Mathiastog skrev: Hej
Det er også som ASOS skriver, leasing af udenlandsk materiel. Men hvorfor ikke. Alt kan da være bedre end IC4. Vil da mene man skal skrotte IC4 projektet, og få elektrificeret det manglende stykke op til Århus-Lindholm, Esbjerg til og Kalundborg. Elektrificeringen syd over kommer vel helt automatisk i forbindelse med Femern broen. Hvorfor have dieseltog kørende, der bare forurener. DSB har da ellers ikke megen interesse i at banen er elektrificeret, når de så køber dieseltog. I stedet for MG, skulle de da have satset på elektrisk, og så få det sidste elektrificeret. Selvfølgelig er der ER der kører nu, men det kunne da blive meget bedre.
H Mathias
Men det er jo mest Banedanmarks problem at DSB ikke udnytter deres køreledninger. Railion bruger dem dog også flittigt!
Men er helt enig, elektrificering af hovedstrækningerne i resten af landet, og så en omgang ICE3 togsæt, så skulle den potte være ude...
Walker skrev:
Men hvad gør DSB, hvis togsættene ikke kommer?
Her tænker jeg på om man tager de 3 IC4 toge, der kører, ud af drift og skrotter dem?
De ryger tilbage til AnsaldoBreda, de er ikke DSB's problem... (bortset fra at de sikkert aldrig ser de investerede milliarder igen
)