Jeg synes at det er godt at vi har kunnet hjælpe med at træffe en beslutning og at debatten trods forskellige meninger kan foregå på et sagligt plan.
At din beslutning så er faldet ud til fordel for et program, hvor det er mere end 10 år siden at der er kommet en opdatering og som det kan være svært at finde en forhandler af i stedet for enten TS2013/Railworks eller Trainz som der stadig bliver udviklet på og som der kommer opdateringer til synes jeg dog er lidt ærgerligt.
Og der er vel også en grund til at den person som har været mest aktiv med at bygge danske ruter har fravalgt MSTS til fordel for TS2013. Det er ham, der har lavet den rute du kan se i videoen som du henviser til i et tidligere indlæg.
Hvis du researcher lidt på
www.oldtimerklubb... www.tog-sim.dk og
www.railworks.dk kan du også hurtigt se, hvor der er mest udvikling. Fx er der i en anden tråd netop annonceret at S-tog 4. generation til Trainz er lagt til download og IC3 til TS2013/Railworks er nået ret langt.
Det er dog korrekt, at du stadig kan finde mest dansk materiel til MSTS. , men prøv at se på datoen på de enkelte pakker. Der er ikke meget nyt og det meste du kan finde er fra før de to andre simulatorer blev rigtig udbredt. Vi har gjort forsøg med at konvertere noget af det til Railworks, men grafikken har simpelthen ikke været god nok på grundmaterialet til at give et tilfredsstillende resultat.
Det er fint at der er kommet Open Rails. Den har været på vej i mange mange år, så den er vel efterhånden blevet modnet. Men er stadig baseret på den gamle MSTS. At det er Open Source kan være en fordel, men kan også give andre udfordringer, og mig bekendt er det alene hos Oldtimerklubben at man kan få support her i Danmark. Men hvis det lykkedes at finde en gammel MSTS, så kan OR da være en udmærket løsning. Personligt mener jeg at OR først kan blive interessant når den helt har sluppet afhængigheden til MSTS.