Forum » Microsoft Train Simulator » Materiel
Nye ting

Udskriv debat

Nye ting
Skrevet af , 4/4-2005 23:34 (#21)

MÃ¥ jeg lige sige noget.

Disse banner, er ikke reklamefinanseret.
Jeg får ingen indtægter ind til http://www.gipper.dk jeg betaler selv alt til siden, og det er både for plads og det hele. Ja det kunne da være rart hvis nogen vil give noget, men det er der alså ikke, og jeg vil ikke gøre dig ked af hvad jeg betaler om året, men det er alså ikke pebernødder.
Jeg kan godt forstå dig Knudbe, men jeg er alså ikke den store nørd, hvad angår programering, og hvis noget kun ligger på min side, som andre kan bruge, prøver jeg bare af venlighed at sige det til dem som kunne have interresse, ikke andet.
Jeg vil ikke starte en diskution, bare sige, at de mange penge siden koster, er for egne penge, og ja det kan virke tosset, men sådan er det nu engang. Jeg kan sige at pladsen koster penge.
Men lad os da stadig være venner, alt andet vil da være tosset..........
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

SV: Nye ting
Skrevet af knudbe, 4/4-2005 23:46 (#22)

Hej Per

gippermand skrev: Men lad os da stadig være venner, alt andet vil da være tosset..........

Som jeg sagde, det er IKKE møntet direkte på dig, men blot det principielle ganske som også det Kim har nævnt. Hvis det havde været enhver anden ville min mening om dette være helt den samme.

Rent egoistisk - og kortsigtet - så er jeg da glad for at du fortæller at der er kommet nye og spændende. Men hvis jeg tager brillerne på hvor jeg ser lidt mere langsigtet og med et tog-sim.dk-samfundssind, så kan man ikke komme uden om at der er tale om en konkurrerende virksomhed.

Men jeg håber da selvfølgelig at vi stadig kan være venner på trods af at vi har forskellige meninger - eller måske netop derfor Wink
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af Ricemann, 5/4-2005 04:36 (#23)

knudbe skrev:
Den konkurrerende site sikrer sig en masse af det vi gerne vil have, og sikrer sig at der kun gives tilladelser til at det kan downloades på denne site - og ingen andre. Dette sikrer et vist stabilt besøg fra brugere der vil downloade, og for bannerannoncørerne er det jo det de gerne vil have så der er så mange der ser deres annoncer som muligt.

Hej.

Nu vil jeg lige ha lov til at komme med min mening..... Jeg har lavet diverse ting som er lagt til download på gipper.dk et godt eksemple er troljerne... Per forspurgte mig på et tidlig tidspunkt om han måtte få dem til at ligge på hans side hvilket jeg gav ham lov til. og hvis du læser mine "read me" filer rigtigt så vil du også kunne læse at der står ordret: Denne pakke må kun distribueres efter min tilladelse, ønskes modelen hostes på andre sider, kontakt mig da venligst via mail. men så længe jeg ikke har fået nogen forspørelse på nogen host til andre sider, så opfatter jeg det som at der ikke er interesse for det.... Og det skal slet ikke opfattes som at Per har eneret på mine ting, for alle kan få lov til at have mine ting til at ligge på deres sider. Grin

Men på spørgsmålet om at Per eller en anden skal have lov til at reklamere på disse sider eller andre kan aldrig blive mit problem og heller ikke noget jeg skal tage stilling til.... for efter min mening er der kun en der kan afgøre dette, og det er vores kære Webmaster.

Nu kan det godt være at jeg bliver irettesat og alt mulig andet...... Men jeg syndes sku at det her er en gang flueknepperi. at man gider og bruge tid på om den 'ene' må det og den 'anden' må det. :evil:

Husk på at der er kun en der har den endelige beslutning i disse sager og han har ikke givet sin mening til kende i nu.
Brugers avatar
Ricemann

Meget øvet

Antal indlæg: 372
Bopæl: I huset imellem sporet og slottet.
Alder: 49
Status:

Venlig Hilsen Ricemann

Skrevet af , 5/4-2005 10:12 (#24)

knudbe - der kommer altså stadig mange ting til denne side, og ja... jeg tror der er mange der er glade for det, men al ting kan ikke værer på en side... for så vil det hele blive alt for enformet.... jeg er personlig glad for man skal ind og finde tingene på forskellige sider, jeg ville synes det var kedeligt hvis der kun var en side...

jeg synes dette er ved af gå for langt... og jeg synes bare af man skulle have lov til af sige af den er på den og den side... og sådan er det....
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af 95mira, 5/4-2005 15:58 (#25)

Er det fordi http://www.gipper.dk er en "gratis-side," at der ikke må reklameres for den?
Mærkeligt! Shock
Brugers avatar
95mira

Ekspert

Antal indlæg: 1238
Alder: 35
Status:

MVH
Mikkel

Skrevet af knudbe, 5/4-2005 19:44 (#26)

Til Ricemanns & 95miras bemærkninger:
Mine udtalelser er alene af principiel karakter og ikke rettet præcis mod gipper.dk

Til lp2s bemærkning:
Jeg har ikke skrevet at tingene kun skal ligge på tog-sim.dk men blot at jeg tilslutter mig det principiele synspunkt omkring annoncering som blev fremsat af en anden bruger. Som sagt principielt og derfor hverken rettet specifickt mod gipper.dk og tog-sim.dk
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af Ricemann, 5/4-2005 20:01 (#27)

Det kan godt være at det ikke skal lyde som nogen hetz imod gippers side men jeg syndes bare at diskutionen blev drejet derover imod.... Min personlige mening er at hvis der er en/nogen som har noget imod at der er nogen reklamere med hvad de har til download, så må de gå til webmaster eller moderator med deres synspunkt i stedet for at der skal laves en større åben debat ud af det, og at folk går hen og bliver uvenner.....

Jeg syndes bare at det her er ved at køre helt af sporet! også er mit sidste ord sagt i den sag.
Brugers avatar
Ricemann

Meget øvet

Antal indlæg: 372
Bopæl: I huset imellem sporet og slottet.
Alder: 49
Status:

Venlig Hilsen Ricemann

Skrevet af Jørgensen, 6/4-2005 21:39 (#28)

Knudbe: Jeg tror, der er tre-fire ting, du måske ikke helt har taget højde for:

- Der er også bannerreklamer på denne side. De er der næppe for Blackcharts fornøjelses skyld, men fordi de et eller andet sted i systemet medbringer til at nedbringe nogle omkostninger.

- Det er fint, at du betaler til denne side. Men alle kan downloade frit fra siden. I, der betaler, kan så bare gøre det hurtigere, men vi andre kan altså også.

- Siden her blev oprettet, mens salig http://www.train-sim.dk , der hidtil havde været den danske hovedside, endnu var aktiv. Nærværende side er altså også startet som en konkurrent. Så du har ikke noget at lade Gipper eller andre høre i så henseende. Tværtimod tog Gippermand faktisk det forståelige initiativ at oprette en side, som alle kunne downloade frit fra uden krav om medlemsskaber - et krav der endnu gjaldt her, da han side startede.

Med venlige påpegende hilsner
Leif Jørgensen
Brugers avatar
Jørgensen

Meget øvet

Antal indlæg: 381
Bopæl: København Ø.
Alder: 42
Status:

Skrevet af knudbe, 6/4-2005 22:50 (#29)

Hej Jørgensen,
Joh jeg har skam taget højde for de ting.

Bannerannoncerne er der fordi BlackChart har valgt at de skal være der. De er - som du påpeger - muligvis med til at nedbringe omkostningerne, hvorimod annoncer som indlæg i debatforum ikke nedbringer omkostningerne, tværtimod.

Det er korrekt at alle kan downloade fra tog-sim.dk men det har for så vidt ikke noget med det første at gøre. Det er nemlig også noget at BlackChart selv har valgt.

Det tredje punkt kan jeg ikke se relevansen af? Jeg har ikke postuleret for eller imod konkurrence, men alene det principielle i at en konkurrerende site benytter en anden sites faciliteter til at tiltrække besøgende til eget site. Nu er jeg dog ikke så gammel i gårde indefor togsim så derfor kender jeg ikke forhistorien med train-sim.dk men hvis du med din bemærkning underforstået siger at BlackChart også benyttede train-sim.dk's faciliteter til - uden forudgående accept - at annoncere for tog-sim.dk så ville det også være en handling der går imod min opfattelse af hvad der er tilladeligt - rent principielt.

Og nu er jeg jo heller ikke helt alene om at have denne principielle holdning, og det var for så vidt heller ikke en debat der blev startet af mig. Jeg sanktionerede blot en udtalelse der blev fremsat af en anden bruger.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af Jørgensen, 7/4-2005 12:45 (#30)

Nu er det desværre ikke længere muligt at undersøge hvad, Blackchart skrev og ikke skrev i forummet på http://www.train-sim.dk (måske de ansvarlige fra dengang kan?). Jeg mener dog, at han skrev noget - alt andet ville da også være ulogisk. De fleste af de potentielle brugere for hans side kom på http://www.train-sim.dk , så det var alt andet lige det mest logiske sted at gøre opmærksom på denne side. I øvrigt blev denne side netop oprettet som reaktion på, at forholdene på http://www.train-sim.dk var ved at køre helt af sporet (interne stridigheder i teamet bag og udefrakommende ballademagere).

Men ingen kan kende alle sider og ikke alle kan lide hinanden. Begge dele fører til oprettelse af nye sider. Det første fordi bagmændene ikke ved, at emnet er dækket af andre - noget der ellers kunne afværgres ved lidt logisk research. Det andet som en simpel reaktion. Men uanset om begrundelsen er den ene eller den anden eller en helt tredie, så må man reklamere for at få trafik til sin side. Og her rækker et link på diverse links-sider ikke. Så når en webmaster færdes i et andet forum, sætter han/hun dels et link i sin signatur og henviser dels i diverse indlæg. Flere brugere her oplyser jo løbende om opdateringer på deres respektive sider. Nogle betragter det som uvedkommende - andre som en udmærket service.

Og lige for en ordens skyld hvis nogle læsere skulle have en god hukommelse: Nej jeg har ikke glemt min modstand mod spredning over flere sider. Jeg bryder mig stadig ikke om det, men man må nu engang tilpasse sig situationen. Jeg har også måtte æde et par kameler undervejs, for det bliver man nu engang nød til, hvis man vil acepteres i en bredere kreds på Internettet.

Med venlige spredende og samlende hilsner
Leif Jørgensen
Brugers avatar
Jørgensen

Meget øvet

Antal indlæg: 381
Bopæl: København Ø.
Alder: 42
Status:

Skrevet af 95mira, 7/4-2005 17:56 (#31)

Hvorfor er det lige præcis Gipper det går ud over! Har du noget i Gipper knudbe? Jeg ved godt du har sagt et par gange at det ikke er et personangreb på Gipper. Men det virker mærkeligt at det altid er Gipper det går udover... Hvis du kigger i folks signatur, så ser du tit at folk reklamerer for deres egen hjemmeside.. Men det er åbenbart kun Gipper der skal ha møgfald for det?
Brugers avatar
95mira

Ekspert

Antal indlæg: 1238
Alder: 35
Status:

MVH
Mikkel

Skrevet af , 17/4-2005 13:10 (#32)

Hejsa.
Jeg har lavet en ny signering, så jeg håber at den er bedre gennemskuelig at se på SmileSmileSmile
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Jeg man mangler ting til IC 821 - Helgoland-Esbjerg Materiel 15 27-07-2021 14:04
Til retning af danske ting Generelt 1 17-08-2012 14:25
Diverse ting sælges Sælges 5 11-12-2009 23:43
Smart ting søges Andet 12 12-08-2009 03:01
FAQ til RailWorks - anvendelse af "ting" fra RS Andet 1 05-07-2009 14:22
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: