Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
Problemer med denmark 2000 version D i ruten

Udskriv debat

Problemer med denmark 2000 version D i ruten
Skrevet af knudbe, 29/1-2006 13:06 (#141)

Hej lbr40
Jeg har jo kopieret den over i Night.
Når man så ser bygningen, så er den i dagslys selv om det er mørkt, så man kan ikke "bare" kopiere mellem mapperne.
Men det er heller ikke det mit spørgsmål går ud på. Mit spørgsmål går ene og alene på hvorfor de mangler der hvor de skal være, og de var primært de danske elementer, som ikke kan forventes at man har og derfor burde være med i installationen.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Problemer med denmark 2000 version D i ruten
Skrevet af lbr40, 29/1-2006 13:33 (#142)

Hej Knud,

Nå OK, det spørgsmål om, at der "mangler" filer hist og her, har jeg ofte stillet mig selv, og det har jeg så ingen "ordentlig" forklaring på.
Der må ske en fejl i download af ruten, eller en en fejl i udpakningen af samme. Eller måske en usynlig fejl i Win XP, som man ikke lige kan se. Men indrømmet: Det er et irritationsmoment....!
Jeg tror, at dette fænomen vil altid være der. Shockops:
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Antal indlæg: 1993
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Skrevet af KimEast, 29/1-2006 13:39 (#143)

MSTS's veje er uransagelige! Jeg har scannet flere udenlandske fora der omhandler problemer med MSTS, og jeg skal love for at alle har lignende problemer, som du har Knud. -- Kender ikke algoritmen mv i MSTS, men den er speciel, og når noget kikser i DK2000 ang filer, prøver den at hente dem i GLOBAL. Og det KAN altså kikse fordi der ikke liiige er kræfter nok liiige der du er, da det sker.. ---- Den med at man holder for rødt uden grund, kan være en speciel ting, AT sidste vogn i et tog IKKE opløser/frigiver blokken bagved sig. DET SKER! (jeg ved at de gule DSB-arbejds-vogne har et problem med dette) .. men det bevirker at blokkene bagved er blokeret uden grund.Sad ... Og igen, er man helt oppe i det røde felt ang RAM (kkke forbruget af RAM, men som MSTS nu mener forbruget er.. stooor forskel ) .. SÅ skifter signalerne enten meget langsomt, eller slet ikke, eller går på "sort". ---- MSTS's veje er uransagelige, dælme Smile --- Hygge KimE --
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Antal indlæg: 1344
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:

Skrevet af knudbe, 29/1-2006 13:44 (#144)

Hvis det er i download kan man slet ikke åbne filen. Den kommer med "Bad CRC"
Jeg har aldrig set at et installationsprogram lægger filer andre steder end det er blevet defineret da installationspakken blev lavet.
En usynlig fejl i WinXP, tjoh, der er masser af fejl i XP, men jeg tror ikke på at det er årsagen. Det er er jo stort set kun når der er tale om MSTS at man ser den fejl, og den er der meget ofte.
Næh du, jeg kan kun se at det må ske under selve pakningen.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af jorgenandersen, 31/1-2006 03:26 (#145)

Det problem med at noget virker, hvis man lukker vinduer, betyder at programmet mangler fri RAM, så her vil mere RAM i maskinen faktisk hjælpe.

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger

Antal indlæg: 736
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 77
Status:

Skrevet af knudbe, 31/1-2006 13:59 (#146)

Jeg har lige her til formiddag haft et alvorligt sammenstød mellem to tog. Samtlige vogne fløj rundt i luften, men heldigvis var der ingen tilskadekomne...

Jeg kom kørende fra Middelfart mod Taulov.
Der hvor jeg så skulle flette sammen med linien mellem Taulov og Fredericia kom der sandelig kørende et nordgående tog (Taulov - Fredericia) som jeg bragede ind i med fuld fart.
Det var om natten, og jeg så først det andet tog for sent.
Men alle signaler vist fuldt grønt. Mangler der nogle bindinger mellem signalerne i denne fletning?

