Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
Hvor er denmark 1.0b?

Udskriv debat

Hvor er denmark 1.0b?
Skrevet af KimEast, 17/9-2005 18:41 (#21)

Er diskutionen afsluttet bare fordi du beordrer det Erich?? Det var dog utroligt. Hvis nogen vil disktere DK1b's skæbne, hvorfor dit og dat, så er der vel ytringsfrihed i dette land?? endnu? Og topic hedder "Hvor er Denmark 1b?" , og så må vi jo svare, at den har vi skam lokalt allesammen, dvs os der var hurtige nok til at hente den mens den var til download. -- Kan da desuden indrømme, at der er en del aktiviteter til Dk1b, der ligger næsten klar, både for at bevise at den rute skam har det fint, og virker udmærket, og for at bevise, at gode ruter kvæler man ikke bare.. .. Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Antal indlæg: 1344
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:

SV: Hvor er denmark 1.0b?
Skrevet af Ghosttrain, 17/9-2005 18:55 (#22)

Jamen i kan da bare diskutere som i vil, jeg er ligeglad, og ruten kommer ikke til DL igen af den grund.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Antal indlæg: 3395
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

Skrevet af knudbe, 17/9-2005 22:16 (#23)

Hej Eric,

Du har helt ret i at det er din ret i at fortage den afgørelse. Hvad din baggrund for den beslutning så er, det har jeg aldrig rigtig fundet ud af. Jeg kan bare forstå at du ikke synes at den er pæn nok, og det kan da være at du har ret. Til gengæld synes jeg at den er skøn at lave aktiviteter på. Der er mange gode forgreninger og muligheder for at give sjove overraskelser i aktiviteter til den rute.

Hvis din beslutning derimod er truffet for at genere nogle bestemte personer af en eller anden årsag, så vil disse formentlig for længe siden have downloadet ruten. Resultatet bliver så blot at det går ud over nogle fuldstændig sagesløse brugere som bare gerne vil køre lidt tog i nogle spændende/sjove aktiviteter.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af KÃ¥re, 17/9-2005 23:03 (#24)

Lad os nu ikke starte forfra en gang til, men glæde os over at Erich har lagt de andre flotte ruter til DL igen.

Det er nu min mening.

KÃ¥re
Brugers avatar
KÃ¥re

Medlem

Antal indlæg: 106
Bopæl: København
Alder: 75
Status:

Skrevet af KimEast, 17/9-2005 23:51 (#25)

Fint nok, de andre ruter er da flotte nok, men jeg kan bare ikke lave ordentlige aktiviteter på dem. Har forklaret flere gange hvorfor, og fået den igen at det er indblanding i .... osv.. og så er jeg stået af Sad Men jeg har hvad jeg skal have her på HD. .. Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af knudbe, 18/9-2005 00:52 (#26)

Kåre skrev: Lad os nu ikke starte forfra en gang til, men glæde os over at Erich har lagt de andre flotte ruter til DL igen.

Det er nu min mening.

KÃ¥re

Jamen det er da også fint at du har en mening, og du har helt ret i at det er nogle flotte ruter de andre også, men jeg har bare stadig ikke fattet hvorfor Denmark 1b ikke også kunne blive lagt op. Hvis der er nogen som, ligesom Eric selv, synes at den er grim, så kan de jo bare ignorere den, men der er tilsyneladende nogen stykker som savner den rute og det er jo dem der bliver ramt af den beslutning.

Men selvfølgelig så kan jeg jo være ligeglad. Jeg har downloadet den forlængst og har fornøjelsen at lave aktiviteter som jeg selv synes er både hyggelige, sjove og udfordrende. Grunden til at jeg ikke er ligeglad er bare at jeg ikke forstår hvorfor.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af kallorius, 18/9-2005 09:23 (#27)

Nu har jeg fulgt med i diskusionen lidt fra sidelinjen.....

og vil blot minde folk om årsagen til http://www.tog-sim.dk blev startet i sin tid

Vi havde engang en dansk side der hed http://www.train-sim.dk denne side endte med blive lukket p.g.a en masse intern fnidderfnadder, til stor ærgrelse for mange. Jeg håber blot at dette ikke sker i denne situation hverken for tog-sim.dk eller www-ts-ef.dk

Så kan kun appelere til de respektive kamphaner om at få røget en fredspibe og lade mandfolkestoltheden træde lidt i baggrunden for en stund.
Brugers avatar
kallorius

Lidt øvet

Antal indlæg: 37
Alder: 49
Status:

Skrevet af KimEast, 18/9-2005 14:54 (#28)

Den smule fnidder-fnadder der er her er INTET i forhold til dengang. Her drejer det sig "kun" om en gammel rute der er taget ned, og hele 8 opdateringer, der OGSÅ er fjernet. - Kunne forstå hvis det var Denmark1b version 1 uden opdateringer overhovedet, at den blev kasseret. Den v.1 er lige til at bruge som skraldespand. MEN der ER altså brugt hele 8 styks forskønnelser/opgraderinger/opdateringer/ændringer osv osv , der har gjort, at den næsten er ukendelig fra v.1 Smile ... Disse 8 opdateringer mv er der kun 1 der har lavet, nemlig undertegnede! Alligevel er den væk fra DL siden. Mener faktisk jeg har ret til at lægge MINE opdateringer til DL til en rute folk så må have derhjemme. Smile Hygge KimE ( har faktisk (c) copyright på disse pathes)
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af KÃ¥re, 19/9-2005 01:04 (#29)

Jeg giver Kalorius fuldstændig ret - jeg fygter nemlig også at dette site kan lide samme skæbne som Train-sim.dk hvis vi fortsætter denne diskussion.

