Hold jer langt væk fra Togdillen, og Hobbydillen... Det er mit indtryk at man fusker hvor man kan... Dette skyldes at jeg for et par år tilbage var i hans gesheft i Vanløse, her adspurgte jeg mig hvad en stamme røde bn vogne skulle koste... Jeg ville gerne ha en Frederikssund stamme, dvs. en Bns-d og 3 Bn-d'ere, det endte med jeg fik en noget blandet landhandel, og han måtte tilbage ned i kælderen fordi det ikke var det jeg havde bedt om, til sidst opgav jeg, fordi han fik en til at føle sig til besvær... Så det endte med 2 Bn-d'ere og en Epoke V Bn-oi ting, 2 af vognene var plasikken nærmest gennemsigtig, rigtig slem på den ene... Bn-oi'en havde flere mangler på undervogn osv... Den eneste vogn jeg var tilfreds med var min styrervogn, som var den eneste fra hylden... i forvirringen og min frustration, fik jeg ikke en kvittering med, for den skulle skrives i hånden, 1200 kr fattigere, (200 kr under liste prist) var jeg ude af butikken, med en føelse af at være blevet taget ved røven... Hvorfor hentede manden dem i kælderen ? Hvorfor tog han ikke dem jeg pejet på, på hylden ? Hvorfor fik man det klare indtryk at de vogne var 2. sorterins vogne, specielt når manden er kendt for at købe plasik dele løst fra Heljan... kunne man forestille sig han havde lavet en god handel på 2. sorterings vogne ? Jeg ved det ikke og påstår det heller ikke, men det var det jeg tænkte da jeg havde tænkt lidt over det hele... Jeg skrev så en mail til ham at jeg syntes vognende var grimme, og der måtte være sket noget under produktion... Dette svaret han på at jeg kunne komme med dem så måtte vi se om han havde tid...
Der for opgav jeg, for jeg havde fået den følese at mig gad han ikke spilde sin til på, derfor spiste jeg tabet, solgte dem, eller dvs gav dem væk til et par venner for nærmest ingen penge, Bn-oi'en helt gratis, da den jo ikke var vores Epoke
Derfor besluttet jeg aldrig at sætte mine ben i hans geshefter, og/eller at ha noget med manden at gøre ! Dette bestyrket af det omdømme jeg senere har hørt han har...
Næste modeltogs indkøb blev i Togcenter Gentofte, og her vil jeg sige det til dels er min egen skyld mit indtryk er dårligt, for det er faktisk en fin butik, med nogle gode vare og til tider god service... Jeg købte en MY og en MX fra Heljan, 1134 og 1014, fede maskiner, men MY'eren kørte elendigt, så snart den kørte på lige strækning døde strømoptaget på den, måde med og uden decoder på analogbane, vi forsøgte at rense hjul osv, men det hjalp ikke, jeg tog maskinen med tilbage til Togcenter, og forklaret problemet, han kikkede på den konstateret den kørte fint, rettede strømoptaget, og sagde næste gang gjorde jeg det lige selv... Igen står man her med en følse af man bliver gjort til skurk, og man forstår egentlig ikke helt hvorfor man finder sig i det, fordi det er en lille butik, havde man fundet sig i samme behandling i f.eks. Bilka ? Jeg kan tildels godt forstå man bliver irreteret når det virker som om en kunde kommer og brokker sig over det mindste, men maskinen gik i stå og kunne ikke køre... Og jeg var uheldig at det virkede hos ham... Det skal siges maskinen havde også problemer der hjemme på det lille Roco startset man har liggende for en god ven... Derud over købte jeg en Bcm med måne og stjerner, og da jeg kom hjem viste det sig den havde fået varme, og var meget skæv... igen føelsen af man er i vejen og til besvær gjorde jeg erkendte jeg havde tabt pengende...
Næste butik jeg gjorde bekendtskab med er Kystbanen, og her har jeg på intet tidspunkt følt jeg var til besvær, har der været noget sætter de sig ind i ens problemer, og hjælper, tager sig tiden til kunden, og snakker med en... Der ud over findes der ikke 2. sortering i deres butik... Kan kun anbefale dem, også selvom de er en midte smule dyrer en togcenter gentofte... ! De er pengende værd, og i mine øjne blandt de mest profesionelle forhandlere her hjemme !