[b]Roskildetognørden skrev:
Når de kan sætte dem ind i nomal drift så må de nok sammenkobles på alle måder
.
Definér normal drift?
Mig bekendt er der ikke mange muligheder for at komme til at vende et togsæt (eller flere sammenkoblede) forkert ved at køre på strækningen Ab-Ar-Kh-Cph. Eller Ar-Oj for den sags skyld.
Det er da også begrænset hvor meget IC4-togsættene indgår i den normale drift. De bruges da hovedsageligt til udvalgte og passagerlette afgange og holdes fra de passagertunge afgange, så normal drift er da en sandhed med modifikationer. Men det afhænger jo af øjnene der ser.
Men i min optik er normal drift da hvis et tog om formiddagen kører lyntog mellem landsdelene og om eftermiddagen kan ses som regionaltog i eksempelvis Esbjerg eller Kalundborg, som det er tilfældet med IC3. Det er da langt fra tilfældet med IC4, der stadig kører i en beskyttet osteklokke....
Men jeg har dog spottet IC4-togsæt koblet B-ende mod B-ende samt B-ende mod A-ende, så de har da i nogen grad fået rettet op på dette.