Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
Gode ruter?

Udskriv debat

Gode ruter?
Skrevet af togdrengen, 21/11-2005 20:40 (#1)

Hej Alle

Jeg kunne godt tænke mig nogle ruter som i der ude bag skærmen synes er gode! Jeg hader min egen mening da jeg er forholdsvis ny i MSTS!

På forhånd tak!
Brugers avatar
togdrengen

Ekspert

Antal indlæg: 1449
Alder: 32
Status:

SV: Gode ruter?
Skrevet af BlackChart, 21/11-2005 21:08 (#2)

NDK, SEO og DK 2k er de eneste ruter jeg beskæftiger mig med, klart de bedste der er lavet...

Men lige efter kommer, den desværre hedengangne, DK 1b...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Antal indlæg: 3322
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

Skrevet af jraaby, 21/11-2005 21:30 (#3)

I like DK2000 and NDK best.

Other than Danish ones:
Wupper Express
Mideast UK
Talyllyn
Scottish Central
(here is a big list: http://www.eutrainsim.com/routeregist...registry/)
Brugers avatar
jraaby

Erfaren bruger

Antal indlæg: 888
Alder: 36
Status:

Skrevet af knudbe, 21/11-2005 21:50 (#4)

Denmark 1.0b er den jeg bruger mest, men den er desværre ikke til download længere.

For nyligt er jeg begyndt at kigge på SEO og Denmark 2000 som begge er nogle flotte ruter, men der har jeg til gengæld nogle køretekniske problemer hist og her.

Ellers er der NDK og SDK men jeg har endnu ikke prøvet at lave aktiviteter til dem så jeg ved ikke hvordan de er rent teknisk.

Hvis du er til ældre ruter med vippearmsignaler (ud over SEO) så er der nogle mindre ruter på oldtimerklubben.dk som er meget detaljerede, men heller ikke her har jeg prøvet at lave aktiviteter så jeg kan ikke udtale mig om det køretekniske niveau.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af KimEast, 21/11-2005 23:00 (#5)

Klart nr.1 med et 13-tal er NDK. Grunden er, at den er 99% realistisk lavet af hensyn til bygninger, afstande, signaler, broer, overgange og alt muligt, så tæt på det nu er muligt med det kram som MSTS kan stille op med. -- Nr.2 blir så SDK-1 v.2 , fordi den også er lavet meget realistisk som in real, og har fået 100% korrekte signaler helt præcist hvor de er in real. -- Nr.3 er Denmark1b, grunden er ikke så meget afstande, der ikke er så præcise mange steder, men at den har 100% effektivt HKT-system på S-banen!! Virkeligt flot lavet.. *G* .. Desuden har den realistiske signaler overalt, der ikke trækker nedad. -- Denmark2000 er lige i hælene, men den blir bagved, da der stadig er alt for mange unøjagtigheder (så er det sagt diplomatisk) *GG* ... Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Antal indlæg: 1344
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:

Skrevet af Tjalfe, 21/11-2005 23:12 (#6)

Jeg bruger mest tid på Denmark 2000 c, som jeg finder yderst spændende - Dog mener jeg ligesom KimE, at der er lidt unøjagtigheder hist og her. Men da jeg ikke kender vildt mange stationer fra andet end ruderne i en bn vogn, synes jeg den er god nok til mig - og til at jeg kan se hvor jeg befinder mig.
Jeg har aldrig prøvet Denmark1b, men håber da virkeligt jeg også får den mulighed en dag :\

Nummer to på min "hitliste" er NDK, som simpelthen bare er god at køre på. Dog er jeg lidt utilfreds med den måde skinnerne ligger på. Rundt èpå turen kan man se et "hak" i sporet, ses bedst hvis man ikke er inde i cockpittet, men bevæger sig lidt rundt uden for toget. En anden utilfredshed ved NDK, for mit vedkomne, er signalernes lys. Når man som mig ikke har 100% styr på hvad signalerne betyder når de viser hvad, overlader man nemt kørslen til Track Monitor - Hvor jeg i Denmark 2000 c somregel køre uden TM åben, fordi jeg kan se signalerne langt væk - Og derfor nå at bremse hvis jeg skal dét.

