Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
Problemer med denmark 2000 version D i ruten

Udskriv debat

Problemer med denmark 2000 version D i ruten
Skrevet af Ghosttrain, 21/12-2005 18:34 (#21)

Hej Henrik

Løsningen for dig vil være at finde de to texturefiler i rutens texturemappe og så kopiere dem ind i night og snowmappen.
Ellers kan du åbne shapesmappen og finde de to filer. Åben de tilhørende .sd-filer og ret alternative texture fra 267 til 0 så er problemet væk.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Antal indlæg: 3395
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Problemer med denmark 2000 version D i ruten
Skrevet af knudbe, 21/12-2005 22:04 (#22)

andreas skrev: når jeg går ind i ruten i neumünster og kører med mit tog mod perronen
så 100meter før så lukker min train sim alt lukker ned kommer ud til mit skrivebord og skal starte helt forfra
med at komme ind i train sim igen

hvad kan være problemet? nogen løsning?

Mvh Andreas

Nøjagtig det samme problem jeg har (havde?) med Malmö Central i en tidligere version. Jeg her ikke fået testet om det siden er rettet. Jeg fik bar at vide at jeg skulle oplyse de fjelbemærkninger som den ikke kom med :?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af agger, 28/12-2005 22:22 (#23)

Hej

Nu har jeg et problem, desværre, håber på hjælp.

Jeg fik downloaded DK 2000 D her i aften og installerede den, men når jeg så starter Train simulator op, får jeg ca. i midten af indlæsningen fejlmeldingen(det vindue på engelsk) og så lukker det hele ned.
Det er altså sket efter jeg installerede ruten.

Er det bedst at fjerne hele den gamle rute først og så installere igen, eller hvad er problemet her?
Hvis jeg skal fjerne ruten, så forsvinder alle aktiviteterne vel også, eller kan jeg kopiere kun aktvitetsmappen i ruten og sætte den ind efter at ruten igen er installeret??

Håber på hjælp fra rare mennekser.
Brugers avatar
agger

Medlem

Antal indlæg: 63
Bopæl: Odense
Alder: 52
Status:

Skrevet af knudbe, 28/12-2005 23:11 (#24)

Prøv at køre installationsfilen igen - altså den bat-fil der ligger i rutemappen.

Aktivitetterne forsvinder, og det er ikke nok at kopiere aktivitetsmappen. Der er også Serrvice og Traffic - og måske mere...
Men du kan måske åbne dem hver for sig i AE og lave nogle AKP-filer. Mon ikke det skulle kunne løse det?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af jkriste2, 29/12-2005 03:36 (#25)

Hei

Frankenstein skrev: Hej Henrik

Du kan ikke åbne ruten i RE da .ref-filen er fjernet.

Jeg har da ingen problemer og gå inn i RE. Da ref filen ligger i mappen DK2000 D etter innstalasjon.
Brugers avatar
jkriste2

Lidt øvet

Antal indlæg: 30
Bopæl: Drammen Norge
Alder: 77
Status:

MVH Jan Kristensen

Skrevet af Ghosttrain, 29/12-2005 08:58 (#26)

Hej Agger

Hej

Nu har jeg et problem, desværre, håber på hjælp.

Jeg fik downloaded DK 2000 D her i aften og installerede den, men når jeg så starter Train simulator op, får jeg ca. i midten af indlæsningen fejlmeldingen(det vindue på engelsk) og så lukker det hele ned.
Det er altså sket efter jeg installerede ruten.

Det er ikke ruten det er galt med, men det lyder som den mest almindelige fejl du kan få, nemlig forkert eller manglende installation af New Roads og Xtracks
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Status:

Med venlig hilsen
>>Administrator<<

Skrevet af jorgenandersen, 30/12-2005 05:00 (#27)

Som det er sagt så mange gange för: installer först Newroads, installer derefter Xtracks, så kun först derefter DK2000D, og kör den Install.bat fil manuelt et par gange... så virker det sq bare....

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger

Antal indlæg: 736
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 77
Status:

Skrevet af , 31/12-2005 15:26 (#28)

Hej Erich.

Kan kun sige flot rute kørere fint hos mig. Wink
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

Skrevet af agger, 3/1-2006 20:47 (#29)

Hej Erich

Tak for hjælpen, det virker nu.

Og jeg skal nok spørge her en anden gang.
Brugers avatar
agger

Medlem

Antal indlæg: 63
Bopæl: Odense
Alder: 52
Status:

Skrevet af knudbe, 11/1-2006 00:53 (#30)

Er der nogen som har prøvet at lave en aktivitet gennem Odense, med et tog der kommer fra Nyborg og kører ind på spor 4 eller 5 og samtidig have et tog fra Svendborg som skal ind på spor 5 eller 4 (altså det modsatte spor)?

Jeg har prøvet med både et og to sæt returnpoints på playertoget, men det kører ikke videre og Svendborgtoget bliver holdende for rødt ude ved det signal hvor der også er et der vender den anden vej. Dvs ikke det lige ved skiftesporet men det der står længere ude.

Jeg har ikke kørt det in real, men blot i simuleringen i AE men hvis ikke det virker der, så virker det for det meste heller ikke i spillet.

Jeg forstår ikke hvorfor toget fra Svendborg ikke fortsætter.
Men når det ikke gør det, så burde playertoget og det gør det heller ikke.

Mon der er et signalproblem på ruten på det pågældende sted?
Jeg har prøvet at lave en testaktivitet hvor der kun er det ene AI-tog fra Svendborg - intet andet (heller ikke noget playertog) og her stopper Svendborgtoget også, så jeg tror at der er en signalfejl så man slet ikke kan bruge det spor ind mod Odense?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af Ghosttrain, 11/1-2006 08:41 (#31)

Hej Knud
Hvis det er muligt, Prøv at sende mig et screenshot fra editoren, så skal jeg checke signalerne ud og se om der er et af dem der laver ballade. Det er set før at et signal laver noget det ikke skal.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Status:

Med venlig hilsen
>>Administrator<<

Skrevet af knudbe, 11/1-2006 22:54 (#32)

Hej Erich,
Jeg har vist fundet ud af hvad problemet er... men jeg vedlægger alligevel et billede.

Jeg ville have Desiroen til at starte i "Mod Svendborg" og køre ind på Odense Spor 6 eller 7 og der har jeg et reversepoint der skulle få den til at returnere til Svendborg.
Men RP gør åbenbart således at signalet opfatter det som om der er et modkørende tog. Det synes jeg dog ikke at det skulle gøre på den afstand.

Så jeg tænker alternativt... Jeg ville lade Desiro mod Odense fortsætte østover og forsvinde, og så lade et Desiro mod Svendborg komme ind fra højre. Men jeg tror at der mangler nogle blå perronafsnit mellem Odense og Nyborg - i hvert fald er jeg nødt til at sende det helt til Nyborg da det ellers bare bliver holdende og det er ret så langt...

Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af knudbe, 12/1-2006 01:00 (#33)

Min alternative løsning virkede heller ikke... Jeg er blevet nødt til at trække startpunktet frem til østsiden af problemsignalet og så kører det fint.

Men nu har jeg sat et godstog til at starte på det unavngivne spor hvor spor 36, 37 og 38 munder ud til. Det kører mod øst igennem spor 2. Signalet ved udkørslen fra spor 2 vedbliver at være rødt og jeg kan ikke rigtig se hvorfor det er konstant rødt.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af Tjalfe, 12/1-2006 01:09 (#34)

Riv dog det skidt ned - Det laver da ikke andet end problemer! :lol:
Jeg er sikker på der er nogle af "de der" oldtimere der gerne sætter et armsignal op eller to, med ordentligt snoretræk der ikke går i stykker :lol:

En anden mulighed er, en fuldt opgraderet ATC til et spil... aha?
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert

Antal indlæg: 2073
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:

Skrevet af knudbe, 12/1-2006 01:18 (#35)

Tjahh du har måske ret Smile

I hvert fald så håber jeg at der er nogle væsentlige forbedringer på dette område når det nye fra Kuju kommer en gang...

