Frankenstein skrev: Det er nemt at være bagklog, men vi skulle nok have købt noget Tysk, hvis det var med i udbuddet. Det er som om de er lidt bedre til at shittet til at virke.
Tyskerne eksperimentere også meget mindre end danskerne gør, og de er langt hurtigere til at droppe et nyt projekt, hvis der viser sig at være for mange komplikationer.
Problemet med Danmark er, at vi gerne vil have noget der skiller sig så meget ud som overhovedet muligt, i stedet for at gøre som alle andre, og skaffe os noget som vi ved der virker.
I de fleste europæiske lande vælger man som regel at opgradere et togsæt, frem for at købe et helt nyt.
Hvis DSB havde fokuseret på en ny version af IC3-toget, så ville det højst sandsynligt have været i drift for længst.
Desiro ville (trods den lavere hastighed) også sagtens kunne bruges til flere regionale og interregionale forbindelser her i landet. Det kræver kun en opgraderet indretning. I Tyskland køres der med Desiro i fjerntrafik mellem Berlin og Leipzig.
Men vi skal have noget nyt HVER gang. Det er det som jeg har sagt før: I Danmark handler det mere om hvorvidt pendlerne synes at toget er pænt end hvordan det kører.