På tredje pladsen liggger SEO. Jeg har aldrig været specialt overvældet af gamle ruter, men det har SEO ændret lidt - Fordi den er bygget så flot! Jeg har ikke vildt meget at sige om SEO, da den stadig er "ny" for mig.
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert

Antal indlæg: 2073
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:

Skrevet af jorgenandersen, 22/11-2005 03:08 (#7)

Ja, i modsætning til Tjalfe ligger SEO nr. 1 hos mig, men jeg er altså også en af de ældre og kan lide at köre med damp og alt det der. Nr. 2 er NDK, nr. 3 er Assensbanen (fra Oldtimerklubben), og nr. 4 er Harzquerbahn. Resten er en blandet landhandel!

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger

Antal indlæg: 736
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 77
Status:

Skrevet af vandborg, 22/11-2005 08:52 (#8)

Mine farvoritter er som nummer et DK2000C. I starten havde jeg lige lidt problemer med filer der var der, men som MSTS meldte ikke kunne findes. Dette problem kendte jeg i forvejen, så jeg har bare kopieret dem ind igen fra andre ruter, så fungere alt perfekt. Husk også eventuel tilhørende ace-fil. Jeg er opvokset med et Krak-kort i munden, så jeg har altid følelsen af at jeg ved hvor jeg er. Jeg kører næsten altid mine ruter med et kort ved siden af.
Nummer to og tre på min liste er Wupper Expres 8 og 9, da disse er utrolig flot lavet. Jeg har beholdt 8'eren fordi den har noget ekstra strækning med som ikke er mere i 9'eren. Den tredie rute er Strassenbahn U 79 som er en sporvognsrute. Også utrolig flot med gode aktiviteter. Al materiel er samlet fra straten ligesom aktivitetspakker.
Jeg ser meget frem til at ruten S-tog bliver færdig. Den lover utrolig godt. Foreløbig bruger jeg dog Denmark 1b til S-togskørsel, da hele nettet er med.
Brugers avatar
vandborg

Medlem

Antal indlæg: 107
Bopæl: Albertslund/Stavreby
Alder: 65
Status:

Torben

Skrevet af KimEast, 22/11-2005 11:23 (#9)

Hvis man KUN ser på det kunstneriske indtryk, er Denmark2000 en klar vinder! Den er hamrende flot lavet, meget flotte stationer, og flotte landskaber. -- Jeg har bare den ide, at det ikke er nok. Når man selv færdes meget på strækningen mellem Roskilde og København, og er meget inde i teknik og signaler, ja, så ryger ruten nedad i listen Sad Dem der ikke kender området kan så være ligeglad med hvor, og hvordan signalerne står, så måske jeg bare skulle ha været en Vestjyde fra de yderste klitrækker, der ikke vidste en pind om signaler.. *GG* Hygge. KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af knudbe, 22/11-2005 19:03 (#10)

Jeg ved ikke så meget om signaler, men jeg ved at det er af afgørende betydning hvordan de er placeret når man laver aktiviteter hvor der indgår med- og modkørende trafik, og der fungerer det i hvert fald rigtig godt på Denmark 1.0b.
Der synes jeg at det er sværere på Lollandsdelen på Denmark 2000. Jeg har ikke prøvet andre dele af strækningen endnu - MSTS dør som tidligere nævnt totalt på Malmø Central og puff; så er der bare Windows-skrivebordet.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af KimEast, 25/12-2005 02:42 (#11)

Til Tjalfe: Æææh, da man kørte damplokomotiver i gamle dage kunne man absolut ikke se hvad signalerne viste på afstand! Hvad gjorde en klog mand så dengang?? Joo, han opfandt Forsignaler, og afstandsmærker! Så var der håb forude, selvom det var hammer-tåget og man var næsten helt blind og uden ATC og det der ! Man kører ud af en station, og møder U-signalet. Enten er det med 3 lamper, og så viser det 2 grønne eller 1 grøn. Viser den 1 grøn, betyder det jo at der er rødt ved næste signal. Så møder man 1200-meter afstandsmærkert, og man sænker hastigheden, ved 800-meter mærket, skal man gerne kunne se signalet, kan man ikke det, skal man længere ned i fart!! Er strækningen med Forsignaler, kommer der Forsignal ved 800-meter mærket, grønt blink, juhu der er grønt ved næste signal, gult blink, hov, der er rødt, eller man skal ihvertfald ned i hastighed og se hvad signalet viser ! Så man behøver slet ikke TrackMonitor. --Julehygge.. KiME --
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
mangler ruter Ruter 2 12-10-2020 12:21
EXPLORE RUTER Ruter 2 25-06-2012 01:04