Forum » Microsoft Train Simulator » Andet
Ka ikke installere MTS på min nye computer

Udskriv debat

Ka ikke installere MTS pÃ¥ min nye computer
Skrevet af BlackChart, 16/2-2005 23:22 (#21)

Jeg gav dig et link i en tidligere post...Men de påvirker ydelsen på grafikkortet...
Med et ATI kort vil du endda kunne mærke en tydelig forbedring af ydelsen...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Antal indlæg: 3322
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

SV: Ka ikke installere MTS på min nye computer
Skrevet af BlackChart, 16/2-2005 23:23 (#22)

Tvivler på at det hjælper at underclocke den...Jeg er stadig overbevist om at det er driver-related...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin

Skrevet af BlackChart, 16/2-2005 23:24 (#23)

Og som det også er bevist med nyeste nVidia driver er det ikke altid en fordel at have nyeste drivere...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin

Skrevet af Holbrook, 16/2-2005 23:32 (#24)

Du kunne prøve, at installere den på en anden computer og så ligge den over på en ekstern harddisk og over på din nye computer.
Brugers avatar
Holbrook

Ekspert

Antal indlæg: 1657
Bopæl: Ballerup
Alder: 37
Status:

Hilsen Bjarke Hvass
www.holbrook.dk

Skrevet af BlackChart, 16/2-2005 23:36 (#25)

Så vil han mangle alle nøglerne i registrerings databasen, og vil kunne opleve en masse underlige fejl...

Det er i det hele taget en meget dårlig ide at flytte rundt på noget installeret uden at afinstallere det og installere det på den nye plads...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin

Skrevet af Loke, 17/2-2005 01:57 (#26)

Nu har jeg prøvet, appropro, dette problem, tidligere at køre "spil o.a." . som ikke skulle kunne køre på min PC med "WIN XP",
og det er så uanset størrelse og ydelse på computeren.
Jeg har prøvet at køre spil/programmer, beregnet til win 3.xx og derefter.. og fået det til at virke.
Det jeg kunne forestille mig var, at du/man ( "under" kompabelitet..... ) ,
e.v.t. satte programmet til at skulle køre som f.eks. "win XX eller andet"....... :top:

Blot et foreslag, som nok ikke "vil" virke alligevel, :roll: men man kunne da prøve............. Angry eller hvad Angry

Blot min mening om dette, da det lyder som om at den "PC" , enten er ude af control/eller at den er "kaput"....... Shockops:
Brugers avatar
Loke

Erfaren bruger

Antal indlæg: 574
Bopæl: Vestjylland
Alder: 70
Status:

M.v.h. Loke Freelance Rutebuilder

Skrevet af jorgenandersen, 17/2-2005 04:30 (#27)

Her er det nok værd at huske at da MSTS kom ud, var W98 det nyeste.... Lokes råd er værd at pröve. Video drivere er også et forsög værd, men tag backups!!!! Jeg har set et enkelt spil der IKKE vil köre under XP i nogen form og kompatibilitet, Jane's Fleet Command, men det er den version af Installshield spillet anvender der ikke vil köre under noget NT-lignende OS.

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger

Antal indlæg: 736
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 77
Status:

Skrevet af Ghosttrain, 17/2-2005 09:08 (#28)

Hej igen
Jeg lagde mærke til at du skrev at du brugte DVD-læser og DVD-brænder, er disse fabriksnye ? Hvis de er det, kan det måske være dem som er problemet. Jeg har set det på mit job for nyligt.
Et stykke database programmel kunne ikke installeres på vores nye PC'er fra fejlfrie original CD'er. Vi troede også først at der var fejl på enten CD'erne eller de nye PC'er. Så vi prøvede at mappe et netværksdrev ( En gammel CD-afspiller i en ældre PC ) og så køre installationen derfra, og vips, så kørte installationen helt normalt. Så der er en lille mulighed for at det er dine evt. nye drev der laver noget ballade. Hvis det er "Genbrugsdrev" du har siddende i din nye PC, er det muligt at selve drevene måske skal renses.

Og så var de lige noget der slog mig ( Av Shock) Prøv at starte installationen af MSTS igen. Når den så går i stå, prøv at trykke Ctrl + Esc så du får dit skrivebord frem. Det er muligt at det popupbillede der giver dig alle valgmulighederne under installationen ikke popper up øverst som det skal, men istedet gemmer sig under forsidebilledet. Når jeg installerer min Norton antivirus på min PC med Win XP Sp1 eller Sp2 laver den nøjatigt samme nummer, og det ser ud som om at installationen er gået i stå.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Antal indlæg: 3395
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

Skrevet af Ufoen, 17/2-2005 16:48 (#29)

