Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
Interregionaltogene (Kh-Ar)

Udskriv debat

  Interregionaltogene (Kh-Ar)
Skrevet af MSS, 26/6-2008 01:05 (#161)

AndreasM skrev:
Og hvor tror du jeg står henne når jeg skal afløse på et tog? Jeg oplever også togene fra perronen, også i hallen på hovedbanegården.

Det er måske faldet dig ind, at det handler om at det er subjektivt hvilke lyde der generer os som mennesker? Jeg synes at den mest generende lyd er den rungende (også oplevet fra perronen), "skriget" generer mig egentlig ikke synderligt.


Okay, godt ord igen.. Så må alle de mennesker der står og holder sig for ørerne, laver grimasser eller lignende blot tilhøre min "niche" Wink
Brugers avatar
MSS

Ekspert



Antal indlæg: 1908
Tilmeldt: 9/5-2005
Alder: 50
Status:

Mvh MSS
Ny fotoside: Mortens Jernbanefotos
i226.photobucket.com/albums/dd304/mschmidts/Bannere%20og%20avatarer/DB-97-2.jpg
 
Redigeret af , 26/6-2008 01:18


SV: Interregionaltogene (Kh-Ar)
Skrevet af MSS, 26/6-2008 01:14 (#162)

ThomasH skrev:
MSS skrev: Jeg forstår ved gud ikke hvorfor DSB ikke forlængst har forbudt den slags opbremsning sådanne steder, ærligt talt!


Når du nu er så klog, må du vel så også have en ide til hvordan man så skal bremse til perron eller signalet? Man må ikke bruge el bremsen, og du vil have luft bremsen forbudt.. = så er der ingen bremse tilbage..

og mellem os to, kan jeg afsløre at kapslen ud af vinduet i en snor ikke virker!


Haha -meget morsomt Wink
Hvorfor får i det pludseligt til at lyde som om at det er helt umuligt at lave en komfortabel og lydvag standsning?
Den foregår helt enkelt sådan her (hvis nogle skulle have glemt det Wink): langsom nedbremsning til man når en lav hastighed, stille og rolig trillen ind langs perronen og derefter aktivering af bremsen. Det giver et kortvarigt piv, der ikke kan sammenlignes med de lange skrige-sekvenser. Det har jeg da set massevis af gange, og det praktiseres stadig i stor stil...
Men som jeg allerede har skrevet en gang er det vel også et køreplans-problem, alting skal gå stærkt i dag, og så er lkf vel ofte tvunget til at køre som en Postdanmark-chauffør...
Brugers avatar
MSS

Ekspert



Antal indlæg: 1908
Tilmeldt: 9/5-2005
Alder: 50
Status:

Mvh MSS
Ny fotoside: Mortens Jernbanefotos
i226.photobucket.com/albums/dd304/mschmidts/Bannere%20og%20avatarer/DB-97-2.jpg

SV: Interregionaltogene (Kh-Ar)
Skrevet af Rasmus, 26/6-2008 01:20 (#163)

xCBdk skrev: Gasse ned evt?
Med andre ord lave motorbremsning..


det er ikke muligt at overføre bilens principper direkte Smile

på en ME'er driver motoren en generator der så driver el motorerne på hjulene, el motorerne kan kun "bremse" hvis man skifter fra at "skubbe" hjulet rundt til at "trække" i det, dette medfører at der genereres strøm som man så skal "bruge".

Bn vognene har også den ulempe at dørene frigives ved ca 7 km/t så det er ikke ret praktisk at køre langsomt ind
Brugers avatar
Rasmus

Ekspert



Antal indlæg: 1007
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 39
Status:

Rasmus S.

SV: Interregionaltogene (Kh-Ar)
Skrevet af MSS, 26/6-2008 02:41 (#164)

7 km/t er dæleme også langsomt, der er den endelige bremsning naturligvis indledt. Langsom indkørsel er vel ned til 15-20 km/t.
Brugers avatar
MSS

Ekspert



Antal indlæg: 1908
Tilmeldt: 9/5-2005
Alder: 50
Status:

Mvh MSS
Ny fotoside: Mortens Jernbanefotos
i226.photobucket.com/albums/dd304/mschmidts/Bannere%20og%20avatarer/DB-97-2.jpg

SV: Interregionaltogene (Kh-Ar)
Skrevet af AndreasM, 26/6-2008 15:32 (#165)

MSS skrev: Okay, godt ord igen.. Så må alle de mennesker der står og holder sig for ørerne, laver grimasser eller lignende blot tilhøre min "niche" Wink

Læste du overhovedet hvad det var jeg skrev? :roll: Jeg skrev jo netop at det er subjektivt, der er ingen der siger at dem der har det lige som dig er en "niche". Men du skriver det som om at det er den evige sandhed og at alle har det som dig, og der synes jeg du bør tænke på, at det ikke nødvendigvis er alle der har den samme opfattelse af tingene. Folk er meget forskellige i hvad de opfatter som generende Wink
Brugers avatar
AndreasM

Erfaren bruger



Antal indlæg: 681
Tilmeldt: 26/2-2005
Bopæl: Brønshøj
Status:


SV: Interregionaltogene (Kh-Ar)
Skrevet af AndreasM, 26/6-2008 15:34 (#166)

MSS skrev: Den foregår helt enkelt sådan her (hvis nogle skulle have glemt det Wink): langsom nedbremsning til man når en lav hastighed, stille og rolig trillen ind langs perronen og derefter aktivering af bremsen. Det giver et kortvarigt piv, der ikke kan sammenlignes med de lange skrige-sekvenser. Det har jeg da set massevis af gange, og det praktiseres stadig i stor stil...

Har du nogensinde kørt et tog? Smile
Brugers avatar
AndreasM

Erfaren bruger



Antal indlæg: 681
Tilmeldt: 26/2-2005
Bopæl: Brønshøj
Status:


SV: Interregionaltogene (Kh-Ar)
Skrevet af MSS, 26/6-2008 15:52 (#167)

Det er det man ser/hører når man står og kigger på tog, og det har jeg gjort utallige gange...
Der er ingen grund til at bruge en nedladende tone. Vi er ikke alle DSB-folk herinde.
Du kunne jo starte med at prøve at forklare hvorfor togene nogle gange suser ind på perronen og derefter hakker bremserne i, i stedet for som andre gange at glide stille og roligt til perron og slutte af med en blid opbremsning? Det kunne jeg godt tænke mig at vide.
Jeg er allerede kommet med et bud: at køreplanerne er for stramme. Det ser du så åbenbart også som et angreb på din profession?
Brugers avatar
MSS

Ekspert



Antal indlæg: 1908
Tilmeldt: 9/5-2005
Alder: 50
Status:

Mvh MSS
Ny fotoside: Mortens Jernbanefotos
i226.photobucket.com/albums/dd304/mschmidts/Bannere%20og%20avatarer/DB-97-2.jpg

SV: Interregionaltogene (Kh-Ar)
Skrevet af AndreasM, 26/6-2008 16:02 (#168)

MSS skrev: Det er sq da sådan det foregår -det kan man da se når man står og kigger på tog, og det har jeg gjort utallige gange.

Det tager jeg som et nej. Smile

MSS skrev: Der er ingen grund til at bruge en nedladende tone. Vi er ikke alle DSB-folk herinde.

Der er ingen der bruger en nedladende tone, jeg spurgte dig stille og roligt, om du nogensinde havde kørt et tog. Der er en væsentlig forskel på at sidde ved pinden i sådan et tog, og stå ude på en perron og se på. En stor del af forståelsen for hvordan sådan en sag på mange ton, med et luftstyret bremsesystem, opfører sig under opbremsninger, får man først i det øjeblik at man rent faktisk har siddet og prøvet det!

MSS skrev: Du kunne jo starte med at prøve at forklare hvorfor togene nogle gange suser ind på perronen og derefter hakker bremserne i, i stedet for som andre gange at glide stille og roligt til perron og slutte af med en blid opbremsning? Det kunne jeg godt tænke mig at vide.

Og du vil næppe finde et generelt svar, måske har det pågældende tog et par vogne til ledning, måske er planen lavet efter andet materiel, og måske fik han et opkald fra FC lige samtidig med den afsluttende fase, og missede derfor "udløsningen", eller måske er føreren et af de rådne kar (ja, de findes også blandt førere, det erkender jeg gerne).
Brugers avatar
AndreasM

Erfaren bruger



Antal indlæg: 681
Tilmeldt: 26/2-2005
Bopæl: Brønshøj
Status:


SV: Interregionaltogene (Kh-Ar)
Skrevet af MSS, 26/6-2008 16:41 (#169)

AndreasM skrev: Der er ingen der bruger en nedladende tone, jeg spurgte dig stille og roligt, om du nogensinde havde kørt et tog.

Okay,så misforstod jeg dig, sorry... Nej, eller jo en MH'er engang...

AndreasM skrev:
Og du vil næppe finde et generelt svar, måske har det pågældende tog et par vogne til ledning, måske er planen lavet efter andet materiel, og måske fik han et opkald fra FC lige samtidig med den afsluttende fase, og missede derfor "udløsningen", eller måske er føreren et af de rådne kar (ja, de findes også blandt førere, det erkender jeg gerne).


Okay, tak for svaret -det var straks bedre Wink
Sagen er den, at når jeg som "outsider" spørger om noget i forummet, og en lkf så svarer, så håber jeg jo bare på at få et sagligt svar. Det har jeg så fået nu. Takker og bukker ærbødigst Smile
Brugers avatar
MSS

Ekspert



Antal indlæg: 1908
Tilmeldt: 9/5-2005
Alder: 50
Status:

Mvh MSS
Ny fotoside: Mortens Jernbanefotos
i226.photobucket.com/albums/dd304/mschmidts/Bannere%20og%20avatarer/DB-97-2.jpg

SV: Interregionaltogene (Kh-Ar)
Skrevet af svadosa, 26/6-2008 19:06 (#170)

AndreasM skrev: Der er ingen der bruger en nedladende tone, jeg spurgte dig stille og roligt, om du nogensinde havde kørt et tog. Der er en væsentlig forskel på at sidde ved pinden i sådan et tog, og stå ude på en perron og se på. En stor del af forståelsen for hvordan sådan en sag på mange ton, med et luftstyret bremsesystem, opfører sig under opbremsninger, får man først i det øjeblik at man rent faktisk har siddet og prøvet det!

MSS skrev: Du kunne jo starte med at prøve at forklare hvorfor togene nogle gange suser ind på perronen og derefter hakker bremserne i, i stedet for som andre gange at glide stille og roligt til perron og slutte af med en blid opbremsning? Det kunne jeg godt tænke mig at vide.

Og du vil næppe finde et generelt svar, måske har det pågældende tog et par vogne til ledning, måske er planen lavet efter andet materiel, og måske fik han et opkald fra FC lige samtidig med den afsluttende fase, og missede derfor "udløsningen", eller måske er føreren et af de rådne kar (ja, de findes også blandt førere, det erkender jeg gerne).


Nu kender jeg lidt til det, og det er absolut muligt at bremse ned så ikke klodsbremserne generer nogen - opkaldet fra FC er man iøvrigt ikke forpligtet til at besvare, hvis opmærksomheden er påkrævet et andet sted.

Men tilbage til el-bremsen: Det er rigtigt at man ikke må bruge ren el-bremse mod farepunkt - jeg ved godt der er noget teknisk med ME'eren i den forbindelse, men det er der ikke med f.eks. EA. Der er intet i vejen for en kraftig el-bremsning kombineret med en svag luftbremsning.

Hvis man ruller langsomt, kunne man evt. lige give den lidt på maskinbremsen til sidst fremfor den indirekte bremse.
Brugers avatar
svadosa

Medlem



Antal indlæg: 107
Tilmeldt: 11/7-2007
Status:


SV: Interregionaltogene (Kh-Ar)
Skrevet af AndreasM, 26/6-2008 19:50 (#171)

MSS skrev: Sagen er den, at når jeg som "outsider" spørger om noget i forummet, og en lkf så svarer, så håber jeg jo bare på at få et sagligt svar. Det har jeg så fået nu. Takker og bukker ærbødigst Smile

Det var så lidt da...

svadosa skrev: Nu kender jeg lidt til det, og det er absolut muligt at bremse ned så ikke klodsbremserne generer nogen

Du kan ikke bremse med klodser uden at de siger noget, man kan fjerne en stor del af generne ja, men de bliver ikke lydløse af den grund. Smile

svadosa skrev: opkaldet fra FC er man iøvrigt ikke forpligtet til at besvare, hvis opmærksomheden er påkrævet et andet sted.

Nu er der intet sikkerhedsmæssigt uforsvarligt i at bremserne larmer, så det er jo op til den enkelte fører hvad han prioriterer højest. Men stadig var det jo bare et tænkt eksempel, for at forklare at mulighederne kan være mange.

svadosa skrev: Men tilbage til el-bremsen: Det er rigtigt at man ikke må bruge ren el-bremse mod farepunkt - jeg ved godt der er noget teknisk med ME'eren i den forbindelse, men det er der ikke med f.eks. EA. Der er intet i vejen for en kraftig el-bremsning kombineret med en svag luftbremsning.

Helt enig, har heller aldrig sagt andet. Men en ME i elbrems larmer også på Nørreport (for at bruge et tidligere nævnt sted)

svadosa skrev: Hvis man ruller langsomt, kunne man evt. lige give den lidt på maskinbremsen til sidst fremfor den indirekte bremse.

Men ruller man så langsomt at det er aktuelt, så er dørene nok frigivet IMHO...
Brugers avatar
AndreasM

Erfaren bruger



Antal indlæg: 681
Tilmeldt: 26/2-2005
Bopæl: Brønshøj
Status:


SV: Interregionaltogene (Kh-Ar)
Skrevet af svadosa, 26/6-2008 21:07 (#172)

AndreasM skrev:
MSS skrev: Sagen er den, at når jeg som "outsider" spørger om noget i forummet, og en lkf så svarer, så håber jeg jo bare på at få et sagligt svar. Det har jeg så fået nu. Takker og bukker ærbødigst Smile

Det var så lidt da...

svadosa skrev: Nu kender jeg lidt til det, og det er absolut muligt at bremse ned så ikke klodsbremserne generer nogen

Du kan ikke bremse med klodser uden at de siger noget, man kan fjerne en stor del af generne ja, men de bliver ikke lydløse af den grund. Smile

svadosa skrev: opkaldet fra FC er man iøvrigt ikke forpligtet til at besvare, hvis opmærksomheden er påkrævet et andet sted.

Nu er der intet sikkerhedsmæssigt uforsvarligt i at bremserne larmer, så det er jo op til den enkelte fører hvad han prioriterer højest. Men stadig var det jo bare et tænkt eksempel, for at forklare at mulighederne kan være mange.


Hvis det er mod et farepunkt han bremser - og det var det jo, ellers var el-bremsen jo et alternativ - så håber jeg han prioriterer bremsningen først.

AndreasM skrev:
svadosa skrev: Men tilbage til el-bremsen: Det er rigtigt at man ikke må bruge ren el-bremse mod farepunkt - jeg ved godt der er noget teknisk med ME'eren i den forbindelse, men det er der ikke med f.eks. EA. Der er intet i vejen for en kraftig el-bremsning kombineret med en svag luftbremsning.

Helt enig, har heller aldrig sagt andet. Men en ME i elbrems larmer også på Nørreport (for at bruge et tidligere nævnt sted)



I bremsekoldserne? Det er da kun lige før stilstand...

AndreasM skrev:
svadosa skrev: Hvis man ruller langsomt, kunne man evt. lige give den lidt på maskinbremsen til sidst fremfor den indirekte bremse.

Men ruller man så langsomt at det er aktuelt, så er dørene nok frigivet IMHO...


Hehe - det er også lidt cowboy-kørsel Pfft Det er et spørgsmål om temperement, jeg kunne nu godt finde på at bruge den, inden dørfrigivningen kom i spil...

Nu ved jeg ikke hvor gammel en rotte du er, men før i tiden blev der kørt uden luft på godsvognene når man rangerede, man kan få hold på ret meget med maskinbremsen, særligt på et strækningslokomotiv...
Brugers avatar
svadosa

Medlem



Antal indlæg: 107
Tilmeldt: 11/7-2007
Status:


SV: Interregionaltogene (Kh-Ar)
Skrevet af PeterFrost, 26/6-2008 22:33 (#173)

Tog-sim.dk - De danske lokomotivføres foretrukende debatforum Wink
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert



Antal indlæg: 1879
Tilmeldt: 2/3-2005
Alder: 40
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !

SV: Interregionaltogene (Kh-Ar)
Skrevet af Thomas_, 27/6-2008 00:41 (#174)

PeterFrost skrev: Tog-sim.dk - De danske lokomotivføres foretrukende debatforum Wink


For nogles vedkommende "De danske anonyme lokomotivførers fortrukne debatforum"
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 43
Status:


SV: Interregionaltogene (Kh-Ar)
Skrevet af AndreasM, 27/6-2008 00:47 (#175)

svadosa skrev:
Hvis det er mod et farepunkt han bremser - og det var det jo, ellers var el-bremsen jo et alternativ - så håber jeg han prioriterer bremsningen først.

Det gør han jo også ved at sætte den i et bremsehak så han er stopper før signalet, så ringer FC, han tager den, og når pga. radioen ikke at få løst ud i tide. Det kan jeg ikke se noget sikkerhedsmæssigt uforsvarligt i, heller ikke mod farepunkt. Smile Men det var måske et lidt søgt eksempel, det tager jeg stadig gerne på mig. Det var mest for at illustrere at årsagerne kan være mange.

svadosa skrev:
AndreasM skrev: Helt enig, har heller aldrig sagt andet. Men en ME i elbrems larmer også på Nørreport (for at bruge et tidligere nævnt sted)

I bremsekoldserne? Det er da kun lige før stilstand...

Nej, motoren larmer sq da, det ser man da også folk holde sig for ørene for Wink

svadosa skrev: Hehe - det er også lidt cowboy-kørsel Pfft Det er et spørgsmål om temperement, jeg kunne nu godt finde på at bruge den, inden dørfrigivningen kom i spil...

Forstår ikke at du har så travlt med at køre pænt når det drejer sig om radio, men her går du så pludselig over til cowboykørsel?
Ifølge gældende ODI for ME'eren, så må den direkte bremse kun bruges som parkeringsbremse, under rangering med tomt lok, samt ved kørsel i skridtgang under rangering med tilkoblede vogne. Ja, den kan sagtens tage meget mere, men temperamentet hænger så sammen med om du vil overtræde reglerne på området... Smile

svadosa skrev: Nu ved jeg ikke hvor gammel en rotte du er,

Modsat visse andre Pfft Pfft Pfft så skriver jeg rent faktisk både mit navn, alder og hvad jeg laver i min profil, og er åben omkring det(har flere gange i forum skrevet, hvad jeg har gang i, også i denne tråd.)
EDIT: og tilnærmelsesvis bopæl også Grin
Brugers avatar
AndreasM

Erfaren bruger



Antal indlæg: 681
Tilmeldt: 26/2-2005
Bopæl: Brønshøj
Status:

 
Redigeret af , 27/6-2008 01:03

SV: Interregionaltogene (Kh-Ar)
Skrevet af Thomas_, 27/6-2008 00:57 (#176)

AndreasM skrev:

svadosa skrev:
AndreasM skrev: Helt enig, har heller aldrig sagt andet. Men en ME i elbrems larmer også på Nørreport (for at bruge et tidligere nævnt sted)

I bremsekoldserne? Det er da kun lige før stilstand...

Nej, motoren larmer sq da, det ser man da også folk holde sig for ørene for Wink



Pjat.. Motoren larmer da slet ikke når man bruger el bremsen.. Der kører den i tomgang, og sender strømmen banemotorerne generer via noget trådløst strøm ud i køreledningsnettet.. Smile

---
Med Venlig Hilsen
Thomas H - Der ikke er lokomotivfører.. Pfft
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 43
Status:


SV: Interregionaltogene (Kh-Ar)
Skrevet af 1993matias, 27/6-2008 15:46 (#177)

Kun i 100% elektrisk materiel, her snakkes der om ME'er
Brugers avatar
1993matias

Erfaren bruger



Antal indlæg: 651
Tilmeldt: 28/8-2006
Bopæl: På mars....
Alder: 31
Status:

MVH 1993matias (alias Matias)
Smile smil til verden og den vil smile til dig Smile
http://home3.inet.tele.dk/parsig/TheEnd/

SV: Interregionaltogene (Kh-Ar)
Skrevet af Thomas_, 27/6-2008 16:40 (#178)

Citat Wikipedia

"Ironi er en måde at udtrykke sig på, hvor man siger det modsatte af, hvad man faktisk mener. Dette kan man vælge at gøre med henblik på fx at drille, lave sjov eller demonstrere uholdbarheden af et synspunkt på en måde, der virker mindre aggressiv end en direkte tilbagevisning"
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 43
Status:


SV: Interregionaltogene (Kh-Ar)
Skrevet af svadosa, 27/6-2008 17:07 (#179)

AndreasM skrev:
svadosa skrev:
Hvis det er mod et farepunkt han bremser - og det var det jo, ellers var el-bremsen jo et alternativ - så håber jeg han prioriterer bremsningen først.

Det gør han jo også ved at sætte den i et bremsehak så han er stopper før signalet, så ringer FC, han tager den, og når pga. radioen ikke at få løst ud i tide. Det kan jeg ikke se noget sikkerhedsmæssigt uforsvarligt i, heller ikke mod farepunkt. Smile Men det var måske et lidt søgt eksempel, det tager jeg stadig gerne på mig. Det var mest for at illustrere at årsagerne kan være mange.

svadosa skrev:
AndreasM skrev: Helt enig, har heller aldrig sagt andet. Men en ME i elbrems larmer også på Nørreport (for at bruge et tidligere nævnt sted)

I bremsekoldserne? Det er da kun lige før stilstand...

Nej, motoren larmer sq da, det ser man da også folk holde sig for ørene for Wink


Det er jeg klar over, men vi talte jo om klodbremser Smile

AndreasM skrev:

svadosa skrev: Hehe - det er også lidt cowboy-kørsel Pfft Det er et spørgsmål om temperement, jeg kunne nu godt finde på at bruge den, inden dørfrigivningen kom i spil...

Forstår ikke at du har så travlt med at køre pænt når det drejer sig om radio, men her går du så pludselig over til cowboykørsel?


Nu skal vi ikke sidde her og pege fingre af hinanden, men der var jo tale om kørsel mod et farepunkt - et farepunkt der var så farligt at el-bremsen ikke var en mulighed - hvis det er tilfældet ville jeg ikke lade mig distrahere af FC...

AndreasM skrev:
Ifølge gældende ODI for ME'eren, så må den direkte bremse kun bruges som parkeringsbremse, under rangering med tomt lok, samt ved kørsel i skridtgang under rangering med tilkoblede vogne. Ja, den kan sagtens tage meget mere, men temperamentet hænger så sammen med om du vil overtræde reglerne på området... Smile


...tilkoblede vogne uden luft, mener jeg det er?

Hvis forholdene tillader det, må du nedbremse dit tog til stilstand med ren el-bremse, men du må ikke bruge maskinebremsen til at tage de sidste km/t før stilstand komfortmæssigt. Hvad er forskellen? I begge tilfælde bremser kun maskinen...

AndreasM skrev:

svadosa skrev: Nu ved jeg ikke hvor gammel en rotte du er,

Modsat visse andre Pfft Pfft Pfft så skriver jeg rent faktisk både mit navn, alder og hvad jeg laver i min profil, og er åben omkring det(har flere gange i forum skrevet, hvad jeg har gang i, også i denne tråd.)
EDIT: og tilnærmelsesvis bopæl også Grin


Du antyder at jeg bør tilføje data til min profil? Smile
Brugers avatar
svadosa

Medlem



Antal indlæg: 107
Tilmeldt: 11/7-2007
Status:



SV: Interregionaltogene (Kh-Ar)
Skrevet af AndreasM, 27/6-2008 20:24 (#180)

svadosa skrev: ...tilkoblede vogne uden luft, mener jeg det er?

Nej, det var nu rimelig direkte kopieret fra ODI vil jeg mene (nu sidder jeg selvfølgelig ikke lige med en ODI nu)...

svadosa skrev: Hvis forholdene tillader det, må du nedbremse dit tog til stilstand med ren el-bremse, men du må ikke bruge maskinebremsen til at tage de sidste km/t før stilstand komfortmæssigt. Hvad er forskellen? I begge tilfælde bremser kun maskinen...

Ja, vi kan kun være enige, men reglerne jo stadig som de er...

svadosa skrev: Du antyder at jeg bør tilføje data til min profil? Smile

Ja, jeg kan godt lide at vide hvem det er jeg snakker med Smile
Brugers avatar
AndreasM

Erfaren bruger



Antal indlæg: 681
Tilmeldt: 26/2-2005
Bopæl: Brønshøj
Status:


Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: