svadosa skrev:
Hvis det er mod et farepunkt han bremser - og det var det jo, ellers var el-bremsen jo et alternativ - så håber jeg han prioriterer bremsningen først.
Det gør han jo også ved at sætte den i et bremsehak så han er stopper før signalet, så ringer FC, han tager den, og når pga. radioen ikke at få løst ud i tide. Det kan jeg ikke se noget sikkerhedsmæssigt uforsvarligt i, heller ikke mod farepunkt.
Men det var måske et lidt søgt eksempel, det tager jeg stadig gerne på mig. Det var mest for at illustrere at årsagerne kan være mange.
svadosa skrev: AndreasM skrev: Helt enig, har heller aldrig sagt andet. Men en ME i elbrems larmer også på Nørreport (for at bruge et tidligere nævnt sted)
I bremsekoldserne? Det er da kun lige før stilstand...
Nej, motoren larmer sq da, det ser man da også folk holde sig for ørene for
svadosa skrev: Hehe - det er også lidt cowboy-kørsel
Det er et spørgsmål om temperement, jeg kunne nu godt finde på at bruge den, inden dørfrigivningen kom i spil...
Forstår ikke at du har så travlt med at køre pænt når det drejer sig om radio, men her går du så pludselig over til cowboykørsel?
Ifølge gældende ODI for ME'eren, så må den direkte bremse kun bruges som parkeringsbremse, under rangering med tomt lok, samt ved kørsel i skridtgang under rangering med tilkoblede vogne. Ja, den kan sagtens tage meget mere, men temperamentet hænger så sammen med om du vil overtræde reglerne på området...
svadosa skrev: Nu ved jeg ikke hvor gammel en rotte du er,
Modsat visse andre
så skriver jeg rent faktisk både mit navn, alder og hvad jeg laver i min profil, og er åben omkring det(har flere gange i forum skrevet, hvad jeg har gang i, også i denne tråd.)
EDIT: og tilnærmelsesvis bopæl også