Jeg ville ind i Route Editor og plante nogle træer i Ndk, men så kommer der konstant denne melding: "Failed to find sms.file: file: " Den skriver ikke hvilken fil det er!? Jeg har så opdaget at efter at jeg har været inde i Route Editor, så får jeg nu også denne medling når jeg skal køre på Ndk. Det er så irriterende! Er der nogen som har et bud på hvad der skal gøres?
Marc
Ekspert
Antal indlæg: 1720
Det er lidt svært at sige, når den ikke skriver hvilken sms fil det drejer sig om... umiddelbart ville det nemmeste vel være at geninstallere NDK oven i den gamle, medmindre du har lavet en masse modifikationer du gerne vil gemme ?
Begynder
Antal indlæg:
Det irriterende er at det fortsætter, selvom at jeg genstarter. Altså efter at jeg har genstartet kører tingene findt, så går jeg atter ind i Route Editor, og så går det galt igen!? Jeg har kun oplevet det med den seneste update af Ndk.
Marc
Ekspert
Nu er det efterhånden meget længe siden jeg har arbejdet med route editoren, men jeg kan svagt huske et ligende problem som jeg havde. Det har nok et eller andet at gøre med sound regions i route editoren. sms filerne styrer lyden og nogen gange går der bare ged i dem. Kan ikke lige huske hvad løsningen var for mig, men jeg hentede nok bare en backup ind, tror jeg.
Henrik_F
Lidt øvet
Antal indlæg: 47
Okay, nu må jeg indrømme at jeg ikke har pillet ved Route Editor filer før, så hvad mener du med backup? Jeg har prøvet at kopiere alle lyde fra de originale 6 ruter da jeg tænkte, at sms.filen muligvis lå blandt dem, men uden held desværre
Marc
Ekspert
jeg mente bare en egen backup af ruten. Da jeg arbejdede på den i sin tid lavede jeg backups hele tiden, så jeg kunne gå tilbage hvis der gik noget galt (og det gjorde der ofte). Men fejlen ligger nok i world mappen vil jeg tro. Der ligger nogle filer der har filendelsen .ws, hvor information om sound regions, som f.eks. når lyden man kører under en bro, gemmes. Det er sikkert en fejl enten der, eller i track databasen. Men havde du prøvet at installere ruten oveni igen? Nok den eneste løsning.
Henrik_F
Lidt øvet
Antal indlæg: 47