Hej.. Ny mand her
Jeg har lige siddet og gennemlæst Beslutningsforslag B24.
Selv om det hele mest ligner en sludder for en sladder (typisk politik.... det er et godt forslag, men da det ikke er os der er kommet med det, vil vi ikke stemme for det).... men,men,men.... det blev altså heller ikke forkastet.. så forslaget er sendt til behandling i trafikudvalget.... og derfor spørger jeg nu jer alle med interesse i Tønder-Tinglev banens reaktivering... er der nogle der kan komme med nogle MEGET gode argumenter, som vi kan sende til trafikudvalget, enten som enkeltpersoner, eller hele forumet her på tog-sim og andre jernbaneforeninger???? Det er jo også muligt at søge fortræde for trafikudvalget som enkeltperson eller gruppe.
http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/S...322411.htm
Så kom nu folkens.... Vi må da prøve, om vi kan være med til at redde nogle jernbaner her i Danmark, i stedet for bare at sidde og snakke på et forum....
Smider lige en kopi af min mail til Frank Aaen ang beslutningsforslag (beklager at nogle af mine oplysninger var lidt forældede.. Frank Aaen har sendt min mail videre deres trafikordfører samt deres trafik ekspert...
SV: B24 (Tønder-Tinglev banen)
Fra: Frank Aaen ()
Sendt:
23. januar 2008 16:15:41
Til:
Richard Bruns ()
Cc:
Per Clausen (); arne lund ()
Hej Richard
Tak for din mail, jeg har sendt den videre til vores trafikordfører, Per Clausen og vores trafikekspert Arne Lund.
mange hilsner
Frank
Fra: Richard Bruns [mailto:]
Sendt: 22. januar 2008 09:01
Til: Frank Aaen
Emne: B24 (Tønder-Tinglev banen)
Hej Frank.
Jeg kan forstå at i idag stiller forslag B24 (1. behandling af forslag til folketingsbeslutning om anlæg af de manglende dobbeltspor mellem Vamdrup og Vojens og mellem Tinglev og Padborg samt opgradering af sidebanen Tinglev-Tønder. (Per Clausen (EL) og Frank Aaen (EL)). Jeg synes det er rart at nogle stadig ønsker jernbaner i DK. Selv om jeg ikke selv er EL'er, håber jeg at jeres forslag går igennem. Og det ved jeg at der også er mange andre der håber. Ikke kun "jernbane tosser" (læs feks:
http://www.tog-sim.dk/index.php?name=...ic&p=78041 ), men også Ny Tønder Kommune, som jo tidligere har givet udtyk for at de ønsker en tilbundsgående behovsanalyse vedr. genåbningen af strækningen Tønder-Tinglev, samt ikke mindst mange borgere i sønderjylland og langs den sydlige vestkyst.
Med lukningen af sygehuset i Tønder, betyder det at mange mennesker nu bliver nød til at rejse til Sønderborg når de skal på sygehuset. Og jeg har hørt megen snak om at folk ville se det rare i at kunne tage toget til Sønderborg på den halve tid af hvad det tager andre offentlige transportmidler.
En anden ting er, at mange borgere langs den sydlige vestkyst længe har ønsket togforbindelse til tyskland, bla til indkøbsture (Esbjerg-Tønder-Nieböll). Noget der på et tidspunkt har kørt som forsøgsordning, med MEGET stor succes. Men som blev stoppet igen af DSB. Arriva skulle jo overtage banestrækningen.... og pludslig måtte man ikke køre på det sidste stykke af strækningen (BaneDK)!!!!.
En åbning af strækningen Tønder-Tinglev samt Tønder-Nieböll, vil også kunne aflaste en smule på "den danske hovedbane" på strækningen mellem Padborg-Lunderskov, da de "efterhånden meget få" (igen grundet regeringen og BaneDK) godstog som skal til Esbjerg vil kunne benytte ruten Tinglev-Tønder-Esbjerg (Hamburg-Tønder-Esbjerg).
De chikaner som regeringen/baneDK har lagt "som hændringer" er jo bla skyld i at Rallion ikke længere kører gods til Esbjerg Havn.. Med det resultat at lastbiltrafikken til Esbjerg Havn er steget med mange tusinder lastbiler i stedet... Og så røg trafiksikkerheden jo fløjten... De eneste godstog der kører (sjældent) på strækningen nu, er faktisk fra det tidligere Sydjysk Jernbane nu CFL Cargo Danmark ApS der gennem deres tyske moderselskab CFL Cargo Deutschland tidligere har ytret ønske om genåbning af strækningerne Nieböll-Tønder og Tønder Tinglev!!!!
En åbning for nævnte banestrækninger, vil som jeg ser det, samtidig passe godt ind i Esbjerg Havns masterplan der bla. forudser oprettelsen af en kombi-fragtterminal med godsbanegård ved Esbjerg Havn.
Så jo.. der er mange gode grunde og argumenter for at åbne de nævnte strækninger, og mange flere end jeg har nævnt her.... Derfor håber jeg, at det lykkes for jer, at vinde gehør for jeres forslag.
Jeg kan endvidere fortælle, at i Tysk øjemed er den tyske veskyst-jernbanestrækning Hamburg/Altona-Neumünster-Nieböll, en "hovedbane" mens strækningen Neumünster-Flensburg-Padborg kun er en sidebane.
Endvidere har jeg ladet mig fortælle at SPITZKE SPOORBOUW BV, i 2006 gav et bud på hvad det ville koste at åbne Tønder-Tinglev banen for gods.... deres bud var citat:"at for 4 millioner kroner kan banen genåbnes for kørsel med godstog med fuldt akseltryk og max hastighed på 45 km... På Aabenraa banen skal der skiftes ca. 1000 sveller så er den køreklar til godstog med fuldt aksel tryk og 60 km. Da skinnerne her er forholdsvis nye".
Det er sgu da en lille omkostning, tilgengæld for bedre miljø og trafiksikkerhed!!!!
SÃ¥ Frank.... Held og lykke til dig, Per Clausen og Rune Lund.
Bye the way.... hvis du har tid inden... så læs lige den her artikkel fra bladet Ingenøren
http://ing.dk/artikel/19677?highlight...=DK-Benzin
MVH
Richard Bruns