Forum » Microsoft Train Simulator » Materiel
Öresundstog til MSTS

Udskriv debat

Öresundstog til MSTS
Skrevet af Thomas_, 26/2-2005 12:31 (#21)

BlackChart skrev: Kan du så selv se jeg havde ret i det jeg skrev igår, om at folk LANGT hellere vil have en korrekt model, Thomas... Wink

Jeg vil sige det sådan at jeg vil vente med at udgive det IR4 repaint jeg har, og så lige se tiden an med hvordan det her udvikler sig Smile

Jeg er også frisk på at smide en 20'er hvis det bliver prisen...

Hvilke IR4 varianter mangler ? Vi har da lavet alle 4 til TRS, har vi ikke også det til MSTS ?

Med Venlig Hilsen
Thomas H.
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert

Antal indlæg: 1877
Alder: 43
Status:

SV: Öresundstog til MSTS
Skrevet af 95mira, 26/2-2005 12:31 (#22)

BlackChart skrev: eWire accepterer Visa Electron, og det er et fact...Jeg har selv kun Visa Electron, men det fungerer fint ved handel over nettet, bare de tager Visa...
Kigger du på http://www.ewire.dk kan du se at de også tager Visa Electron Smile

Det skulle du aldrig have sagt.. Nu er jeg da fattig i morgen tidlig :lol:
Brugers avatar
95mira

Ekspert

Antal indlæg: 1238
Alder: 35
Status:

MVH
Mikkel

Skrevet af BlackChart, 26/2-2005 12:34 (#23)

Har du ikke læst de papirer du skriver under på når du får det??

I mine papirer stod der at ved handel i udlandet fungerer det som et almindeligt Visa kort...
Det testede jeg kort tid efter jeg fik det, og ja...Det virkede over internettet desuden virkede det også som almindelig Visa i de fleste danske forretninger hvis man brugte det over nettet Smile Jeg mener at jeg har fundet enkelte danske sites der ikke modtog det tiltrods for at de tog Visa...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Antal indlæg: 3322
Bopæl: Skanderborg
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

Skrevet af AndreasM, 26/2-2005 12:43 (#24)

Nu vil jeg da lige blande mig, selvom mit gamle mavesure korpus havde bildt mig ind at jeg ikke brugte siden her mere... Men det jo "mit" tog vi snakker om, så.... Grin

Mikkel skrev: Jeg betaler ikke da jeg syntes det er dybt godnat at betale får at få et tog man kan hente til
Trainz men til MST ska vi betale ja jeg betaler ikke så nøjes jeg med min ellers nydelig med de fejl den har

Det er helt iorden Mikkel, og var jo også hele ideen i sådan en tråd her, at lodde stemningen. Jeg accepterer fuldt ud at du har den mening, men synes du skal have forklaringen også, da det tit er lidt nemmere at sætte tingene i perspektiv når man kender hele sandheden. For at citere Morten: (ja, det sagde mit mavesure korpus også at jeg aldrig ville gøre igen, men nu gør jeg det altså, håber du kan tage det BC Wink )

BlackChart skrev: I have the second generation s-tog ready for export to Trainz, the only things that stops me is that I know nothing about exporting to Trainz and due to the fact that I can't download any Danish layouts to use the s-tog on I don't even want to take the time to learn the way of exporting to Trainz...

Jeg kan følge Morten 110% i det han skriver der, og hvorfor? Fordi jeg selv har det på samme måde bare omvendt. Selvfølgelig ikke fordi der mangler ruter til msts, men mit punkt er bare at jeg ingen fremtid ser i MSTS. Og for mig er "guleroden" ikke at der kommer ruter, men tilgengæld kunne en gulerod for mig være en lille økonomisk gevinst. Så ser jeg pludselig et perspektiv i at exportere til MSTS som ellers ikke interesserer mig på nogen måde. Se det som en betaling for "konverteringen", ikke for selve toget om du vil...

Frankenstein skrev: Helt Fair, er der så samtidigt chncer for at andre TRS modeller som i har vist også kan konverteres til MSTS på denne måde ?

Vil personligt hverken love eller afvise noget, blot sige at hvis et "pilotprojekt" som dette går godt kan det da ikke lægge op til andet end at man forsøger sig igen. Smile

Venlig Hilsen
Andreas "Halalko" Møller
Brugers avatar
AndreasM

Erfaren bruger

Antal indlæg: 681
Bopæl: Brønshøj
Status:

Skrevet af amh, 26/2-2005 13:46 (#25)

Hov hov! 95mira, du har glemt DanskeBank`s Maestro kort, det kan du bruge på mange forskellige hjemmesider til at købe ting for, ligsom en Dankort Wink Det samme gæler Visa Electron Wink Jeg har da benyttet mig af online handel med mit Maestro kort Wink
Brugers avatar
amh

Meget øvet

Antal indlæg: 437
Bopæl: Roskilde
Alder: 36
Status:

Skrevet af , 26/2-2005 16:27 (#26)

Jeg kan ikke se glæden ved at penge skal skille folk, så der er klasse 1 og klasse 2 mennesker,
hvorfor skal der penge til, er i fattige, eller gider i bare ikke at glæde andre med det i laver.
Prisen er nok billig, men ganger man det med antallet, så er det mange, og så er det skattefrit.
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

Skrevet af Spor1, 26/2-2005 16:55 (#27)

Hi Thomas H.

Well I see....

See Thomas DSB DT Models are good and well designed models and I think you and your team spend a lot of time doing them.
I followed the discussion about remodeling and repainting.
For me as an activity builder it is nice to have such a pool of different material.
Here in germany it's almost a problem with payware and freeware models.
Some activities are made with both of it and this splits the community in 2 parts.
All danish models up to now are free for downloading and repainting.
If your team decides to take money even for converting models from Trainz to MSTS the converted model will turn to payware.
And what about the distribution rules ???

Indeed it's a clever marketing idea to take money for converting models but we both know that a well constucted model with a good 3D programm only need 1 or 2 freeware addons for making it to MSTS and Trainz both.
And this is not your and your teams know how.

I think DSB DT (trainz4you) has a sole name in the trainsim world.
You are known worldwide with your good models.

And as I said.
If you look after fast money it's better to join distribution groups.

For me it would be nice if the train could also come out free cause I wouln't have trouble to sort the material to free and pay.

So what is the price then for turning it into a freeware model Angry Angry

Best Regards
Sven (spor1)
Brugers avatar
Spor1

Meget øvet

Antal indlæg: 337
Bopæl: Frankfurt (Main)/Tyskland
Alder: 52
Status:

Skrevet af , 26/2-2005 17:13 (#28)

hmm... hvorfor laves der bare ikke en payware og en freeware?? godt nok er det ikke de rigtig modeler.... men jeg kom til lige til af tænke over hvad Sven (spor1) sagde.... og det er jo rigtig.....

så vil det jo værer sådan af hvis nogen lavet en Aktivitet med den.... er dem der virkelig ikke ønsker af kører den aktivitet de ville ikke kunne fordi... ( så koster det penge ) og der er nogen som ikke ønsker af købe toget.... men bare gerne ville kunne hente det og så kører aktiviteten...

så det er på en måde rigtig hvad spor1 siger.... for så bliver der først rigtig "problemer" ved af der lige pludselig er som Gippermand siger 2 klasser af personer... nogen der ikke ønsker af købe tingene.... og så er der dem der gerne ville...

hvad bliver det næste?....

To klasser af Aktiviteter?
To klasser af grupper?

jeg spørger bare?
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af 95mira, 26/2-2005 17:46 (#29)

Sålænge det kun drejer sig om et tog, synes jeg ikke problemerne er store... Det handler bare om at aktivitetsbyggerne lavet to aktiviteter.. En med det rigtige ET og en med IC3 eller IR4 i stedet for.
Brugers avatar
95mira

Ekspert

Antal indlæg: 1238
Alder: 35
Status:

MVH
Mikkel

Skrevet af , 26/2-2005 17:57 (#30)

ja okay.... men hvis det er en vedvarene ting... så kan der komme problemer
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af Henrik_F, 26/2-2005 18:10 (#31)

Så længe der skrives i aktivitetens readme at der benyttes payware, så er det jo ikke noget problem, synes jeg. Det gør de f.eks. for det meste på the-train.de's aktiviteter og dem kan man så bare fravælge. Desuden er det allerede svært nok at finde rundt i alt det materiel og vide hvad man har og hvad der skal downloades for at få en aktivitet til at virek.

Jeg har principielt ikke noget imod at folk tager penge for deres arbejde, for jeg ved af erfaring hvor lang tid det tager at lave sådan en model. Så hvis nogen mener at der er et marked for det i Danmark så er det da ok med mig. Jeg ville dog forvente en noget højere kvalitet generelt for et payware tog og også support og updates, hvis noget ikke virker korrekt.
Brugers avatar
Henrik_F

Lidt øvet

Antal indlæg: 47
Bopæl: Aalborg
Status:

---
Henrik Fredborg
---

Skrevet af Ghosttrain, 26/2-2005 18:39 (#32)

Jeg kan slet ikke se hvad problemet skal være med Paywaretog så længe der bare som Henrik F skriver, bliver gjort opmærksom på at et paywaretog blive brugt i aktivitet. 1. og 2. klasses mennesker som gippermand skriver ? Hvordan det, er jeg da 2. klasses menneske fordi jeg f.eks ikke køber German Railrods eller Pro Train, det er jog også payware med payware udstyr som der laves freeware aktiviter til. Tag bare Train Artisian, hvis man vil køre med deres gode modeller må man da også betale for dem.
Jeg synes personligt at det er en god og sund ide at få nogle højkvalitets paywaretog herhjemme, og hvis man ikke vil betale for dem, kan man jo bare lade være, der er ingen tvang. Og jeg kan da heller ikke forestille mig at der er nogen der kan være misundelige over at et par dygtige gutter gerne vil tjene lidt på deres arbejde, eller er der ? De bruger jo mange hundrede timer på en enkelt model, og kvaliteten plejer at være derefter. Så kom bare igang, jeg betaler gerne uanset om der er noge er brokker sig eller ej Grin
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Antal indlæg: 3395
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

Skrevet af , 26/2-2005 18:51 (#33)

jaja... men nu siger jeg heller ikke det er nogen dum ide..... for jeg vil højest sandsynligt selv betale.. men det er kun op til en hvis grænse jeg nok betaler....
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af Mikkel, 26/2-2005 19:26 (#34)

Nej men der jo ingen der Tvinger dem til det jeg køre MSTS som hobby når jeg lægger nogle skinner på min modelbane eller køre en tur sender Fks. HobbyTrade ikke en regning fordig jeg har kort en tur med en Me som de har lavet nej jeg går ind for Freewaye
Brugers avatar
Mikkel

Erfaren bruger

Antal indlæg: 844
Bopæl: langeland
Alder: 32
Status:

Jeg er blå til jeg dør!

Skrevet af Ghosttrain, 26/2-2005 19:57 (#35)

Du har måske fået din modelbane gratis Mikkel, hvis du ikke har det, er det jo også payware ikkesandt ? Og hvad er forskellen ? Og bare fordi der er nogle der har som hobby at bygge tog til div. Simualtorer, hvem siger så at det skal være gratis ? Det svarer jo til at du går ud og køber et startsæt til f.eks Märklin for derfeter at gå ind i den samme forretning igen og forlange at få at hvad der er lavet af udstyr til Märkling gratis. Samtidigt har man et godt gammelt ordsprog her i Danmark, du har måske hørt det før ? Hvis man vil nyde, må man også yde. Grin
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Antal indlæg: 3395
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

Skrevet af AndreasM, 26/2-2005 20:19 (#36)

gippermand skrev: Prisen er nok billig, men ganger man det med antallet, så er det mange, og så er det skattefrit.

Det første gider jeg egentlig ikke diskutere, det var på ingen måde pointen med denne tråd. Tilgengæld vil jeg gerne spørge hvordan du har fået det sidste fra? Her i Danmark har vi et skattesystem, der fungerer sådan, at noget indkomst bliver rapporteret automatisk til ToldSkat, andet gør ikke. Det der ikke gør skal man så selv indrapportere til dem, og man vil herefter skulle indbetale skat af det man har indrapporteret udfra ens fradrag og andre omstændigheder. Penge du har tjent på noget digitalt er absolut ikke skattefri.! Wink
Brugers avatar
AndreasM

Erfaren bruger

Antal indlæg: 681
Bopæl: Brønshøj
Status:

Skrevet af morti, 26/2-2005 20:30 (#37)

Hej.

Jeg er kun 15, og har derfor ikke noget kort at betale med. Betyder det så, at jeg ikke kan få øresundstoget til MSTS?

Hilsen Morti.
Brugers avatar
morti

Erfaren bruger

Antal indlæg: 536
Bopæl: Nykøbing M.
Alder: 34
Status:

Morten Aagaard
MSN/Mail: aagaard99@hotmail.com

Skrevet af BlackChart, 26/2-2005 20:55 (#38)

togbilleder.dk skrev:
95mira skrev: Hej Thomas

For os unge uden særlige kreditkort udover Visa Electron ville bankoverførsel nok være at foretrække, i det de fleste betalingsprogrammer ikke accepterer Visa Electron.

Den er vi helt med på, og også med som en mulighed Smile

Med Venlig Hilsen
Thomas H.

Tror lige du skulle læse hele tråden igennem, Morti Wink
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Antal indlæg: 3322
Bopæl: Skanderborg
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

Skrevet af morti, 26/2-2005 20:59 (#39)

Tak for svaret. Jeg havde læst tråden igennem, men jeg må have overset det. Kan man godt allerede købe toget?

Hilsen Morti.
Brugers avatar
morti

Erfaren bruger

Antal indlæg: 536
Bopæl: Nykøbing M.
Alder: 34
Status:

Morten Aagaard
MSN/Mail: aagaard99@hotmail.com

Skrevet af caa, 26/2-2005 22:17 (#40)

Min holdning til dette her er, at de personer der laver disse toge må da selv bestemme hvordan de lægger det ud til dl. og hvis man er så utilfreds så må man jo selv prøve at lave nogle toge selv.
At så hovede parten af togene der bliver lavet ligger til fri dl. er jo kun godt for alle.
Så derfor skal man jo nok lægge stilen lidt om og glæde sig over dem der gider bruge en masse tid på at lave nye toge og ruter samt aktiviteter, i stedet for at brokke sig så meget. Hilsen Caa Smile Smile
Brugers avatar
caa

Meget øvet

Antal indlæg: 398
Alder: 53
Status:

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hvor kan jeg finde MSTS (uden for internettet) Andet 9 16-04-2014 18:15
MSTS fejler ved opstart Generelt 2 26-12-2013 01:37
gr & protrain addons til Msts Sælges 2 25-05-2013 13:32