knudbe skrev: AndreasM... Anders skrev helt præcis "Danski". Og "Danski" er i den forbindelse ikke et russisk udtryk for "Dansk", men relaterer til "ski".
Og hvor er det lige at du ser Anders skrive "Danski", for jeg kan sq ikke finde det, det eneste indlæg han har postet her i tråden indtil videre, har jeg referet herunder, så kan du vel udpege ordet "Danski" for mig?
andersj skrev: Dansk Fri Ferie har under deres hjemmeside for skirejser ikke muligheden "Tog" med i menuen. Det var dem der havde toget fra Frederica.
Det tog som Anders snakker om er Alpetoget, ikke Skiekspressen. Alpetoget kørte sidste sæson til/fra Fa, og er i næste sæson ført videre til Htå. Og Dansk Fri Ferie, solgte rejser med Alpetoget sidste år, som Anders ganske rigtigt skriver. Den eneste der har travlt med at lære russisk er da dig?
knudbe skrev: Jeg var ikke klar over at de blå/gule CityNightLine tilhørte DB, men troede faktisk at de var et nyt sovevognsselskab lidt i stil med fordumstiders DSG... men det er altså bare DB-vogne i en særlig bemaling :?
CNL er et schweizisk datterselskab til DB, og er oprindeligt startet som et samarbejde mellem DB, SBB og ÖBB, men SBB og ÖBB har senere trukket sig fra samarbejdet...