Hej Frankenstein, du du forslår har jeg prøvet, jo det er en fabriks ny DVD brænder, samt ny DVD læser jeg har installeret, kan ikke rigtig forstå at du mener at det kan være problemet, som tidligere beskrevet har jeg ikke haft problemer med at installere alt det øvrige, har også kigget om det skulle gemme sig under forsidebilledet!!!
Har også prøvet at installere det fra mit externe USB CD drev, som er af lidt ældre dato, uden resultat!
Som sagt er der intet i vejen med det øvrige hardware, alt som jeg havde på den gamle køre mere end perfekt, har ikke pålevet systemnedbrud, ellet at andre programmer fryser, eller nogen fejlmeddelser, jo, kun med en forældet driver til mit kabelmodem som nu også er løst!!
Vil muligvis prøve at sætte CPU speeden ned, og se om det hjælper!!!
MSTS Cderne fejler heller ikke noget, da jeg altid passer på dem, de køre fint på en gamle maskine, kan som tidligere beskrevet god læse indholdet af CDerne, og også kopire filerne over på HDen uden problemer på det nye!!
Mit system har heller ikke AGP slot, men det nye standart for grafikkort, husker ikke hvad det hedder, men det skulle være betydlig hurtigere en det efterhånden forældet AGP slot!!
Mit nye motherboard er det nye ASUS P5GD2 Premium Socket 775!

Det eneste jeg har tilbage fra den gamle maskine er lydkortet som sidder i et PCI slot!

Her en kort beskrivelse af mit board!!
The P5GD2 Premium is a total solution for the Intel 915P chipset. Create a wireless home network, build servers and workstations with triple RAID data security, and enjoy dual-Gbit Ethernet high data throughput with this all-new motherboard. It also supports LGA 775 CPU, dual-channel DDR 2, PCI Express x16 graphics, Serial ATA and IEEE 1394b

CPUen: Intel Pentium 4 570J 3.8 GHz / 800 MHz
Brugers avatar
Ufoen

Lidt øvet

Antal indlæg: 41
Status:

Skrevet af BlackChart, 17/2-2005 18:11 (#30)

Har du porøvet, som også foreslået, at kopiere ALT indholdet fra CD'erne ind på harddisken og installere derfra??
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin

Skrevet af jorgenandersen, 18/2-2005 05:19 (#31)

Hej alle,

Jeg mener at have læst at Mortens råd er afprövet tidligere. Men her er et nyt: du siger, Ufo, at CD'erne virker på din gamle maskine? Måske kan du imod gode ord og en lille betaling få etableret et midlertidigt netværk med din gamle maskine i. Så gör du som Erich siger, map fra din nye maskine til den gamle maskines CD-drev, og installer derfra. Det lyder som om du har en meget hjælpsom forhandler, det kunne jo være han ville hjælpe lidt her. Hvis du gör netværket permanent, kunne du bruge den gamle maskine som print-server og aflaste det nye fartuhyre....

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger

Antal indlæg: 736
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 77
Status:

Skrevet af Ufoen, 18/2-2005 16:52 (#32)

Hej BlackChart, jo jeg har prøvet som du forslår at kopire CDeren over på HDen i en mappe, og køre installationen derfra, med samme resultat!

Hej jorgenandersen, jo, ville godt prøve som du forslår, men den gamle maskine er desvære solgt videre til en jeg kender!

HAR NU LØST PROBLEMET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Grin Grin

Signalet er give, NU KØRE TOGEN IGEN!!!!!! Grin Smile

Hvordan gjorde jeg tænker du nokAngry, det kommer her!!

Framgangsmåden. Jeg satte hastigheden på CPUen ned i BIOS, fra 3.8 til 2.4, startede win XP op!
Satte CDen i, og gjorde som jeg plejer når spillet skal installeres, valgte det drev hvor jeg vil have den hen på, klikke OK, OG SÅ KØRTE DET!
Efter den var færdig, lukke jeg systemet ned, og satte CPU speeden tilbage til 3.8 Ghz, og startede op igen, startede spillet, og det kørte bare, har sat ALT havd spillet kan trække af grafikindstillinger på 100%, og det glider bare, i en opløsning på 1024x1280 32 bit!
Har derefter uden problemer kunne installere Rhine Valley, og alle de andre baner, ryter, samt togsæt ind!
SÅ NU KØRE TOGET IGEN!!
Vil gerne takke jer alle sammen for god hjælp, det er dejligt at man kan hjælpe hinanden her!!!
MÃ¥ske det kan bruges hvis du/i selv kommer ud for noget ligende med noget nyt og kraftig maskinerri!!

Nu er der igen noget ved at køre tog, og ikke mindst at flyve på langfart igen, når alt fungere!!

Takker endnu en gang til jer alle!!!

Villy
Brugers avatar
Ufoen

Lidt øvet

Antal indlæg: 41
Status:

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Der er strøm i lokomotiverne, men de kører ikke Materiel 1 18-11-2017 20:28
Togmodeller virker ikke på mac Generelt 6 16-04-2016 17:16