Bab skrev: Der bliver udviklet 3D objekter i andre programmer end Gmax. Det er standarden inden for MSTS, men skal spil udviklere nødvendigvis understøtte alle gratis/billige 3D udviklingsprogrammer?
Bab
Når nu gmax er det mest benyttede program blandt 3D byggere fordi det er uovertruffent i sin virkemåde (manipulering af objekter, behandling af teksturer etc.), hvorfor i alverden skulle man så til at sætte sig ind i et program, der er ringere? Og ikke-kompatibelt med alt det gode, der er lavet i gmax?
For mig virker det som, at man ikke vil betale for, hvad det koster at lave en add-on til gmax, men alene holder sig til andre kommercielle programmer, hvor alle får økonimisk gevinst snarere end at man får uidbredt så meget hjemmelavet materiale, som muligt.
Og stadigvæk, MS lavede et spil, der på trods af sine mangler stadig lever i bedste velgående, fordi MS i tide gjorde det muligt via Discreet og andre at lave alt muligt til brug i spillet. Og det er vist ingen hemmelighed, at det også er sket!
Hvis KRS ikke i fremtiden stiller de samme værktøjer til rådighed for brugerne (omkostningsfrit), tror jeg ikke på, at mængden af gratis-ting vil blive den samme som til MSTS. Og så har KRS efter min opfattelse en rimelig kort levetid, version 1 eller 2 eller 3.
Bjarne