Forum » Off Topic » Real-Life-Tog
Charlottenlund Station

Udskriv debat

  Charlottenlund Station
Skrevet af Marc, 5/9-2008 17:50 (#1)

Der forgår meget byggeri på den gamle regionaltogs perron på Charlottenlund station i øjeblikket.
Er der planer om at lade regionaltog stoppe der igen, eller er man igang med at rive de sidste rester ned??
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 37
Status:



SV: Charlottenlund Station
Skrevet af lbr40, 5/9-2008 18:11 (#2)

I forbindelse med dette arbejde: http://www.bane.dk/visBanearbejde.asp...kelID=7304 Vil jeg tro, det handler om, at togene midlertidigt stopper på Charlottenlund st. medens BD arbejder på S-banen mellem Hellerup og Klampenborg.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Charlottenlund Station
Skrevet af Horsecreek, 5/9-2008 21:40 (#3)

lbr40 skrev: I forbindelse med dette arbejde: http://www.bane.dk/visBanearbejde.asp...kelID=7304 Vil jeg tro, det handler om, at togene midlertidigt stopper på Charlottenlund st. medens BD arbejder på S-banen mellem Hellerup og Klampenborg.

Helt rigtigt. Det skulle efter sigene være billigere at bygge en midlertidig perron end at indsætte busser.
Brugers avatar
Horsecreek

Meget øvet



Antal indlæg: 368
Tilmeldt: 24/9-2005
Bopæl: Slagelse
Alder: 45
Status:


SV: Charlottenlund Station
Skrevet af lbr40, 5/9-2008 22:06 (#4)

Jeg går da også ud fra, at der bliver indsat S-togsbusser, da Ordrup station også skal betjenes. S-togsdriften bliver helt insdstillet i atrbejdsperioden.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert



Antal indlæg: 1993
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Charlottenlund Station
Skrevet af AndreasM, 7/9-2008 21:57 (#5)

lbr40 skrev: Jeg går da også ud fra, at der bliver indsat S-togsbusser, da Ordrup station også skal betjenes. S-togsdriften bliver helt insdstillet i atrbejdsperioden.

Det gør der også, men de kører kun mellem Charlottenlund(midlertidige trinbræt) og Ordrup...
Brugers avatar
AndreasM

Erfaren bruger



Antal indlæg: 681
Tilmeldt: 26/2-2005
Bopæl: Brønshøj
Status:


SV: Charlottenlund Station
Skrevet af glade, 22/9-2008 14:26 (#6)

kystbanen har åbenbart ikke fået lov at stoppe der alligvel så bliver busser istedet for..
Brugers avatar
glade

Medlem



Antal indlæg: 169
Tilmeldt: 1/3-2006
Status:


SV: Charlottenlund Station
Skrevet af ic3dk, 22/9-2008 15:06 (#7)

Det siges, at man har 'glemt' at få godkendt det skridsikre underlag på perronen hos Trafikstyrelsen.
Brugers avatar
ic3dk

Ekspert



Antal indlæg: 1822
Tilmeldt: 30/7-2004
Status:


SV: Charlottenlund Station
Skrevet af coca2, 22/9-2008 20:03 (#8)

IsoNick skrev: Det siges, at man har 'glemt' at få godkendt det skridsikre underlag på perronen hos Trafikstyrelsen.



Shock

uha.....
Er underlaget meget afvigende fra det der bruges andre steder?
Brugers avatar
coca2

Meget øvet



Antal indlæg: 393
Tilmeldt: 31/10-2006
Bopæl: Kastrup
Alder: 61
Status:

----------------------------------
Hvad er fordelen ved at kunne flyve jorden rundt, nonstop?
man kommer jo kun senere frem?Grin

SV: Charlottenlund Station
Skrevet af AllanLoko, 23/9-2008 19:43 (#9)

Da der er tale om en midlertidig perron, kræver dette en særlig tilladelse og banedanmark skal så dokumentere at perron og andet, opfylder de sikkerheds krav der er til en perron.

Havde der nu været tale om at man bare extra standsede på en perron som var eller havde været i brug så ville dette ikke give de sammen problemer.
Eller sagt på en anden måde havde man ikke formeldt nedlagt holdestedet på fjern ikke ikke så længe siden ja så ville det ikke være nødvendig med en ny tilladelse.
Brugers avatar
AllanLoko

Lidt øvet



Antal indlæg: 11
Tilmeldt: 13/5-2008
Status:


SV: Charlottenlund Station
Skrevet af DVG, 25/9-2008 02:20 (#10)

Er der nogle der ved hvad der lige skete for Trafikstyrelsen Først får man lov til at stoppe og så trækker de den tilladelse tilbage igen?
Brugers avatar
DVG

Ekspert



Antal indlæg: 1571
Tilmeldt: 16/5-2005
Bopæl: Bispebjerg
Alder: 35
Status:



SV: Charlottenlund Station
Skrevet af Jimbow, 25/9-2008 10:57 (#11)

AllanLoko skrev: Da der er tale om en midlertidig perron, kræver dette en særlig tilladelse og banedanmark skal så dokumentere at perron og andet, opfylder de sikkerheds krav der er til en perron.

Havde der nu været tale om at man bare extra standsede på en perron som var eller havde været i brug så ville dette ikke give de sammen problemer.
Eller sagt på en anden måde havde man ikke formeldt nedlagt holdestedet på fjern ikke ikke så længe siden ja så ville det ikke være nødvendig med en ny tilladelse.


Perronforkanterne på Charlottenlund station blev fjernet i forbindelse med sporombygningen på Kystbanen, fordi sporafstanden var for lille.
Specielt mellem Hellerup og Klampeborg var der tidligere en alt for lille sporafstand, men det skulle nu være blevet bedre.

Er der iøvrigt nogen der ligger inde med billeder af den midlertidige perron?
Brugers avatar
Jimbow

Meget øvet



Antal indlæg: 216
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Ballerup
Alder: 39
Status:

Jimi Hansen

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Priorparken station? Real-Life-Tog 2 22-08-2010 18:50
"Lokomotiv på Viby Station brændte" Real-Life-Tog 5 19-07-2010 11:15
Et times tid på Høje Taastrup station Hjemmesider 7 18-07-2010 13:59
MQ på vejen station Real-Life-Tog 17 09-06-2010 23:38
Roskilde Station Real-Life-Tog 16 30-08-2009 22:22
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: