Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
Problemer med denmark 2000 version D i ruten

Udskriv debat

  Problemer med denmark 2000 version D i ruten
Skrevet af knudbe, 21/1-2006 17:07 (#101)

Du har ret, jeg har set i nogle TK, og der står signalerne fint opført.
Men burde der så ikke være nogle perronplatforme?
Eller fjerne man peronnerne og lader signalerne stå når man nedlægger en station?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]


SV: Problemer med denmark 2000 version D i ruten
Skrevet af DVG, 21/1-2006 17:08 (#102)

knudbe skrev: Du har ret, jeg har set i nogle TK, og der står signalerne fint opført.
Men burde der så ikke være nogle perronplatforme?
Eller fjerne man peronnerne og lader signalerne stå når man nedlægger en station?


det er jo stadivæk en station bare uden perron
Brugers avatar
DVG

Ekspert



Antal indlæg: 1571
Tilmeldt: 16/5-2005
Bopæl: Bispebjerg
Alder: 35
Status:


SV: Problemer med denmark 2000 version D i ruten
Skrevet af knudbe, 21/1-2006 17:10 (#103)

knudbe skrev:
Frankenstein skrev: Broen du omtaler kan jeg ikke finde
Nu får jeg ganske givet kørt den strækning mindst en gang mere, så jeg skal holde lidt bedre øje med placeringen.


Utroligt, jeg kan ikke finde den igen. Jeg har ellers set den flere gange. Jeg har også kigget efter den på strækningen Ringsted-Korsør i tilfælde af at jeg skulle huske forkert.
Jeg kører vinter/klart vejr. Kan det være kombinationen af årstid, vejr, tidspunkt og hastighed der snyder mig?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Problemer med denmark 2000 version D i ruten
Skrevet af knudbe, 21/1-2006 17:12 (#104)

DVG skrev:
knudbe skrev: Du har ret, jeg har set i nogle TK, og der står signalerne fint opført.
Men burde der så ikke være nogle perronplatforme?
Eller fjerne man peronnerne og lader signalerne stå når man nedlægger en station?


det er jo stadivæk en station bare uden perron

Jeg spørger jo bare til hvordan man gør i praksis?
Desuden står de vist som godsspor, og så bruger man vel også platformene?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Problemer med denmark 2000 version D i ruten
Skrevet af Tjalfe, 21/1-2006 17:40 (#105)

Knud, en PU betyder ikke altid at der er en perron.
Fx. er der jo også PUer i spor 6 i Ringsted, men der er jo ingen perron.

De tre stationer jeg skrev ovenover bliver formentlig kun brugt til overhaling af langsomtgående tog - Og såvidt jeg kan huske, er der også et sidespor, samt PUer til sporene.
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:


SV: Problemer med denmark 2000 version D i ruten
Skrevet af knudbe, 21/1-2006 18:24 (#106)

Hmmm...
På DK1b er der ikke PU'ere på overhalingssporene og heller ikke på SDK-1 hvilket er de to jeg har kørt mest på, og Jeg synes heller ikke at jeg har set PU på andre ruter medmindre der reelt er tale om en perronudkørsel.
Ikke fordi jeg sætter spørgsmåltegn ved om de findes i virkeligheden de pågældende steder, det findes der jo beviser for at de gør, jeg har bare konstateret at PU-signaler virker langt mere restriktive end de øvrige signaler og dermed er virkelig drilske når man skal lave aktiviteter med trafik og returnpoints.
Det er f.eks. resultatet for øjeblikket med Skiløberen, hvor jeg simpelthen ikke kan komme ud fra Odense.
Om det i bund og grund også er det der gav mig problemerne i Ringsted med trafikken der krydser så jeg stort set måtte friholde Ringsted for AI-trafik kan jeg ikke sige, men jeg er bange for at PU-signaler i MSTS måske ikke altid kan sættes helt på samme måde som i virkeligheden.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Problemer med denmark 2000 version D i ruten
Skrevet af BlackChart, 21/1-2006 23:00 (#107)

Er ikke sikker, men mener det er det man kalder en togfølge station (ret mig hvis jeg tager fejl) og den bruges så vidt jeg husker, og som allerede er nævnt, til overhalinger osv...

