adammeile skrev: ...har dsb overhovedet mulighed for at sætte nogen sneplov på et diesel lokomotiv også grave sig igennem sneen hvis der nu skulle komme så meget sne på jernbanen, at sporene skal ploves fri.
Der står 2 sneplove klar i Århus. Eller dvs. jeg ved ikke om de er klar, men de står der. Mon ikke det er Bane DK, der skal ud med dem, hvis det endelig skulle være?
MR-4073 skrev: Man har også brugt gas til at opvarme sporskifterne med ved sne, ved ikke hvor meget det bruges stadig.
Der er stadig gasvarmede sporskifter i Århus, men jeg ved ikke om det er kampdygtige (men der står flasker ved dem!).
HenrHans skrev:
...men istedet skal der anvendes et stof kaldet 'UREA'.
/Henrik
Vil det sige de går og spreder pis hernede på stationen? Labert, pis har sgu altid været godt mod sne!
http://da.wikipedia.org/wiki/Urinstof
HenrHans skrev:
Det er derfor meget normalt at man aflyser en del tog, for at undgå at benytte flere sporskifter en højest nødvendigt, idet de som før skrevet skal renholdes manuelt.
Sikke noget møg, man må tabe en masse penge på at aflyse de tog og man skaber sig et dårligt ry (Har lige hørt i dag: DSB bliver da også overraskede hvert år, når det sner og skinnerne bliver glatte (var ved at vende mig om og forklare ham at det ikke var der problemet var)). Der burde stille alt ind på at få togene til at køre i alt slags vejr, så befolkningen kan få ordentlig tillid til dem!