Vi har alle brug for din ekspertise i signaler, Kim - men vi har bestemt også brug for Erichs ekspertise i ruter.

Derfor, lad nu sagen hvile i fred.

M.v.h.
KÃ¥re
Brugers avatar
KÃ¥re

Medlem

Antal indlæg: 106
Bopæl: København
Alder: 75
Status:

Skrevet af KimEast, 19/9-2005 15:35 (#30)

Fint nok - der mangler kun 1 lille finesse - at vi alle samler os sammen og bruger hinandens ressurcer -- sikke flotte ruter der ville komme ud af det (bare se SDK1v2) .. Men den ide kan desværre ikke aktiveres alle steder Sad Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af lbr40, 19/9-2005 16:51 (#31)

Den nye SDK-rute er da også særdeles flot. Ingen tvivl om det.
Jeg er sikker på, at en del af jer har gjort den fejl, ikke at tage back-up af de ruter, I vil bruge. Det er absolut ikke givet at en rute altid er tilgængelig i download.
Den dag en rute tages af en server, og I ikke har den, ja, så er det bare ærgeligt. Det samme er gældende for materiellet. Så enkelt kan det siges.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Antal indlæg: 1993
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Skrevet af togdrengen, 19/9-2005 18:45 (#32)

Hvad mener du?
Brugers avatar
togdrengen

Ekspert

Antal indlæg: 1449
Alder: 32
Status:

Skrevet af lbr40, 19/9-2005 19:34 (#33)

Det er altid en god idé at tage en back-up af alt det gode, man vil bruge på lang sigt. Det kunne jo være, at en website nedlægges, eller at din harddisk går ned. Så har du et problem. Angry
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Skrevet af MartinH, 19/9-2005 21:29 (#34)

Hej

Lbr40 s indlæg giver mig anledning til at spørge:

Når en rute er installeret, kan man så lave en zip-fil af rutemappen og bruge den, hvis man får behov Angry

Jeg har Denmark 01b installeret og har hentet path8, men kan ikke huske om jeg har installeret den - hvordan ser jeg det Angry

Med venlig hilsen
Martin Henriksen
Brugers avatar
MartinH

Medlem

Antal indlæg: 95
Bopæl: Albertslund
Alder: 85
Status:

Skrevet af KimEast, 19/9-2005 21:47 (#35)

Du kan da altid se om den er installeret ved at gå ind i mappen ROUTES , og så se om Denmark er der. Den hedder såmænd bare Denmark den mappe. Smile Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af knudbe, 19/9-2005 22:02 (#36)

Men hvordan ser man hvilken patch man har installeret?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af MartinH, 19/9-2005 22:43 (#37)

Jeps Knud - det var mit spørgsmål :lol:

Hil Sen Martin
Brugers avatar
MartinH

Medlem

Status:

Skrevet af lbr40, 20/9-2005 00:22 (#38)

Hej Martin,
MartinH skrev: Lbr40 s indlæg giver mig anledning til at spørge:

Når en rute er installeret, kan man så lave en zip-fil af rutemappen og bruge den, hvis man får behov Angry

Jeg har Denmark 01b installeret og har hentet path8, men kan ikke huske om jeg har installeret den - hvordan ser jeg det Angry

En bedre idé er, at tage en Zip-kopi af de ruter, der ikke er basisruter. og gemme dem på en CD/DVD. Disse ruter kan udpakkes direkte ril Route-mappen, hvis det bliver nødvendigt. Så har du også alle dine aktiviter og updates med i Zip-filen.
Det samme bør du også gøre med Trains-mappen og Global-mappen. Disse 2 mapper kan også "genbruges" på de respektive pladser i MSTS.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)

Skrevet af KimEast, 20/9-2005 01:22 (#39)

Ok, For at se om man man har path 8 kan man 2 ting.. :: 1. Prøve at huske om man har installeret den engang. Smile 2. Gå ind i Denmark og peg med musen på Denmark.rit , eller .ref eller .tdb , er filerne fra 16-04-2005, har du patch 8 . Smile Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af MartinH, 20/9-2005 10:51 (#40)

Kan så kun gøre en ting - takke for svarene Pfft

Hilsen Martin
Brugers avatar
MartinH

Medlem

Status:

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hvor kan jeg finde MSTS (uden for internettet) Andet 9 16-04-2014 18:15
Hvor kan jeg lave min egen tog Andet 5 11-10-2012 00:40
Hjælp til København H - Århus H (DK2000 H & Northen Denmark) Ruter 9 01-04-2012 17:42
Og hvor blev den nu af ? Ruter 6 15-12-2011 17:57
HVOR KAN MAN FINDE DK2000F OG DK 2000D Materiel 6 17-04-2011 01:00
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: