ljbanen skrev: Så må mine heller ikke være gode nok, eller er det fordi det er fra Lolland?
Hej Jan...
Hvor vidt de er gode nok eller ej, kan jeg ikke være dommer overfor, og alt hvad jeg skriver om billeder, er jo efter hvad min egen opfattelse, gør et godt billede ?
Men vil da gerne knytte en kommentar på det, det virker som om du ønsker det...
Du står på skygge siden, i sol, men med skyer. Det giver dig alle dine problemer i dette tilfælde. Kontrasten forsvinder, fordi kameraet bliver snyt af den store kontrastforskel du laver fra skygge til sol... Hvis du forstår... Dvs næste gang om på den anden side eller find et bedre sted. Det aller vigtigste når du skal ud og skyde, er at vælge en godt fotosted, og den primære fakta er hvordan står solen... Der efter begynder du at tænke i forhindringer, dvs master, signaler, buske, osv... og til sidst kan du så tænke stedet generalt, baggrund, miljø osv...
Men tilbage til dit billede... Ud over du står på den forkerte side i forhold til lyset, så knalder du fronten på toget, og noget af græsset i grøften, alt sammen pga den forkerte side...
Det gør også at det bliver rystet og uskarpt fordi du skal ha en større åbnings tid...
Og så bryder jeg mig ikke om stilen på det, man ser for lidt af toget, og stedet...
Hvad er det for et kamera du har Jan ? Og hvis det er DSLR, hvilke objektiver ?
Holbrook skrev: Her kommer 2 billeder taget ved Ringsted den 25/1 og 8/2.
Smukt som altid !