Jeg er lige kommet hjem fra turen - og jeg vil da gerne lige fortælle om det
Jeg stod op kl 6.00, og tjekkede MY Veterantog, BaneDanmark og DSBs hjemmesider, for at tjekke at der ikke var problemer.
Fint nok - er der ikke, og min far og jeg kører til Rørvig, og tager færgen til Hundested. Toget er allerede opraangeret, men er ikke ved perron (Lokalbanen brugte perronerne). Toget til Hillerød afgår, og MY Veterantog kører deres tog ind på spor 1. Jeg finder min plads, og vi sidder der :lol:
Vi afgår rettidigt fra Hundested 9.20 - og standser kort efter i Melby, og får højtalerudkaldet at vi afventer krydsende tog fra Lokalbanen.
Efter 2-3 minutter, fortsætter vi mod Frederiksværk, og det går rigtigt fint. Vi fortsætter, og efter lidt kørsel standser vi igen, denne gang i Brødeskov, for at vi igen skal krydse med Lokalbanen. Okay, vi fortsætter og ved ankomst til Hillerød, får vi at vide at hvis man skal af / på i Hillerød, kontakt togpersonalet da toget ikke kommer til perron.
Efter et kort ophold fortsatte vi via. Lille Nord til Snekkersten, og er rimelig til tiden ved både Fredensborg og Snekkersten. Ved ankomst til Sq, får vi at vide at toget efter 20-25 minutter fortsætter mod København H (grund: omlø
.
Fint nok, og vi fortsætter, det går MEGET fint resten af turen til Korsør.
Min far og jeg, begyndte at diskutere om hvorfor det lige var Korsør - der er intet at lave - marker, så mon ikke de har regnet med at vi brugte deres salgsvogn? :lol:
Hjemturen - vi starter med 2 minutters forsinkelse i Korsør, pga. at ICeren fra Jylland er forsinket. Vi kommer ud med 2 minutters forsinkelse, og når Sg rettidigt. Yes yes, ICeren som vi blev overhalet af i Korsør holdte faktisk stadig i Sg. Nå, vi regnede med at den snart køre. Men næh, der var en fødende kvinde i toget .. da ICeren var kørt mod Kh, skulle vi af sted - men der gik da lige 40 minutter fordi der var sporskiftefejl(!).
Efter 40 minutter kommer BaneDanmark med ideen at vi bakker ud til I-signalet i Sg, kører ind i spor 2 og atter mod København. Det gjorde vi så! Vi standser ved de planlagte stationer, og vi holder der maks i 15 sekunder. Så er vi på skinner igen. Vi når København, med lige godt 35 minutters forsinkelse - lige igennem Nørreport og Østerport. vi når Hellerup hvor vi hurtigt fortsætter mod Rungsted. Vi når Rungsted, hvor alt personalet går ud at ryger - vi får højtaler udkald om at vi skal krydse? Gør man det på en 2-strækning? Nå, men vi skulle faktisk ikke krydse - men overhæles. Vi når Sq og en times ophold pga. meget traffik på Lille Nord - mere forsinkelse. Nååååååå, men vi fortsætter, og jeg, min far, og en anden fra Tog-Sim - der boede i Rørvig skiftede til Lokalbanen, da vi ellers ikke ville kunne nå Rørvigfærgen.
Der kommer billeder og videoer hurtigst muligt.