Sølvpilen skrev:
Der har jo også været tests med IC4 koblet imellem to IC3 togsæt. Noget tyder jo så på at sammenkoblingen virker på en eller anden måde, men som nævnt er praksis og tilladelse jo ikke det samme.
Kørslerne med MG imellem MF eller ER, var sporkraftmålinger af MG.
MG og MF/ER kan kobles mekanisk, men ifm disse sporkraftmålinger, blev der ført "forspandskabler" fra den forreste MF/ER og til den bagerste MF/ER via løse kabler der lå igennem pågældende MG.
FC-leder
Erfaren bruger
Antal indlæg: 959
Tilmeldt: 17/6-2005 Bopæl: Aalborg Alder: 47 Status:
Sølvpilen skrev: Well det har nok været nævnt før, men der skal/skulle jo findes et alternativ til IC4, hvis kontrakten rives over. Et alternativ ville måske fremme elektrificering af Midt- og Nordjylland, men ville indtil da kræve en lappeløsning.
DSB har indtil videre overtaget otte af de 14 krævede enkeltkørende IC4-togsæt, og hvis de sidste togsæt leveres inden udgangen af maj og uden for mange fejl, er det fortsat planen, at de indsættes i drift mellem landsdelene.
Og før sagde man at deadline var 1. Maj :roll:
Marc
Ekspert
Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004 Bopæl: Skævinge Alder: 37 Status:
hehe tvivler på det skrot på hjul kommer til og virke vi skulle hellere havde bedt tyskland om og lave dem til os men pga. en EU lov om at man skal tage det billigste så får vi noget som ikke holder fra et land som ikke har bygget sådan noget før ville sku hellere betale det x-tra og få noget til tiden som virker aj bare min mening
denuvindne skrev: men pga. en EU lov om at man skal tage det billigste
Siger den ikke kun er man skal lave udbud når det er over en hvis mængde penge. Den siger så vidt jeg ved ikke noget om at du SKAL tage den billigste.
xCBdk
Meget øvet
Antal indlæg: 307
Tilmeldt: 10/7-2007 Alder: 34 Status: