Til ksj, hvad faen hedder du egentlig ?
Så ville jeg jo ikke anbefale Nikon... Og det er jo nok i bund og grund en religion... Men mine argumenter er, Canon udvikler, og udvilker tit, og kommer tit med kamera, det giver dem et naturligt fald i priser, pga nye. Hvor Nikon derfor bliver nødt til at sænke prisen for ellers sælger de ikke nær så godt...
Der ud over har Canon hele deres L objektiv serive, en genial og lækker serie produkter der er super gode, og lækre. Stors set alle objektiver kan bruges på de forskellige kamera, og de er brugervenlige... meget alsidige, og har vidst sig rigtig gode til jernbanefoto. Nikon er i mine øjne bedre som reklame og presse kamera, da det har en ubeskrivelig anderledes måde at tegne på, nærmest kunstig skarpt... Farve og kontrast er også anderledes, nej jeg må indrømme jeg bryder mig i øjeblikket bedst om Canon.
Canon 400D sælges til ganske få penge i forhold til kvalitet, og det udstyr du kan få med... Så vil klart anbefale Canon...
Beklager mit sene svar!
Jeg hedder Kennie. Jeg vil slet ikke anfægte dig i, at 400D er et rigtigt godt tilbud til prisen. Jeg har selv haft muligheden for at lege lidt med både den og 350D, og de er begge lækre kameraer.
Men jeg kan jo kun anbefale det jeg selv har; jeg har et D40x hus og nu også et D80 hus med deres respektive kit-objektiver.
D40 og D40x og nu også det nye D60 har så vidt vides et smule højere kvalitets kit-objektiv, men det er nu ikke det der er vigtigt. Jeg synes derimod at Nikons entry-level har en smule bedre ergonomi, og en lidt bedre byggekvalitet.
Der er Canon lidt mere plastik-agtigt i det (ja, det er så min personlige mening
)
Jeg er lidt uening med dig i, at Nikon ofte må nedsætte deres varer fordi de ikke sælger nær så godt.. Den oprindelige D40 går stadigt som varmt brød.
I øvrigt, så har du også ret med L (luxury !) serien. Nikon velegner sig velmest til portræt/studiebrug og Canon til action og sport - men det betyder jo ikke at man ikke kan få gode skud med det modsatte
.
Men så bruger jeg også primært mit udstyr til portrætter o.s.v., det med jernbanefoto det er kun ved sidelinien
.