De findes flere steder i DK, vistnok også inde omkring Kbh...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert



Antal indlæg: 3322
Tilmeldt: 9/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

SV: Problemer med denmark 2000 version D i ruten
Skrevet af KimEast, 22/1-2006 14:54 (#108)

Ææhm, Knud, hvad er overhalingsspor for dig? Venstresporet? Eller en station med flere spor? Man kigger lige i TIB nr 1 Fredericia-København H og ser, at mellem Odense og Nyborg er der 3 stationer, Marslev og Ullerslev er med "overhalingsmulighed", dog på en speciel måde, den fede streg er den vej man KAN komme ind (in real altså, i MSTS kan man ikke lave det på lige den måde), og den sidste "station" er Hjulby, med I og U (ingen PU). -- Opbygningen af veksel-spor er standset for længe siden, da man begyndte at diskutere i Banestyrelsen, hvad for et signalsystem vi egentligt skal have. -- På DSB strækningerne er der efterhånden 3 forskellige systemer. AM-systemet fra 1953, signaler med Forsignalering, og RYS-signaler. S-banen har endnu flere. Tar man fra Klampenborg til Ny Ellebjerg, er der først HKT indtil Hellerup. Nu er der S-togs-AM (den med 2 lamper, fast rød, og fast/blink grøn), indtil Lersøen. Der møder man F-zonen, nu er der forsignalering 400 meter før AM. -- Efter Flintholm er der HKT igen... Wink --- Det er meningen der skal HKT hele vejen mellem Hellerup og Flintholm, men det stoppede de midt i det hele.. Noget med Lersøen, som ingen ved hvad man skal stille op med.. -- Hygge KimE --
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Problemer med denmark 2000 version D i ruten
Skrevet af knudbe, 22/1-2006 15:14 (#109)

Overhalingsspor for mig er primært venstresporet - det må nok være det som du kalder vekselspor.
Men jeg er da opmærksom på, at man godt kan overhale på en station med flere spor. Nu skriver du at det er lidt problematisk på de tre stationer mellem Nyborg og Odense, men når vi har emnet her i dette forum, så er det primært i relation til MSTS jeg mener. Kan man ikke i MSTS vælge et vilkårlig spor gennem en station til overhaling, såfremt der er de nødvendige sporskifter så man kan komme tilbage til rette spor igen?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Problemer med denmark 2000 version D i ruten
Skrevet af KimEast, 22/1-2006 15:48 (#110)

Hej Knud! Kan man sagtens. Det tog der skal overhales, holdes tilbage med 2 reverse-points. Så håber alle bare der IKKE er flere PU'ere på perron, for SÅ får man et problem. Men er der kun 1 PU'er, køres der frem til rødt PU. Og så kan du komme bagfra og overhale i spor 2 eller 3, venstre-sporet, der IKKE er det samme som vekselspor. !! .. Vekselspor er to eller flere ens spor samme vej, med flere ENS signaler ved siden af hinanden, feks mellem Htå og Ro .. Fra Ro og vestpå er der absolut IKKE to ens AM på begge spor ved siden af hinanden samme vej.. Så det hedder venstre-spor, og der bruges VU fra en station og VI mod en station . Og derved er der stations-blok på venstre-sporet. Smile -- Hygge KimE --
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: Problemer med denmark 2000 version D i ruten
Skrevet af Ghosttrain, 26/1-2006 12:07 (#111)

Knud Be skrev: Og så er der et problem med AI-tog som kommer vestfra og slutter på Ringsted. Det bliver holdende for rødt udenfor Ringsted.
Der er ikke forankørende, modkørende eller tværgående trafik på dette tidspunkt. De holder stadig når al anden trafik er afviklet.
Vedlægger lige to billeder.


Prøv den her: Sporskifterne der er lagt i på stort set hele ruten er manuelle sporskifter, dette vil sige at du kan skifte spor i en aktivitet. Prøv engang ved I-signalet i Ringsted hvor du får rødt at skifte sporet foran dig en gang eller to. Dette kan for mig indikere om sporskiftet skal udskiftes til et automatisk, eller om der er en fejl i I-signalet. Jeg kan se fra det screenshottet at begge PU-signaler efter I-signlaet viser grønt.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Problemer med denmark 2000 version D i ruten
Skrevet af knudbe, 26/1-2006 14:03 (#112)

Jamen det er jo AI-trafikken der bliver holdende.
Men hvis det kan løses med automatiske skiftespor, så vil det da være en god idé at skifte dem ud. Medmindre det bevirker at man så slet ikke selv kan skifte i forbindelse med rangering...

Jeg ved ikke om det du forslår mig at gøre kan hjælpe noget? Det har jo kun virkning for playertoget.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Problemer med denmark 2000 version D i ruten
Skrevet af Ghosttrain, 26/1-2006 14:14 (#113)

Indrømmet, jeg tænkte ikke lige over at det var et AI-tog.

Ved brug af manuelle sporskifter som kan skifte spor under kørsel af en aktivitet, plejer der at komme en advarsel op på din skærm hvor der står at du er off path eller noget lign.
Denne advarsel vil ikke komme med automatiske sporskifter da disse ikke kan skiftes manuelt under kørsel af en aktivitet.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Problemer med denmark 2000 version D i ruten
Skrevet af knudbe, 26/1-2006 15:21 (#114)

Hmm.. det er jo nærmest at vælge mellem pest eller kolera Sad
Medmindre man konsekvent vælger automatiske på hovedsporene og manuelle på ranger- og mindre sidespor.
Jeg tror dog at alle togvejene mod hhv. Næstved, Korsør og Roskilde bør være automatiske hvis ikke de allerede er det.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Problemer med denmark 2000 version D i ruten
Skrevet af Ghosttrain, 26/1-2006 15:23 (#115)

Hej Knud

Stort set samtlige sporskifter på hele DK2000 er lavet som manuelle sporskifter af årsager som jeg ikke skal komme ind på nu. Smile
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Problemer med denmark 2000 version D i ruten
Skrevet af knudbe, 26/1-2006 15:27 (#116)

Nu kender jeg jo ikke rigtig noget til teknikken omkring rutebygning, så den afgørelse vil jeg overlade til eksperterne Smile

Er det også sådan i DK1b?
Der var nemlig et sted i Køge, hvor den i spillet ikke gjorde som defineret i AE.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Problemer med denmark 2000 version D i ruten
Skrevet af Ghosttrain, 26/1-2006 15:29 (#117)

Der var nogle enkelte steder i DK1 hvor der var brugt manuelle sporskifter, jeg kan dog ikke huske hvor.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Problemer med denmark 2000 version D i ruten
Skrevet af knudbe, 26/1-2006 21:40 (#118)

Jeg har lige et spørgsmål til de skifter...

Kan jeg går ud fra, at når jeg definerer en path hen over disse skifter i AE, så vil de altid stå korrekt i forhold til det tog der kommer, uanset om det er manuelle eller automatiske?
Eller vil de manuelle altid stå som de er sat af rutebyggeren, hvorved jeg skal skifte manuelt når jeg kører aktiviteten hvis min path er anderledes end hvad rutebyggeren mente da han satte det?
Hvis det sidste er tilfældet, hvad sker der så med AI-tog som benytter en anden path end forventet?
Elller...??? hvad skal jeg spørge om?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Problemer med denmark 2000 version D i ruten
Skrevet af Steamhammer, 26/1-2006 22:31 (#119)

Uden at jeg er 100% sikker, så mener jeg at den path du har valgt i din aktivitet er den som dit tog vil følge uanset om det er et manuelt eller automatisk sporskifte din aktivitet løber igennem,
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)


SV: Problemer med denmark 2000 version D i ruten
Skrevet af knudbe, 26/1-2006 22:40 (#120)

Sådan ville jeg også mene at det skulle være, men jeg er blevet i tvivl af to årsager:

1: Min AI-trafik i ringsted som blot stod helt stille selv om der ikke var andet.

2: En helt anden aktivitet jeg kørte på HFHJ. Jeg skulle ind på Skævinge spor 2, men pathen går ind til spor 1 som er blokeret af et IC2 og jeg fik ikke lov til at skifte manuelt. Der var en bemærkning i "Next Station" om "No path" eller sådan noget.

Derved tænkte jeg at der måske var en stor forskel på disse to typer skifte. Ikke fordi det lyder helt logisk, men alligevel...
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
New version of Litra A and Litra K Materiel 3 30-05-2016 20:14
Ruten mellem Malmö C Köbenhavn H Generelt 2 01-07-2014 10:27
Hjælp til en Danmark 2000 rute! Ruter 12 23-05-2014 12:19
Problemer med DSB tog Generelt 2 26-04-2014 15:51
Ny version af ORTS på vej! Generelt 1 21-09-2012 17:42
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: