M.Pedersen skrev:.. overvejer jeg pt. ret så kraftigt at skifte fra mit nuværende uddannelses forløb (HTX, Selandia, Slagese), over til klargørings forløbet på Selandia..
Hej M.Pedersen
Jeg har ikke rigtigt noget at byde ind med til dit spørgsmål, men vil bare lige komme med en kommentar til din tanke om at skifte uddannelse. Som jeg ser det vil det være en dum beslutning at droppe en ungdomsuddannelse. Mit råd til dig er at du må kæmpe dig gennem htx og så når du får huen så tage beslutning og hvad du vil. Jeg har personligt erfaret at det er hamrende vigtigt at man har gennemført en ungdomsuddannelse eller ej. Når man skal videre på arbejdsmarkedet er det er meget stort plus at kunne sige at man har gennemført 3 år på en ungdomsuddannelse. Her er det ikke så meget karakterne der er vigtige, men den personlige egenskab at man har gjort det.
Håber du fortsætter på htx, for du vil senere på et tidspunkt fortryde hvis du gør det.
(Jeg ved hvad jeg taler om og "straffes" selv ved at gå i 3. g på htx som 24-årig
)