Jeg har netop været udsat for nogle underlige signaler. Det drejer sig om to blokke før Roskilde, der vidste rødt (Første AM-signal vidste rødt uden hastighed ved siden af (Track Monitor)), næste signal var I-signalet til Roskilde der også vidste rødt.
Der var ingen tog foran mig og jeg kunne passere med brug af TAB. Ved I-signalet til Roskilde fik jeg dog 0 km/t hastighedsbegrænsning frem til midterste PU på perronen. Jeg har aldrig oplevet det før.
Skal jeg prøve at finde kordinaterne til dem, så de lige kan tjekkes igennem?
Tjalfe
Ekspert
Antal indlæg: 2073
Jeg har aldrig oplevet det før.
Men en lille rettelse til det jeg skrev: Første signal med fejl var slukket, ikke rødt. Det tændte da jeg passerede.
Tjalfe
Ekspert
Antal indlæg: 2073
Slukkede signaler, eller signaler der er røde i TM og ikke andre steder, er som regel udslag af manglende RAM !! Og/eller manglende CPU-kræfter. Simpelthen! Hvis de ikke er sat til at være slukkede i en aktivitet, og den maskine man er på er ved at få hjerteslag, så går der ged i signalerne. -- Hygge KimE --
Ram har jeg aldrig haft noget vrøvl med, men CPU måske nok. Den ligger tit højt.
Men i EC 35, som jeg testkørte da jeg bemærkede de døde/røde signaler er der ikke noget trafik omkring Roskilde i samme tidsrum som playertoget er der, og jeg bruger Train-Store.
Jamen jeg ER inde på noget af det rigtige, jeg arbejder med det hver dag, og når både CPU og RAM er ved at være oppe i det røde, ja så er signalerne IKKE oppe i det røde, men på det SORTE, nogengange kan man simpelthen se hvor LÆNGE de er om at skifte fra rødt til grønt..