---
En anden lille ting:
Ved Erritsø. lige efter Lillebæltsbroen når man kommer østfra - hvor der sker en udfletning mod syd viser skiltningen 60 km/t men Trackmonitor viser 140 km/t allerede inden skiftesporene.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af lbr40, 31/1-2006 14:16 (#147)

Hej Knud,

Hi...hi ! "Katastrofer" kommer vi alle ud for, men jeg tror ikke der er noget galt med signalerne på dette sted. Forklaringen ligger i, at signalføringen er tilknyttet sporskifterne, men ikke "kryds", hvor 2 spor løber på tværs af hinanden.
Hvis der var brugt "englændere" på det sted, var signalføringen forbundet med disse "kryds", som er bygget op af sposkiftere og et par lige skinnestykker. Så hvis disse var brugt her, var der sikkert rødt for et af togene.
Jeg kender dog ikke stedet konkret, hvordan signalerne er opstillet.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Skrevet af Ghosttrain, 31/1-2006 14:21 (#148)

Hej Lbr
Det er helt korrekt hvad du skriver, dog har jeg endnu ikke testet hvordan det virker med en Englænder indsat istedet for et alm krydsspor.

Til Knud
Hvis du skifter spor og kører sydpå mod Taulov burde du få 60 km/t på spormonitoren. Retning Frederecia skal vise 140 Km/t
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Antal indlæg: 3395
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

Skrevet af knudbe, 31/1-2006 14:34 (#149)

Hej Erich,

Jeg får vist 60 på monitor hen til sporskifterne, men lige inden ændrer det sig til 140.
Og jeg kører sydpå mod Taulov. Lidt senere står skiltet hvor hastigheden forøges til 140, men der har monitoren længe vist 140.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af Ghosttrain, 31/1-2006 14:37 (#150)

SÃ¥ har hastighedsskiltet lavet en hundekunst i databasen :?
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Status:

Med venlig hilsen
>>Administrator<<

Skrevet af lbr40, 31/1-2006 15:25 (#151)

Hej Erich,

Tak for din positive kommentar. Grin
De steder, hvor sporene "bare" krydser hinanden, er måske en uheldig ting, da man så ikke har kontrol over togene på de steder. Dette er ikke ment som nogen kritik af ruten, Erich.
Det er nok en lidt kompliceret ting at udskifte disse "kryds" med "englændere", da krydsningsvinklerne sikkert ikke er de optimale. Signalsætningen skal måske også ændres.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)

Skrevet af Tjalfe, 1/2-2006 17:33 (#152)

Jeg har oplevet samme fejl som Knud.
Lige efter Middelfart manglede jeg filer der bruges til Lillebæltsbroen, og omkring Taulov manglede jeg nogle terminal-filer.

Ved sammenfletningen af sporene til Fredericia - Taulov / Middelfart var jeg også meget tæt på at hamre ind i siden på et tog.
Kan der ikke blive en lille chance for at det er rettet til næste udgave, sådan at lange aktiviteter ikke skal afbrydes efter 2 timers kørsel fordi signalerne ikke virker helt tilstrækkeligt?
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert

Antal indlæg: 2073
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:

Skrevet af lbr40, 1/2-2006 17:54 (#153)

Hej Tjalfe,

Det med at sporene krydser hinanden - uden "englændere" eller alm. sporskiftere - finder du også i andre ruter, f.ex. Wupper 9 og 10, hvor der heller ikke kan blive rødt signal for den krydsende trafik.
Du kan da rette tiderne for AI-toget, når du ved, hvornår dit playertog normalt vil passere "krydsningen".
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)

Skrevet af carlove, 1/2-2006 20:58 (#154)

Hej Andreas !

Hvis jeg var dig vil jeg gøre som flere har forslået, slet det hele og load ruten igen, det har jeg selv gjort med god erfaring, det ligger nemlig sådan at enkelte forstyrrelser på nettet kan afstedkomme at ikke alle filer kommer med i "Kassen".

Grin Grin Grin

Mvh
Carlove
Brugers avatar
carlove

Erfaren bruger

Antal indlæg: 594
Bopæl: København SV.
Alder: 92
Status:

Skrevet af knudbe, 1/2-2006 21:50 (#155)

Nej, hvis du taler om downloadproblemer så holder den ikke.
Enten får man downloadet hele pakken som den skal være eller også kan man slet ikke køre installationen.

Så de manglende filer omkring GLLillebælt må nødvendigvis være en fejl under selve pakningen. Det har været set før at pakkeprogrammet ikke medtager alt hvad det skal - eller burde.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af lbr40, 1/2-2006 22:33 (#156)

Hej Knud,

Jeg har flere gange været ude for, at miste en fil eller to når jeg har taget backup af den rute, jeg bygger på. Men jeg mener at have konstateret, at fejlkopieringen kan stamme fra en "mindre effektiv" Windows XP. Den fil, det oftest går ud over er REF-filen til ruten.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)

Skrevet af knudbe, 1/2-2006 22:39 (#157)

Jo, men det er også hos dig som rutebygger, hvor dit system skal holde styr på alle filerne.

Når det er hos os som brugere, og vi konstaterer at filerne ikke ligger på pc'en overhovedet, så kan det vel kun være fordi de ikke er blevet pakket ind i distributionsfilen som lægges til download?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af Ghosttrain, 1/2-2006 23:39 (#158)

Ja, af og til må man som rutebygger rive sig selv i håret over alle de ønsker der fremkommer. Man kunne jo godt af og til ønske sig at folk ville ulejlige sig selv med at sætte sig bare for 5 øre ind i hvordan at rutebygning til MSTS rent faktiskvirker INDEN man kommer med div øsnker.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Status:

Med venlig hilsen
>>Administrator<<

Skrevet af knudbe, 1/2-2006 23:47 (#159)

Njahh, rutebygning har jeg prøvet at kigge på. Jeg kan ikke finde ud af det, så jeg holder mig til aktiviteterne.

Men med hensyn til ønsker. Nu lige specifikt GLLillebælt, så fandtes de filer bare ikke i DK2000D-mapperne. Hvis jeg ikke havde haft en anden rute - tror det var Denmark - så havde jeg slet ikke haft filerne på min pc, og så ville alt jo gå ned hver gang jeg kom til Lillebælt.
Hvordan skulle jeg være i stand til at løse det problem? Kunne jeg spørge dig om du ville sende mig de filer?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af Tjalfe, 2/2-2006 00:31 (#160)

Frankenstein skrev: Ja, af og til må man som rutebygger rive sig selv i håret over alle de ønsker der fremkommer. Man kunne jo godt af og til ønske sig at folk ville ulejlige sig selv med at sætte sig bare for 5 øre ind i hvordan at rutebygning til MSTS rent faktiskvirker INDEN man kommer med div øsnker.

Hej Erich.
Det er jo ikke noget vi gør for at genere dig, eller nogle andre. Og du må meget undskylde hvis du mener at vi skulle have tiet.

Vi siger det jo kun for at du kan gøre ruten bedre, og få udslettet de sidste par småfejl - Som i sidste ende er med til at hive den samlede karakter op.

Jeg vil da meget gerne lære at lave ruter, men det ændre jo ikke ret meget ved at det er dig og ikke mig der skal have kommentare til din rute. Du kan glemme vores ønsker, eller lave dem til næste gang - Fuldstændig op til dig, men nu ved du det og kan tænke over hvad du kan gøre så vi (brugerne) bliver gladere for din rute.
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert

Antal indlæg: 2073
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
New version of Litra A and Litra K Materiel 3 30-05-2016 20:14
Ruten mellem Malmö C Köbenhavn H Generelt 2 01-07-2014 10:27