andersj skrev: Nu mener jeg adgangen om eftermiddagen. (Det kan også være at du mener den)
Jamen tvivler på at der er nogen herinde, der lige gyldig hvor mange gange du spørger, kan give dig et 100 % sikkert svar på om den kører eftermiddagsafgangen på fx. torsdag eller fredag...
Denvar
Erfaren bruger
Antal indlæg: 944
Tilmeldt: 10/4-2004 Bopæl: Aalborg Alder: 35 Status:
Venlig hilsen
Dennis
Fotograf på: Transportgalleri.dk
Nej, men jeg spørger om der er nogle andre tog tillyst (uden passagere) med MG 04 for så kører det jo ikke. Men der er jo ikke nogen der ved om det kører lige indtil sidste øjeblik.
MG 04 kørte eftermiddagsafgangen i dag og her http://teamnordjylland.spaces.live.co...lderID=cns!519D4D3CAAAB4A53!126&_c11_PhotoAlbum_startingImageIndex=0&_c11_PhotoAlbum_commentsExpand=0&_c11_PhotoAlbum_addCommentExpand=0&_c11_PhotoAlbum_addCommentFocus=0&_c=PhotoAlbum er der nogle billeder fra Svenstrup. (Tryk på pilen på det første billed til du kommer hen til billederne fra 10/7 07)[/url]
tja IC4 var ikke ude at køre Torsdag og Fredag eftermiddag,
stod begge dage og ventede forgæves fruen var ikke glad...
men jeg fik ad nogle billeder fra Lindholm i onsdags...
stigc
Erfaren bruger
Antal indlæg: 680
Tilmeldt: 11/4-2004 Alder: 65 Status:
Er der nogen der ved hvilket togsæt det drejer sig om?? (Det der holdt i Padborg for et par måneder siden måske, det er jo hærget af "grafitti malerdræn")
Er der nogen der ved hvilket togsæt det drejer sig om?? (Det der holdt i Padborg for et par måneder siden måske, det er jo hærget af "grafitti malerdræn")
Men det er nu en skam at de ikke kører hele turen til Esbjerg.. Men det er klart at det ikke kan lade sig gøre, da Esbjerg er lige lovlig langt væk fra Århus, men det ville nu have været sjovt...
Jeg tænkte på, de fire Re-løb den skal køre kører alle ugens dage, skal MG'eren også det eller kører den kun mandag-fredag?
KH
Erfaren bruger
Antal indlæg: 586
Tilmeldt: 22/7-2007 Bopæl: Ishøj Alder: 38 Status:
__________________
Kaj A. Holdt
www.train-spotter.dk
Tror kun det er de løb der kørers man-fre da det vel skal være når der er teknikere op arbejde på værkstedet i Århus og der er der ikke i weekenden? ret mig lige hvis jeg er forkert på den, dem der ved bedre ;D
xCBdk
Meget øvet
Antal indlæg: 307
Tilmeldt: 10/7-2007 Alder: 34 Status:
I onsdags var Rasmus og Janus og jeg en tur ude og køre i IC4, og jeg må sige at det var en blandet oplevelse..
Generelt set ligger den godt i sporet og den virker behagelig at køre i, men jeg synes der kommer en del skinnestøj ind i kabinen og det generer faktisk ret meget.. Den er ikke så lydløs at køre som jeg havde forventet. Samtidig med, larmer airconditionen en del, hvilket går også hen og bliver en belastning i længden.. Det virker som om at aircondition kører på fuld knald, hvilket måske resulterede i at det næsten føltes som et frysehus der hvor vi sad.. :/ Jeg snakkede med en af værkstedsfolkene som var med toget, og han synes også at airconditionen larmede for meget, det var fejlmeldt, men han vidste ikke om det blev rettet.. :/
Hvad indretningen angår, synes jeg godt om designet i toget, og ideen med at dele vognene op i flere små områder er god, så man ikke har samme stor rums fornemmelse som ved IC3, det må også være med til at dæmpe støjen fra folk i toget. Sæderne er faktisk behagelige at sidde i, dog er det lidt ærgerligt de ikke kan lænes mere tilbage end de kan, og så synes jeg de har lavet en designbrøler med armlænene. Det er ikke muligt at vippe dem helt op og ind mellem sæderne, så de er faktisk lidt i vejen når man skal ud og ind af sædet ved vinduet.
Det værste ved det hele, var næsten når toget skulle sætte i gang. Motor og gearing er jo bygget op efter samme princip som de ombyggede IC3’er, og konceptet med en tørplade kobling og hurtige gearskift ved igangsætning tror jeg ikke er en god kombination. Det virkede i hvert fald ikke overbevisende.. Igangsætningen var meget rykkende og det virkede som om at motorerne slet ikke kunne finde ud af hvad de skulle gøre, når toget accelererede.. Det var først når man kom op i hastighed, og der var lidt længere mellem gearskiftene at det var bedre. Toget havde i øvrigt en god acceleration. En anden ting som skuffer mig en del, var når vi holdt stille og motorerne gik i tomgang. Det gav rystelser og vibrationer i hele toget. Det er mig en anelse uforståeligt at man ikke kan lave det lidt bedre end det. I moderne dieselbiler kan man hverken høre eller mærke dieselmotorerne når den går i tomgang. I mine øjne virker det billigt, når sådan noget som det ikke er bedre.
Det var mine ord om det.
Thomas_
Ekspert
Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004 Alder: 43 Status: