Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
Kan ikke finde den rute

Udskriv debat

Kan ikke finde den rute
Skrevet af , 2/9-2005 23:57 (#21)

kennie... hvad S-togbanen angår.. så er der en ny og bedre på vej... den er igang med at blive bygget jeg ved så ikke helt præsis hvor langt den er nået, ud over jeg har set billeder fra ryparken og andre s-togstationer....

jeg synes det er helt i orden at Denmark 1.0b tages væk... godt nok er der mange der kører aktiviteter på den... men helt flot er den ikke... og hvis der er problemmer med at bygge på den så er der jo heller ikke nogen udvikling af banen.... derved ville man aldrig kunne som f.eks Erich siger at man ikke kan udbygge den hvis man lige pludselig får lyst til det.... det er et faktum at man skulle kunne det uden der kommer fejl over hele linjen....

det er jo så bare min mening til det..
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

SV: Kan ikke finde den rute
Skrevet af KimEast, 3/9-2005 00:14 (#22)

Hej alle! Jeg har i sin tid brugt 10.000 mandetimer på at få Denmark1b til at se bare nogenlunde ud ang signaler. Jeg har KUN forstand på signal-systemerne og det tekniske i den anledning. Jeg byggede et fuldt udbygget HKT-system på de S-baner der er i Denmark1b, så man faktisk kan køre med meget tæt S-tog-trafik hvis man har aktiviteter til den. --

Jeg lavede engang spor om i Holbæk, uden problemer (selvom spordatabasen skulle være kaput!), jeg lavede signaler overalt i Danmark, og så ryger alt ud, fordi spordatabasen ikke vil opføre sig ordentligt.

Måske jeg lige skulle lære at lægge spor, og så lige demonstrere at man sagtens kan bygge nye spor på Denmark1b? -- Nå, pyt, denmark1b er teknisk bedre end alt andet, men udseende-mæssigt under andre. Så er det jo smag og behag hvad man går efter.

Jeg kan slet ikke genkende alle de problemer erich siger, men jeg kan genkende store problemer med de nye signaler på feks denmark2000 og SDK2. -- men smag og behag. - Jeg beholder Denmark1b, som jeg kan genkende i hovedstadsområdet, og laver aktiviteter til den fortsat. Så må folk bare ha Denmark1b hjemme på deres pc. (og så er det nu de skal skynde sig at hente den, mens den er her). Uhygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Antal indlæg: 1344
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:

Skrevet af knudbe, 3/9-2005 00:34 (#23)

Denmark2000 indeholder jo kun hovedstrækningen Malmø-København-Odense-Fredericia samt den strækning der ellers dækkes af SDK.
Alle regionalstrækningerne Roskilde-Holbæk-Kalundborg, Ringsted-Næstved-Vordingborg-Nykøbing og Roskilde-Køge-Næstved er der slet ikke og det er heller ikke muligt at køre København-Århus.

Når det er sagt, så vil jeg da lige sige at det jeg har set af og kørt på Denmark2000 er ganske flot, men stræklningsmæssigt så er den slet ikke klar til at erstatte Denmark 1.0b endnu.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af jraaby, 3/9-2005 01:19 (#24)

Just a little comment from me...
I did have problems making activities with Denmark 1b., and I can understand why Erich doesn't want it anymore. DK2000 looks much better - remember, that it is only electric tracks, so the overhead wires are visible/positioned where you can see them. Denmark 1b. was good before DK2000, but some areas missed scenery etc., and track wasn't all accurate - maybe someone could rebuild the tracks, but it would take a lot of work...
I do miss Århus - Fredericia and Ringsted - Næstved for activities. Maybe Ringsted - Næstved could be added to Lollandsbanen? Århus - Fredericia could be added to NDK if Henrik Fredborg ever decided to take up route building again (or someone else could build it and make a patch?)
Denmark 1b misses Kolding - Padborg, Lille Syd, Langaa - Aalborg/Frederikshavn and Avedovre - Køge, so it is not that complete really...

Also remember that we have lots of new Simulators coming in the next 2 years, and it will be easier to make routes. I don't mind waiting for Rail Simulator (Kuju) or any other train-sim to have a Denmark route. Kuju have built the Route Editor into the driving module, so scenery can be added/altered/removed 'on the fly'. Routes could be built much faster...
Brugers avatar
jraaby

Erfaren bruger

Antal indlæg: 888
Alder: 36
Status:

Skrevet af knudbe, 3/9-2005 01:27 (#25)

Jeg er godt klar over at Denmark 1b ikke er komplet, men stadig langt mere komplet end DK2000.

Men det er heller ikke en kritik af DK2000. Jeg vil blot præcisere, at der i øjeblikket ikke er et reelt alternativ til Denmark 1b, og jeg tvivler på at DK2000 vil blive et alternativ. Jeg mener at der er plads til begge ruter og at de hver især opfylder et tilstedeværende behov.

Det er også rigtigt at der kan være problemer med at lave aktiviteter på Denmark 1b, men det kan der da også være på SDK og mange andre ruter. Det behøver ikke at betyde at man ikke kan lave aktiviteter, men bare at man nogen gange må udtænke en aktivitet på en anden måde end man oprindeligt have tænkt. Det er ikke en fejl, det er en udfordring Smile
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af KimEast, 3/9-2005 01:54 (#26)

Hej alle! en kærlig signal-teknisk hånd til Denmark2000 ville få den et par point op på MIN skala, og ligge side om side med Denmark1b. (Og hvis jeg var rutebygger, kunne jeg da sagtens få Denmark1b gå til Lunderskov feks. eller længere). Hvis databasen tillader det altså *GG* Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af Ghosttrain, 3/9-2005 08:44 (#27)

Drop det Kim, du får ikke lov til at lave noget andet end til dit eget private brug på DK2000 alligevel
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Antal indlæg: 3395
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

Skrevet af KimEast, 3/9-2005 13:53 (#28)

Tja, Erich, inden jeg helt smutter ud, for nu gider jeg sgu egentligt ikke dette cirkus mere, så kunne du da ha fortalt mig, inden jeg brugte al den tid på Denmark1b, at den VAR dødsdømt, og jeg kunne spare alle mine forbedringer dengang. -- KimE--
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af KimS., 3/9-2005 14:12 (#29)

Hold nu op i to. Jeg ved ikke hvad I har indbyrdes og det rager også mig, men var det ikke bedre at
samarbejde, i stedet for at mundhugges.
Erich har lavet et stort arbejde med at bygge ruten og KimE et lige så stort, med at få alle signalerne
til at virke, som de skal. Det er f.eks. den eneste rute jeg kan bruge, til at teste signalinstrumenterne på.

Jeg vil godt forstå jer begge, men kan der ikke laves et kompromis ? Lad DK1b forsat ligge til DL, så vil
de fleste være glade.
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Antal indlæg: 999
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 79
Status:

Skrevet af BlackChart, 3/9-2005 15:04 (#30)

Synes også den diskutiono burde droppes fra det åbne forum...

Andre brugere kan ikke være tjent med at se den diskution fortsætte...Erichs beslutning er den gældende og eneste der har ret til at ændre den er Erich selv...Og så er den skid ikke længere!
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Antal indlæg: 3322
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

Spring til debat:
Lignende emner