er det lige om det er særligt spændende at sidde 30 minutter på en ensporet skrækning og bare.... tja, køre.. ) Smile -- Hygge KimE --

Det er jo smag og behag Kim! Smile

For mig vil det være ren råhygge, hvis vel at mærke ruten er realistisk med de rigtige bygninger, sving osv.
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator

Antal indlæg: 2332
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

Skrevet af KimEast, 26/1-2006 17:34 (#25)

Enig Mogens! - Det er dog en ret voldsom opgave at lave en rute tæt på 100% som in real ang bygninger, broer, sving, huse, veje, biler, mennesker, lygter, lys, osv.. Den eneste rute jeg lige kan komme på er NDK, der er meget tæt på. (Hvorfor udkørsels-togvejen mod syd fra Ålborg er så akavet i spillet er så en gåde).. Smile -- Hygge KimE --
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af Ghosttrain, 26/1-2006 17:43 (#26)

Og en lille ting mere, jo større en rute bliver, jo større chance er der for at der opstår database fejl. Et lille eksempel: PÅ DK2000 Nykøbing Falster station spor 5 retning Nordpå fejler PU signalet. Signalet er korrekt opsat og HAR virket helt efter hensigten. Det ER testet, men efter at der er blevet bygget ekstra til Ruten, opstår disse dumme småfejl på signalerne. Jeg tror at det muligvis er et tilsvarende problem at Knud BE har i Ringsted hvor hans AI-tog holder for rødt ved I-signalet på trods af at de efterfølgende PU-signaler viser grønt.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Antal indlæg: 3395
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

Skrevet af , 28/1-2006 13:49 (#27)

Hvis man skal flytte en hel rute, er der så noget der skal være udpakket først, samt om når man markere at man vil ændre, da kommer der en tekstfelt frem man skal skrive i, men skriver jeg feks east +10 så sker der intet, udover at tileområdet er total hvis i bunden, og at world samt Tiles mapperne er tomme og væk. :cry:
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

Skrevet af KimEast, 28/1-2006 17:12 (#28)

I hjælpe-filen i RR kan man se eksempler, med DOS-kommandoer og jeg skal komme efter dig. Den del har jeg skam opgivet forlængst Sad Og jeg tror såmænd heller ikke jeg kan samle de to vestjyske ruter overhovedet. Det er tæt på jeg gir op der også Sad Surt at sidde en formiddag og tro NU er den der, og så kører man RR og så får man en spandfuld med errors .. Sad der står også en del om move. Igen en mængde kommandoer.. (Hvor svært skal det snart være??) .. -- Uhygge KimE --
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af KimEast, 30/1-2006 18:53 (#29)

Må ikke bande, men det er lige før.. Hold da helt k.ft noget hø. Det er så bare en komplet umulighed at få to ruter til at blive een. Man skal på det nærmeste udslette den ene rute for at kunne flytte det der er tilbage, efter alle de fejl den siger når man prøver. Og så kan det jo næsten være nemmere at bare udvide ruten og få det med, man ville klistre på før.. Sad -- Uhygge KimE --
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af steve32, 30/1-2006 19:37 (#30)

ØØh Bande-sprog så må du smide 5 kr i sparegris med hvert ord... :lol: :lol:

"penge bruge til hvad - jo kom ud til at byen og få lækkert mad"

Mvh Carsten
Brugers avatar
steve32

Meget øvet

Antal indlæg: 362
Alder: 52
Status:

Skrevet af , 30/1-2006 21:55 (#31)

Hejsa Kim
Jeg er meget sikker på at det er noget som kan laves på en nem måde, måske lidt forarbejde, .....spørgsmålet er så bare hvad, og hvilke knapper som skal bruges, for for mig virker det MEGET uoverskueligt at gennemse.
Ja vi har en manual, men det virker som Arabisk i forståelse........
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af knudbe, 31/1-2006 18:25 (#32)

Hej Kim,

Hvor finder man egentlig ruterne VDK og VNJ?
Hvilke strækninger omfatter disse ruter?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af KimEast, 31/1-2006 21:29 (#33)

Hej, det gør man her http://www.trainsim-vnj.dk/ .. Der er for tiden 2 ruter i det Vestjyske (dem jeg har prøvet at samle til een).. VNJ (c) Brian (Loke) ... er den ældste, og den går fra Esbjerg Havn-Esbjerg H-Varde-Oksbøl-Nymindegab , eller Varde-Struer !! -- den anden er nyeste, VDK, (c) Brian (Loke), den går fra Esbjerg H-Lunderskov-Fredericia !! .. Det er meningen, at VDK udvides mod nord, langt forbi Struer, og mod Nymindegab, og Esbjerg Havn laves, således at VNJ blir en slags oldtimer-rute.. ((Og for at prale lidt, har jeg haft en kærlig hånd ang signalerne på disse ruter)) .. -- Hygge KimE --
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af knudbe, 31/1-2006 23:11 (#34)

Jeg synes kun at der ligger beta-versioner? Er der ikke nogen der er public release (eller havd det nu hedder - Final release bliver det vel aldrig med mindre i beslutter at stoppe udviklingen helt?)
Er det med vilje at der ikke er link til sitet fra linksamlingen her?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af KimEast, 1/2-2006 02:08 (#35)

Njaa, Knud. Beta betyder bare, at man kan forvente nye versioner senere med udvidelser mv. VDK blir jo kraftigt udvidet ved jeg. -- Og VNJ blir måske ændret. -- Og hvorfor det ikke er linket her, må du spørge Loke om Smile -- Hygge KimE --
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af knudbe, 1/2-2006 12:50 (#36)

Nej Kim, beta betyder at det er en testversion som kommer ud til en bredere kreds. Det kan faktisk godt være at den frigives helt, men udtrykket beta angiver så overfor brugerne at det er en testversion og fejl må forventes, og det forventes at brugerne tilbagemelder oplevede fejl og uhensigtsmæssigheder. Brugerne accepterer derved indirekte at det er en testversion.

Der er også et begreb der hedder alfa-test. Det er typisk en meget lille kreds - måske endda kun udviklerne - som foretager en grovere test, nærmest for at se om det bryder ned.

Først laver man en version 1 der kommer i betatest (kaldes ofte version 1.0-beta eller 0.99). Når den er testet, godkendt bliver den løftet til version 1.0 og frigivet.
Mindre opdateringer til denne vil så hedde 1.2, 1.3, 1.4 - disse versioner er som regel efterfølgende fejlrettelser til det bestående uden yderligere funktionalitet.

En efterfølgende større udvidelse af programmet (ruten) med flere faciliteter (strækninger) vil så hedde version 2.0 (kan også køre i betatest i en periode hvor den f.eks. kaldes v2-beta).
Rettelser til denne efter frigivelsen vil så få versionsnummer 2.1, 2.2, 2.3 osv.

Slutteligt: Der er ikke nogen regler for hvordan man konstruerer sine versionsnumre, så du kan gøre helt som du vil. Ovenstående er blot en af metoderne, og nok den mest udbredte. Men jeg har aldrig set at udtrykket "Beta" benyttes hvis ikke det er en testversion.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af Steamhammer, 1/2-2006 12:54 (#37)

Knud har ganske og aldeles ret!

De programmer som jeg har været betatester på gennem tiden fulgte præcis det Knud beskriver! Smile
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator

Antal indlæg: 2332
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

Skrevet af KimEast, 1/2-2006 14:06 (#38)

Jaja Knud. det er nu ikke lige mit bord! Ikke mig der bestemmer hvad Brian vil kalde sine ruter, Beta, Alfa, eller hvad. Men VDK er der så ikke meget Beta over, den virker fint uden problemer, den blir dog udvidet senere. VNJ skal Brian lige ha den rigtige version på sin side, så virker den også fint. Smile -- Hygge KimE --
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af , 4/2-2006 07:54 (#39)

Hvem ved hvad.
Hvis man nu går ind i en world fil, og feks fjerner alle Dyntrack, og bagefter ved at gå ind i ruten gennem Route Editoren og ser, at der hvor man har fjernet en Dynamic Track stadig er en datatråd på det manglende stykke, samt at de tilstødende stykker ikke kan røres, hvad kan man isåfald gøre, for at rette denne fejl. :?
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
mangler ruter Ruter 2 12-10-2020 12:21
IC4 45 - Hvordan ligger man det ind i MTS? Aktiviteter 5 30-08-2013 11:22
EXPLORE RUTER Ruter 2 25-06-2012 01:04
hjælp hvordan åbner man døre? Generelt 2 05-06-2012 11:15