Se, der synes jeg at det er lidt mystisk. Jeg vælger 3 IC3 sæt og laver en path til dem der hedder København - Odense. Jeg følger den rigtige køreplan 100% (også hvad angår opholdstid på stationer mm.)
I Activity Editor fremgår det så, at toget er i Odense 1 time og 30 minutter efter afgang fra Kbh, ganske som i den rigtige køreplan.
Men skal OVERHOLDE denne køreplan, så skal man faktisk ned på at køre 110 til 120 km/t hele vejen, ellers kommer man til Odense cirka 30 eller 40 minutter tidligere.
Dette forkommer dog kun på lange strækninger med få stop. Hvis jeg skal lave en aktivitet til Kystbanen med stop på alle stationer, så er det stik modsat. Der skal man nærmest køre for hurtigt for at overholde køreplanen.
Jeg har altid spekuleret på, om der ikke findes en eller anden måde man kan lave om på dette. Selv når man sætter "Expected Player Performance" till "100", så skal man STADIG køre for langsomt for at overholde tiderne på de lange strækninger.
Ved godt at et IC-tog sjældent kommer op på de 180 km/t
Men de ligger sgu ikke og tøffer rundt med 120 til 140 km/t mellem fx Nyborg og Odense