Men ellers kan det være at det rent faktisk er en større videnskab at sætte signaler op i MSTS. Ikke at jeg tror at de står forkert i forhold til virkeligheden for det ser jo rigtigt ud, men der skal måske nogle ekstra fixes for at få det til at virke korrekt? Tjah, hvad ved jeg - jeg kan ikke en gang finde ud af at bygge en rute Smile
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af KimEast, 12/1-2006 13:43 (#36)

Tihi.... Det virkede da nu meget godt i DK1 Smile ... -- Hygge KimE --
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Antal indlæg: 1344
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:

Skrevet af Steamhammer, 12/1-2006 18:53 (#37)

Men nu drejer den her tråds sig IKKE om en rute som ikke længere findes, så din bemærkning er irrelevant Kim!
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator

Antal indlæg: 2332
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

Skrevet af knudbe, 12/1-2006 19:28 (#38)

Jeg må da indrømmet at jeg ikke har haft de samme problemer i DK1b (en rute som jeg stadig har), hverken i Ringsted (som tidligere omtalt under EC3Cool eller i Odense, men det er som Mogens anfører ganske irrelevant.
Spørgsmålet går på DK2000 og om der findes nogle signalfixes som jeg mangler? Noget tyder på at der opstår problemer når der sker en krydsning eller fletning af trafikken som åbenbart referer til signaler eller trafik som befinder sig rimelig langt væk.

Nu er jeg jo kun nået lidt over halvvejen af den tur jeg skal køre, og jeg frygter lidt hvad der sker når jeg når til udfletningen ved Erritsø hvor jeg skal holde til venstre og igen sammenfletningen med det nord/syd-gående spor ved Taulov.

Nu er jeg jo lidt stædig, så jeg skal nok få aktiviteten færdig, men det vil være noget pokkers ærgerligt hvis jeg er nødt til at gå på kompromisser som betyder væsentlige ændringer på mit sporvalg og hvis jeg må droppen en masse dejlig AI-trafik.

Nå, men nu vil jeg smøre et par håndmadder og så bruge de to timer på at køre rigtigt (og ikke bare simulere i AE) en tur til Odense. Jeg er nemlig i tvivl om jeg får lov til at køre videre derfra for i AE bliver playertoget holdende ved de to RP selv om signalet viser grønt.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af knudbe, 12/1-2006 22:55 (#39)

Jeg har arbejdet lidt videre på aktiviteten "Skiløberen", bl.a. har jeg lagt nogle rangertog ind på stationerne i Ringsted og Odense hvor man holder nogen tid og derfor gerne skal have noget at kigge på.

Jeg bruger den metode at jeg lader et godstog starte på et blindspor i den ene ende af stationen (f.eks. Post Danmark Ringsted) og lade det køre over til et blindspor i den anden side, indsætte et returnpoint og lade toget sno sig ind på nogle godsspor og lade det ende der.
Her sker der desværre også en blokering ved PU-signalet når toget skal over på det blindspor hvor jeg har sat et RP.
Det gælder både for Ringsted og Odense, hvor det ikke er muligt at lade et AI-tog skifte retning - jeg har i hvert fald ikke været i stand til at få det til at virke.
Det må være fordi signalet tror at jeg selv er et modkørende tog, men jeg har benyttet denne metode på DK1b både i Glostrup, Roskilde, Køge og Næstved så det burde være teknisk muligt.
Jeg mener også at jeg har brugt metoden 2 steder i Glostrup (hedder det ikke Glostrup der hvor FDB ligger?) i en anden aktivitet på DK2000 så nogen steder virker det vist nok...
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af KimEast, 13/1-2006 10:10 (#40)

Hej Knud, og andre! Man kan IKKE rangere forbi et PU-signal, hvis dette signal er sidste før en stop-bom!!! Hverken denne eller andre ruter!! Skal man ind i et blindspor, er eneste mulighed at sætte en dværg mellem PU og stopbom. Man kan IKKE komme forbi et PU-signal, hvis det er sidste før et rødt U-signal!! Grunden er (kort sagt), at "restrictin" er ændret i PU til at vise STOP, fordi der ellers kom mega store problemer på enkeltsporede strækninger, hvor man så fil lov at køre frem til U-signalet. Det går så ud over andre steder, hvor PU bruges som ranger-signal. Jeg gjorde det, at jeg satte SU-U, så er der i det mindste fast grønt på PU og enkeltgrøn på SU, og man kunne komme helt frem til U. --- Kommer godstoget helt ud til U-signalet?? Og hvor er dværg/PU henne undervejs?? --- Hygge KimE --
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Antal indlæg: 1344
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
New version of Litra A and Litra K Materiel 3 30-05-2016 20:14
Ruten mellem Malmö C Köbenhavn H Generelt 2 01-07-2014 10:27